Μην αγνοείτε τις επιστολές, τις κλήσεις και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Κάτι τέτοιο θα κάνει τα πράγματα χειρότερα. Πάρτε μια βαθιά ανάσα και ανοίξτε τους λογαριασμούς, αντί να προσποιείστε ότι δεν υπάρχουν. Αν αισθάνεστε πολύ άγχος σε σχέση με το πρόβλημα, η συζήτηση με τα μέλη της οικογένειάς σας ή τους φίλους σας μπορεί να σας βοηθήσει να οδηγηθείτε σε κάποια βιώσιμη λύση.

Κάντε έναν έλεγχο των εσόδων, των δαπανών και των χρεών σας. Κοιτάξτε τι ξοδεύετε για τα βασικά, όπως το ενοίκιο ή οι λογαριασμοί. Ίσως να μπορείτε για παράδειγμα, να μειώσετε το κόστος μεταβαίνοντας σε άλλο πάροχο υπηρεσιών.

Δωρεάν εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς στην ημερίδα «Education Evolution: οι προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή»

Συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας. Όταν το άγχος πλησιάζει, σας ενημερώνει με ένταση, πιο γρήγορους χτύπους και αύξηση της σωματικής θερμοκρασίας. Ο καλύτερος άμεσος τρόπος διαχείρισης είναι να επιβραδύνετε την αναπνοή σας. Η αναπνοή μέσα από την κοιλιά ενεργοποιεί το πνευμονογαστρικό νεύρο που ξεκινά από τον εγκέφαλο και καταλήγει στο έντερο παίζοντας χαλαρωτικό ρόλο στο νευρικό σας σύστημα. Αναπνεύστε αργά και βαθιά για λίγα λεπτά.

Όλοι βιώνουν άγχος αλλά αυτό που αλλάζει είναι τα επίπεδά του. Εάν νιώθετε ότι σας κατακλύζει και σας συμβαίνει αρκετές φορές μέσα στην ημέρα, μπορείτε να κάνετε κάποια μικρά καθημερινά τρικ για να το περιορίσετε.

Η εκδήλωση και το μέγεθος του άγχους μπορεί να πάρει διάφορες μορφές. Ίσως έχετε ταχυκαρδία λίγο πριν μία σημαντική παρουσίαση ή τα χέρια σας ιδρώνουν υπερβολικά όταν καλείστε να κοινωνικοποιηθείτε.

Μια έκτακτη επαγγελματική συνάντηση μέσα στο φορτωμένο σου πρόγραμμα σημαίνει δάκρυα. Ομοίως μια μικρή διαφωνία με το σύντροφό σου. Αν το άγχος σού προκαλεί κλάματα και αίσθημα θλίψης, μπορεί να βαδίζεις στο δρόμο για κατάθλιψη. Σε πρόσφατη έρευνα από το Cold Spring Harbor Laboratory στη Νέα Υόρκη επισημαίνεται πως στο 20% περίπου των ανθρώπων το επαναλαμβανόμενο άγχος μπορεί να ενεργοποιήσει μια ομάδα νευρώνων στον εγκέφαλο που σχετίζονται άμεσα με την κατάθλιψη.

Ίσως αυτό να οφείλεται σε κάποιο παιδικό τραύμα και να έχεις μάθει να αντιμετωπίζεις τα προβλήματα μουδιάζοντας, όμως δεν είναι υγιές. Η αποφυγή, αντί για την αντιμετώπιση, αγχωτικών καταστάσεων σχετίζεται με ακόμη μεγαλύτερο άγχος καθώς και αϋπνία, διαπιστώνεται σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Sleep. Το φάρμακο για το άγχος σου

Οι άνθρωποι που κρατούν μέσα τους το άγχος μπορεί να παρουσιάσουν πολλά σωματικά προβλήματα, επειδή δεν εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Πολλοί προσπαθούν να μειώσουν την ποσότητα των γαλακτοκομικών που καταναλώνουν και επιλέγουν να τα αντικαταστήσουν με non-dairy προϊόντα. Ωστόσο, αυτά είναι πηγές υδρογονωμένων ελαίων, γνωστά ως trans λιπαρά, που είναι γεμάτα με την «κακή» χοληστερόλη ενώ μειώνουν την «καλή» χοληστερόλη. Αυτά τα λιπαρά συνδέονται με την κατάθλιψη, το άγχος και άλλα ψυχικά θέματα υγείας.

Μπορεί να μην το πιστεύεις, αλλά το ποτό που πίνεις για να δαμάσεις το κοινωνικό σου άγχος, στην πραγματικότητα το κάνει χειρότερο. «Αν και φαίνεται ότι ηρεμεί τα νεύρα μας, το αλκοόλ έχει αρνητική επίδραση στην ενυδάτωση και τον ύπνο, δύο πράγματα που ενεργοποιούν συμπτώματα άγχους », αναφέρει ο Erin Palinski-Wade, συγγραφέας του «Belly Fat for Dummies».

Όσοι πάσχουν από χρόνιο στρες και αγχώδη διαταραχή συχνά προσπαθούν να το κουράρουν με ειδικές θεραπείες, διαλογισμό, άσκηση και ειδικές δίαιτες.

Μία πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο College του Λονδίνου αναφέρει ότι η υπερκατανάλωση ζάχαρης στη διάρκεια της ζωής μπορεί να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε πνευματικές δυσλειτουργίες, μεταξύ αυτών και σε κατάθλιψη. Οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στους ενήλικες, καθώς η πλειοψηφία του δείγματος που συμμετείχε στην έρευνά τους βρέθηκε ότι καταναλώνει το διπλάσιο ημερήσιο μέσο όρο ζάχαρης από το επιτρεπόμενο, που είναι 25-30 γραμμάρια.

Αν είστε από εκείνους τους τύπους που, αν έπρεπε να διαλέξουν ανάμεσα σε γλυκό και αλμυρό, θα διάλεγαν ασυζητητί το γλυκό και μάλιστα χωρίς μέτρο, κοινώς αθεράπευτοι γλυκατζήδες, τότε σας έχουμε μερικά δυσάρεστα νέα, που μάλλον θα σας κάνουν να αναθεωρήσετε την αγάπη σας προς τη ζάχαρη.

Ο κίνδυνος για τη διατροφική ασφάλεια των ψαριών δεν έγκειται τόσο στην κατάψυξή τους, όσο στη σωστή απόψυξή τους, τονίζουν οι ειδικοί ΥΓΕΙΑ

Σε ό,τι αφορά τη φαρμακευτική αγωγή, σε περιπτώσεις διαταραχής κοινωνικού άγχους, συνήθως συνταγογραφούνται αντικαταθλιπτικά ή αγχολυτικά και συγκεκριμένα SSRIs, δηλαδή εκλεκτικοί αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης. Οι αναστολείς μονοαμινοξειδάσης έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί, αν και υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί στη διατροφή κατά την πρόσληψή τους. Ταυτόχρονα και οι βήτα-αποκλειστές φαίνεται να είναι ορισμένες φορές αποτελεσματικοί.

Έχει βρεθεί ότι στα άτομα με κοινωνική φοβία, η δυσλειτουργία ορισμένων νευροδιαβιβαστών, κυρίως της σεροτονίνης, σχετίζεται με τη διαταραχή, παρότι το εύρημα αυτό είναι το ίδιο και για άλλες αγχώδεις διαταραχές. Η βιολογική βάση στηρίζεται επίσης από το γεγονός ότι η διαταραχή εμφανίζεται ήδη από την αρχή της εφηβείας. Παρόλα αυτά οι πάσχοντες διστάζουν σε μεγάλο βαθμό να ζητήσουν βοήθεια, μπορεί να τους πάρει έως και δέκα χρόνια...


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .