Στόχος την πρώτη μέρα είναι να φάει 2-3 κουταλιές κρέμας και προοδευτικά να αυξάνουμε την ποσότητα αυτή, μέχρις ότου σε 1 βδομάδα περίπου να μπορεί να φάει την ποσότητα που χρειάζεται, έτσι φροντίστε να δίνετε συμπλήρωμα με το συνηθισμένο του γάλα μέχρι να χορτάσει. Αν τώρα, ο πρωταγωνιστής μας θέλει να φάει όλη την κρέμα δεν υπάρχει λόγος να του την στερήσουμε, απλά αυτός δεν είναι ο κανόνας. Υπάρχουν καταστάσεις στις οποίες καλύτερα να καθυστερήσουμε λίγο;

Τοποθετείστε το κουτάλι κοντά στο στόμα του μωρού και αφήστε το να μυρίσει και να δοκιμάσει τη γεύση της κρέμας. Μην εκπλαγείτε αν οι πρώτες κουταλιές καταλήξουν έξω από το στόμα του. Περιμένετε λίγο και ξαναδοκιμάστε. Προσπαθήστε να αδειάζετε το κουτάλι προς το πίσω μέρος της γλώσσας, ώστε στην προσπάθεια που κάνει να σπρώξει με την γλώσσα, στην ουσία σιγά-σιγά να καταπίνει.

Μην αγχώνεστε! Έτσι και αλλιώς τους πρώτους μήνες η βασική τροφή του βρέφους παραμένει το γάλα. Ο πρώτος στόχος μας είναι το βρέφος μας να θηλάζει αποκλειστικά αν γίνεται για τους πρώτους έξι μήνες ζωής του. Ακόμα όμως και στο 2ο 6μηνο το 50% των θερμίδων το παίρνει από το γάλα. Σταδιακά θα αντικαταστήσουμε, στην αρχή ένα γεύμα και στην πορεία περισσότερα, με στερεή τροφή.

Ανάμεσα στους 4- 6 μήνες, το μωρό αρχίζει να κάθεται και να πιάνει πράγματα μόνο του και σιγά σιγά μπαίνει και στις πολτοποιημένες τροφές. Μπορεί να απολαμβάνει 1-2 κουταλιές ρυζάλευρο ή φρούτα, 2 φορές τη μέρα ενώ ο πολτός αποτελεί σνακ και το γάλα συνεχίζει να να είναι η βασική τροφή για το μωρό.

Αν το μωρό πίνει γάλα σκόνη, τον πρώτο μήνα καταναλώνει 60-80 ml γάλα ανά γεύμα. Αν πάλι θηλάζεις, δεν είναι απαραίτητο να βγάζεις με το θήλαστρο την ίδια ποσότητα γάλακτος, μιας και το μωρό ρουφάει το γάλα με άλλο τρόπο από εκείνον που αντλείς το γάλα από το θήλαστρο.

Η Αμερικάνικη Ένωση Παιδιάτρων δίνει κάποιες γενικές γραμμές για το φαγητό του παιδιού και το πόσο πρέπει να τρώει το παιδί, ξεκινώντας από το γάλα και καταλήγωντας στις στερεές τροφές. Ιδού:

Πόσο όμως είναι το «πολύ» σε αυτές τις μικρές ηλικίες; Πόσο πρέπει να τρώνε τα παιδιά; Την απάντηση δίνει το forum lnfant and toddler, από το Λονδίνο, που σκέφτηκε να δημιουργήσει τους παρακάτω πίνακες ώστε να ενημερωθούν οι γονείς πόση ποσότητα φαγητού πρέπει να τρώνε τα παιδιά τους.

Πολλά παιδιά νηπιακής ηλικίας, τρώνε αλλά πολλές φορές δεν αδειάζουν το πιάτο τους. Τι και αν αυτά ισχυρίζονται ότι δεν πεινάνε άλλο πια, οι γονείς επιμένουν να το φάνε όλο μιας και θεωρούν ότι δεν έφαγαν πολύ.

Δεν είναι λίγες οι φορές που εμείς οι μαμάδες, «μπουκώνουμε» τα παιδιά μας με φαγητό που ουσιαστικά δεν θέλουν να φάνε.

Οι πληροφορίες και διατροφικές προτάσεις σχετικά με τη βρεφική-νηπιακή διατροφή, είναι ενδεικτικές και αφορούν τις γενικές οδηγίες για την συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Η στιγμή που κάθε παιδί μπορεί να εισαχθεί στις στερεές τροφές αλλά και ο χρόνος προσθήκης περισσότερων επιλογών στο διαιτολόγιο του, ποικίλλει και εξατομικεύεται. Παρακαλούμε να συμβουλεύστε τον παιδίατρό σας για τις ειδικές διατροφικές ανάγκες του παιδιού σας.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι από την πρώτη παιδική ηλικία δημιουργούνται οι σημαντικότερες διατροφικές συνήθειες, όπως επίσης και το γεγονός ότι το παιδί καταναλώνει λιγότερο ή περισσότερο κόκκινο κρέας ανάλογα με τις συνήθειες των γονέων, γίνεται αντιληπτή η σπουδαιότητα της βελτίωσης των διατροφικών συνηθειών και επιλογών τους.

Έχει επικρατήσει η αντίληψη ότι το κόκκινο κρέας είναι το πιο θρεπτικό τρόφιμο για ένα παιδί. Επίσης, αποτελεί τη βασική λύση για την αποφυγή της αναιμίας και γενικότερα την αντιμετώπιση των χαμηλών επιπέδων σιδήρου στο αίμα του παιδιού.

Για να είναι ισορροπημένο το διαιτολόγιο του μικρού σας πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες ποσότητες από 5 βασικές ομάδες τροφών: γαλακτομικά, φρούτα, λαχανικά, κρέας που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες (κοτόπουλο, ψάρι, αβγά, όσπρια) και ψωμί-δημητριακά που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά, ρύζι, πατάτες).

Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε, ώστε να οργανώσετε σωστά το καθημερινό διαιτολόγιο του παιδιού και να του προσφέρετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, στη σωστή ποσότητα, ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες του, και η σημασία του γάλακτος στη διατροφή του.

Για να είναι ισορροπημένο το διαιτολόγιο του μικρού σας πρέπει να περιλαμβάνει συγκεκριμένες ποσότητες από 5 βασικές ομάδες τροφών: γαλακτομικά, φρούτα, λαχανικά, κρέας που είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες (κοτόπουλο, ψάρι, αβγά, όσπρια) και ψωμί-δημητριακά που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, δημητριακά, ρύζι, πατάτες).


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .