Υπάρχουν Καλές Και Κακές Θερμίδες; - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Και η επιτυχία της δεν φαίνεται να επηρεάστηκε από τη σύσταση του DNA τους ή από την αντίδραση που δημιουργείται στην ινσουλίνη μετά την κατανάλωση υδατανθράκων, γεγονός που δημιουργεί αμφιβολίες για την ολοένα και πιο δημοφιλή ιδέα ότι θα πρέπει προτείνονται διαφορετικές δίαιτες με βάση το DNA ή την ανοχή των ανθρώπων σε υδατάνθρακες ή λίπος.

Σύμφωνα με μια τελευταία μελέτη, διαπιστώθηκε ότι όσοι μείωσαν την κατανάλωση της ζάχαρης και των επεξεργασμένων τροφών και επικεντρώθηκαν στην κατανάλωση λαχανικών και ανεπεξέργαστων τροφών, χωρίς να μετρούν τις θερμίδες ή τις ποσότητες των γευμάτων τους, είδαν τη ζυγαριά, μετά από κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, να πέφτει αισθητά.

Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.

Οι θερμίδες που τρώτε απορροφώνται με διαφορετικό ρυθμό και περιέχουν διαφορετικές ποσότητες ινών, υδατανθράκων, πρωτεϊνών, λίπους και θρεπτικών ουσιών- όλα αυτά μεταφράζονται σε διαφορετικά πολύπλοκα μεταβολικά μηνύματα που ελέγχουν το βάρος. Ίσως να μην μπορείτε να δείτε, να νιώσετε ή να μυρίσετε το μεταβολισμό, όπως και την αντίσταση του αέρα, αλλά επηρεάζει εξίσου τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνονται οι θερμίδες στο σώμα σας.

Αν νομίζετε πως όλες οι θερμίδες που καταναλώνετε έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στον οργανισμό σας και στα κιλά που παίρνετε, κάνετε λάθος. Νέες έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας έρχονται να μας αποδείξουν πως κάθετί που τρώμε επηρεάζει με διαφορετικό τρόπο τον μεταβολισμό μας.

Για να είναι επιτυχής οποιαδήποτε προσπάθεια απώλειας βάρους, θα πρέπει να υπάρξει αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μειώσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε καθημερινά. Έτσι εμείς σας προτείνουμε 10 τρόπους για να μειώσετε τις θερμίδες μέσα στην μέρα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Πολλές φορές το να ακολουθήσουμε ένα πρόγραμμα για απώλεια βάρους μας φαντάζει ανέφικτο και κυρίως κουραστικό! Ωστόσο, είναι γεγονός πως «μικρές» αλλαγές μπορούν να επιφέρουν «μεγάλα» αποτελέσματα. Ισοζύγιο ενέργειας

Δίαιτα 10 τρόποι να μειώσετε τις θερμίδες σας μέσα στη μέρα

Βλέποντας τα δύο διαιτολόγια, ενώ ποσοτικά δεν έχουν θερμιδικές διαφορές παρατηρούνται διαφορές ως προς το ποιοτικό κομμάτι, με το δεύτερο να εμπεριέχει λιγότερα κορεσμένα λιπαρά, λιγότερη ζάχαρη, περισσότερα μονοακόρεστα και ω3 λιπαρά, περισσότερες βιταμίνες (C, βιταμίνες συμπλέγματος Β), περισσότερες φυτικές ίνες, περισσότερα αντιοξειδωτικά συστατικά. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς εύκολα ότι δίνεται έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα.

Για να δούμε με ένα παράδειγμα το τι σημαίνουν όλα αυτά, ας πάρουμε δύο διαφορετικά υποδείγματα διαιτολογίων, περίπου ίσων θερμίδων:

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Σαλάτες με ξηρούς καρπούς ή/και αβοκάντο: Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στην ευεργετική δράση των ξηρών καρπών και του αβοκάντο. Και είναι αλήθεια πως τα τρόφιμα αυτά περιέχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών και είναι πλούσιες πηγές καλών λιπαρών οξέων που χρειάζεται ο οργανισμός. Παρ΄όλα αυτά τα τρόφιμα αυτά μπορούν να εκτοξεύσουν στα ύψη το θερμιδικό περιεχόμενο της σαλάτας που θα επιλέξεις αν ξεπεράσουν την μέτρια κατανάλωση που πρέπει να έχουν.

Σαλάτες με τυρί: Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να φερθείς έξυπνα! Οι περισσότεροι κατάλογοι εστιατορίων περιέχουν μια ποικιλία από σαλάτες που συνήθως συμπεριλαμβάνουν τυρί. Το ίδιο συμβαίνει και στην σαλάτα που φτιάχνεις εσύ. Σημαντικό είναι να δώσεις προσοχή στο τυρί που θα καταναλώσεις και όχι αποφύγεις την κατανάλωση του. Οι καλύτερες επιλογές τυριού για σαλάτες είναι το ανθότυρο, κατίκι Δομοκού, γαλοτύρι, cottage cheese.

Σαλάτες με αλλαντικά: Υπάρχουν στο εμπόριο πολλές επιλογές από σαλάτες οι οποίες περιέχουν μπέικον ή προσούτο, ακόμα και κάποιο ντόπιο προϊόν όπως είναι το απάκι. Αυτά τα τρόφιμα μπορούν να αυξήσουν το θερμιδικό περιεχόμενο της σαλάτας και να την καταστήσουν ένα πιο ανθυγιεινό γεύμα καθώς περιέχουν αρκετό αλάτι, επίσης είναι καλές πηγές τρανς και κορεσμένων λιπαρών οξέων.

Στην απέναντι όχθη υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν πως κάποιες θερμίδες είναι “καλές”, κάποιες άλλες “κακές” και το μυστικό για την απώλεια βάρους ή την πρόληψη για την αύξηση βάρους είναι να καταναλώνεις περισσότερες “καλές” θερμίδες και λιγότερες “κακές”. Σε αυτή την γενική άποψη υπάρχουν 2 διαφορετικές υπό-απόψεις: Υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν πως τα λιπαρά αποτελούν τις υπέρτατες κακές θερμίδες και αυτοί που πιστεύουν πως οι υδατάνθρακες είναι οι χειρότερες.

Η ιδέα πως η ποσότητα της τροφής που καταναλώνεις είναι πιο σημαντική από την ποιότητα, όταν πρόκειται για αύξηση βάρους, συνοψίζεται στην έκφραση: “Μια θερμίδα είναι μια θερμίδα”. Οι υποστηρικτές αυτής της άποψης λένε πως αν τρως περισσότερο από το κανονικό, από οτιδήποτε, θα αυξήσεις το σωματικό σου βάρος, και αν αλλάξεις την ποιότητα της τροφής δεν θα καταφέρεις να χάσεις κιλά εκτός και αν μειώσεις την ποσότητα των θερμίδων που προσλαμβάνεις.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .