Υγιεινά Tips Για Το Φαγητό Του Παιδιού - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Προτιμήστε τα χαμηλά ή καθόλου λιπαρά. Είναι προτιμότερο να δίνετε στο παιδί γιαούρτι, τυρί και γάλα με λίγα λιπαρά. Οι μαθητές χρειάζονται μόνο το 1/3 των καθημερινών θερμίδων από τα λίπη τους. Αποφύγετε τροφές με πολλά κορεσμένα λίπη και προσφέρετε ποικιλία τροφών, όπως οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο και οι ελιές.

Εντάξτε το παιδί στη μαγειρική. Ζητήστε τη βοήθειά του όταν μαγειρεύετε ή δοκιμάζετε νέες συνταγές και πάρτε το μαζί σας στα ψώνια ώστε να γίνει μέρος της διαδικασίας και να διαλέξει προϊόντα που του αρέσουν.

Μην σας πιάσει απελπισία αν το 2χρονο ή 3χρονο παιδί σας δεν τρώει κάποιες ωφέλιμες τροφές και μη φοβηθείτε ότι δεν θα τις φάει ποτέ. Οι ειδικοί λένε ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία περνούν στάδια άρνησης συγκεκριμένων φαγητών, αλλά όσο εσείς συνεχίζετε να τους τα προσφέρετε, κάποια στιγμή θα τα συνηθίσουν και θα τα φάνε. Αρκεί να τα τρώτε και εσείς, ώστε να αποτελείτε καλό παράδειγμα.

Αν είναι από τα παιδιά που δεν τρώνε κρέας και τυρί αλλά τρώνε φρούτα ή λαχανικά, προσπαθήστε να τους προσφέρετε πιάτα τα οποία θα έχουν ψιλοκομμένα και καλά αναμειγμένα τα παραπάνω. Δηλαδή, ψιλοκομμένες σαλάτες με ψιλοκομμένο φιλέτο κρέατος ή ψιλοκομμένα φρούτα με μικρά κομματάκια τυριού.

Επιτρέψτε στο παιδί σας να δοκιμάζει φαγητό από το πιάτο σας. Κάποιοι ειδικοί λένε ότι μερικές φορές τα παιδιά προτιμούν να τρώνε από το πιάτο των γονιών τους, γιατί πιστεύουν ότι το φαγητό εκείνο θα είναι πιο νόστιμο. Φροντίστε, όμως, να τρώτε και εσείς εξίσου υγιεινά με το παιδί.

Προετοιμάζοντας ένα ξεχωριστό γεύμα για το παιδί σας, αφού αυτό απορρίψει το αρχικό γεύμα θα μπορούσε να προωθήσει μία αρνητική συμπεριφορά συγκεκριμένων επιλογών. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να μείνει στο τραπέζι για το γεύμα που ετοιμάσατε – ακόμα κι αν αυτό δεν τρώει. Συνεχίστε να σερβίρετε στο παιδί σας υγιεινές επιλογές μέχρι να γίνουν εξοικειωμένα με αυτές και να αποτελέσουν προτίμηση τους.

Παρακρατώντας το επιδόρπιο δίνει το μήνυμα ότι το αυτό είναι η καλύτερη τροφή, κάτι το οποίο θα μπορούσε μόνο να αυξήσει την επιθυμία του παιδιού σας για τα γλυκά. Μπορείτε να επιλέξετε μία ή δύο νύχτες την εβδομάδα ως «νύχτες για επιδόρπιο», και να το παραλείψετε το για το υπόλοιπο της εβδομάδας – ή να επαναπροσδιορίσετε το επιδόρπιο ως φρούτα, γιαούρτι ή άλλες υγιεινές επιλογές.

Στο μπακάλικο, ζητήστε από το παιδί σας να σας βοηθήσει να επιλέξετε φρούτα, λαχανικά και άλλα υγιεινά τρόφιμα. Μην αγοράζετε τίποτα που δεν θέλετε να φάει το παιδί σας. Στο σπίτι, ενθαρρύνετε το παιδί σας να σας βοηθήσει να ξεπλύνετε τα λαχανικά, να ανακατεύσει τη ζύμη ή να ετοιμάσει το τραπέζι.

Μετά τα τρία τους χρόνια, που τα παιδιά αναπτύσσουν πιο πολύ την παρατηρητικότητα και τη φαντασία τους, μπορείτε να διακοσμείτε όμορφα το πιατάκι του και να κάνετε σχεδιάκι με το φαγητό. Αυτό θα τους τραβήξει την προσοχή και θα φάνε αβίαστα. Καταλαβαίνω ότι μπορεί να μην είναι εφικτό σε τρία γεύματα κάθε μέρα, προσπαθήστε όμως έστω να το εφαρμόσετε 2-3 φορές την εβδομάδα και θα εκπλαγείτε από την αντίδρασή τους!

Αφήστε χρόνο ανάμεσα στα γεύματα: τουλάχιστον τρεις με τέσσερις ώρες ώστε να ξαναπεινάσει, αν είναι εφικτό ακόμα και πέντε ώρες. Και μην αγχωθείτε αν αντί για πέντε γεύματα κάποιες μέρες φάει τέσσερα. Όπως μου είχε πει και ο παιδίατρός μου, το παιδί δεν πρέπει να το υποτιμάμε, γνωρίζει πόσο χρειάζεται να φάει για να επιβιώσει.

Ευτυχώς από τότε τρώει κανονικά και τα πάντα, ακόμα και φαγητά που άλλα παιδιά δεν θέλουν ούτε να τα δουν, όπως μπρόκολο, κουνουπίδι, καρότο και όχι κρυμμένα μέσα στο φαγητό! Βέβαια όλα αυτά τα χρόνια σαφώς δεν ήταν καθόλου ευχάριστη αυτή η κατάσταση και δυσκόλευε πολύ την καθημερινότητά μας.

Προτιμήστε τα χαμηλά ή καθόλου λιπαρά. Είναι προτιμότερο να δίνετε στο παιδί γιαούρτι, τυρί και γάλα με λίγα λιπαρά. Οι μαθητές χρειάζονται μόνο το 1/3 των καθημερινών θερμίδων από τα λίπη τους. Αποφύγετε τροφές με πολλά κορεσμένα λίπη και προσφέρετε ποικιλία τροφών, όπως οι ξηροί καρποί, το αβοκάντο και οι ελιές.

Εντάξτε το παιδί στη μαγειρική. Ζητήστε τη βοήθειά του όταν μαγειρεύετε ή δοκιμάζετε νέες συνταγές και πάρτε το μαζί σας στα ψώνια ώστε να γίνει μέρος της διαδικασίας και να διαλέξει προϊόντα που του αρέσουν.

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Υπάρχουν εύκολα και δύσκολα παιδιά στο φαγητό. Να ξέρετε ότι δεν είστε οι μόνοι που έχετε ιδιαίτερα επιλεκτικό ή ανόρεκτο παιδί. Πώς, όμως, μπορούν οι γονείς να διαχειριστούν ένα τέτοιο ζήτημα; Ας δούμε, λοιπόν, μερικές χρήσιμες συμβουλές που σκοπό έχουν να σας βοηθήσουν! 10 συμβουλές για δύσκολα παιδιά

Ο Σεπτέμβριος έρχεται…καιρός να κάνετε αλλαγές στη ζωή σας


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .