Το να διατηρήσεις μια προσεκτική ισορροπία στα μακροθρεπτικά συστατικά (πρωτεϊνη, υδατάνθρακες και λιπαρά) θα σε βοηθήσει να λάβεις τα αποτελέσματα που επιθυμείς. Κάθε μέρα, θα έχεις τέσσερα βασικά γεύματα και δύο σνακ (δες το δείγμα διατροφής που ακολουθεί). Ξεκίνα με την ημέρα με υψηλή πρόσληψη σε υδατάνθρακες και έπειτα πέρασε στη μέρα με χαμηλή πρόσληψη σε υδατάνθρακες. Ακολούθησε τις οδηγίες για ολόκληρο το πρόγραμμα διατροφής:

Εδώ είναι που εμφανίζεται το πρόγραμμα διατροφής carb cycling. Αυτή η ολοκληρωμένη δίαιτα και τεχνική προπόνησης έχει χρησιμοποιηθεί από αθλητές σωματικής διάπλασης για να διώξουν το περιττό λίπος. Το μυστικό είναι να διαχειριστείς τη δίαιτα σου εναλλάσοντας την πρόσληψη σε υδατάνθρακες, κινούμενη από την χαμηλότερη ποσότητα υδατανθράκων στην υψηλότερη.

Γράμμωσε γρήγορα και μείνε έτσι, με αυτό το απλό αλλά άκρως αποτελεσματικό πρόγραμμα διατροφής και προπόνησης για επανεκκίνηση του οργανισμού σου, γνωστό και ως carb cycling.

Μπορείτε να προσαρμόσετε τη χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες αν θέλετε να χάσετε βάρος. Αλλά πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι αντί να μειώσετε δραστικά τους υδατάνθρακες στη διατροφή σας, είναι καλύτερη επιλογή το να ακολουθήσετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής με υγιεινές διατροφικές συνήθειες (φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, άπαχη πρωτεΐνη) και να περιορίσετε την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων.

Η περίσσεια οποιουδήποτε θρεπτικού συστατικού- συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων - σας δίνει υπερβολικές θερμίδες. Και αυτές οι υπερβολικές θερμίδες μετατρέπονται σε λίπη και αποθηκεύονται στο σώμα με αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού βάρους και την παχυσαρκία. Ποια είναι τα μειονεκτήματα μιας δίαιτας χαμηλής σε υδατάνθρακες;

Oι δίαιτες που είναι χαμηλές σε υδατάνθρακες είναι ένα σχέδιο διατροφής που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να χάσουν βάρος περιορίζοντας το περιεχόμενο υδατανθράκων στη διατροφή τους. Οι θερμίδες στη διατροφή σας προέρχονται από πρωτεΐνες, λιπαρά και υδατάνθρακες που τρώτε.

Όσο αφορά τους υδατάνθρακες, η λίστα των φυσικών τροφών είναι πραγματικά μεγάλη. Όλων των ειδών τα φρούτα και τα λαχανικά χρειάζεται να καταλαμβάνουν σημαντικό μέρος της διατροφής μας, καθώς περιλαμβάνουν και τη μεγαλύτερη ποσότητα μικροθρεπτικών στοιχείων, δηλαδή βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Όλα αυτά τα συστατικά, είναι απαραίτητα προκειμένου ο οργανισμός μας να επιτελεί όλες τις καθορισμένες του λειτουργίες χωρίς δυσκολία.

Η χαμηλή σε υδατάνθρακες δίαιτα (low carbs diet) αποτελεί μία από τις πιο διαδεδομένες για όσους έχουν στόχο την απώλεια σωματικού λίπους σχετικά γρήγορα. Πως λειτουργεί όμως η συγκεκριμένη δίαιτα, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της, και -το κυριότερο- πώς θα την εφαρμόσουμε σωστά , ώστε να διασφαλίσουμε και απώλεια λίπους και την υγεία μας;

Στο παρελθόν έχουν εντοπισθεί ορισμένα γονίδια που επηρεάζουν τον μεταβολισμό των λιπιδίων και των υδατανθράκων, άρα πιστεύεται ότι μπορεί να επηρεάζουν και την επιτυχία μιας δίαιτας. Όμως σύμφωνα με τη νέα μελέτη, οι νέες εξατομικευμένες -και δαπανηρές- "δίαιτες DNA", που υποτίθεται ότι είναι προσαρμοσμένες στο γενετικό υπόβαθρο κάθε ανθρώπου, δεν φαίνεται να διασφαλίζουν καλύτερο αποτέλεσμα.

Ποια είναι η έκβα ση του "αγώνα" ανάμεσα στη δίαιτα με χαμηλά λιπαρά και σε εκείνη με χαμηλούς υδατάνθρακες; Ισοπαλία, είναι η ετυμηγορία μιας νέας αμερικανικής επιστημονικής έρευνας , με τη συμμετοχή ενός διακεκριμένου Έλληνα επιστήμονα της διασποράς, του καθηγητή ιατρικής Γιάννη Ιωαννίδη του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια.

Είστε διαρκώς εκνευρισμένοι : Εκτός των άλλων οι υδατάνθρακες ευθύνονται και για την παραγωγή σεροτονίνης, μιας χημικής ουσίας που έχει συνδυαστεί με την καλή ψυχολογική διάθεση. Έρευνα του 2009 έδειξε ότι οι άνθρωποι που έκαναν δίαιτα για να χάσουν κιλά με την μέθοδο των χαμηλών υδατανθράκων είχαν πιο κακή διάθεση σε σύγκριση με εκείνους που ακολουθούσαν δίαιτα απλά με χαμηλά λιπαρά, παρά το γεγονός ότι και οι δύο ομάδες έχαναν βάρος με τον ίδιο ρυθμό.

Αισθάνεστε "αποσυντονισμένοι" : Όπως και οι μυς του σώματος, έτσι και ο εγκέφαλος χρειάζεται υδατάνθρακες για να διασπάσει την γλυκόζη και να πάρει την ενέργεια που χρειάζεται. Και όταν δεν μπορεί να το κάνει αυτό, δεν λειτουργεί στην εντέλεια. Έρευνα του 2008 έδειξε ότι γυναίκες που ακολουθούσαν δίαιτα με χαμηλούς υδατάνθρακες είχαν χειρότερα αποτελέσματα σε τεστ μνήμης από άλλες γυναίκες που ήταν πλήρης σε υδατάνθρακες.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ο άνθρωπος πρέπει να παίρνει το 45% με 65% της ημερήσιας ποσότητας θερμίδων μέσω τροφών που περιέχουν υδατάνθρακες. Αυτό, δεν σημαίνει ότι όλοι οι υδατάνθρακες είναι το ίδιο. Εκείνοι που προέρχονται από την επεξεργασμένη ζάχαρη μόνο κακό μπορούν να σας κάνουν. Αλλά οι υδατάνθρακες στα προϊόντα ολικής άλεσης και τα λαχανικά δεν έχουν τις ίδιες αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό σας.

Ο Δρ. Michael Chan, καρδιολόγος στο νοσοκομείο St. Joseph, στην Καλιφόρνια, δήλωσε ότι «οι μελέτες ήταν σωστά δομημένες και σίγουρα θέτουν μερικά ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με το εάν υπάρχουν μακροπρόθεσμοι κίνδυνοι με δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων». Ο Chan δε συμμετείχε σε καμία από τις έρευνες.

Η μελέτη αυτή διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν τους λιγότερους υδατάνθρακες – σε σύγκριση με αυτούς που έτρωγαν τους περισσότερους – είχαν μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, καθώς και από στεφανιαία καρδιακή νόσο, εγκεφαλοαγγειακή νόσο και καρκίνο.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .