Αν απολαμβάνετε τη γιόγκα ως μέρος κάποιου προγράμματος γυμναστικής ή/και υγιεινής διατροφής, μπορεί να αναρωτιέστε αν υπάρχει η «τέλεια» ώρα της ημέρας για άσανες. Ίσως νιώθετε πιο δραστήριοι και γεμάτοι ενέργεια μετά από ένα πολύ πρωινό μάθημα γιόγκα και γι’ αυτό πιστεύετε ότι θα ήταν καλύτερο να κάνετε μόνο το πρωί. Όμως, το σίγουρο είναι πως δεν υπάρχει σωστή ή λάθος ώρα για γιόγκα. Η επιλογή της ώρας εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες.

Η γιόγκα πριν τον ύπνο είναι σίγουρα χαλαρωτική και βοηθά στον ποιοτικότερο και πιο ξεκούραστο ύπνο. Αποφύγετε τις άσανες που ξυπνούν το σώμα και τον νου και έτσι δεν ενδείκνυνται για χαλάρωση, όπως κάμψεις που απαιτούν δύναμη. Εστιάστε στην αναπνοή, σε στάσεις όπως η στάση παιδιού (balasana), κατά την οποία τεντώνουμε τους μύες της πλάτης, ξεπιανόμαστε και βοηθάμε στη διαδικασία της πέψης. Συμβουλές

Η πολύ πρωινή ώρα, πριν την ανατολή, θεωρείται μια πνευματικά φορτισμένη ώρα της ημέρας στην παράδοση των βεδίκων και γι’ αυτό είναι ιδανική για γιόγκα. Αν προτιμάτε την πρωινή λοιπόν γιόγκα, τότε ο χαιρετισμός στον ήλιο πρέπει να περιλαμβάνεται στις ασκήσεις σας. Αυτές οι άσανες προθερμαίνουν το σώμα σας, τονώνουν και τεντώνουν σωστά τον κορμό σας.

Γυμνάζει τους κοιλιακούς, ανοίγει την περιοχή του στήθους. Γονάτισε με ανοιχτά ελαφρώς τα πόδια σου. Τοποθέτησε τα χέρια στους γοφούς με τους αντίχειρες στο χαμηλότερο σημείο της πλάτης σου. Σφίξτε τους γλουτούς και μετακίνησέ τους προς τα εμπρός. Στη συνέχεια, εισπέπνευσε και κύρτωσε το επάνω μέρος της πλάτης σου, φέρνοντας παράλληλα τα χέρια στις φτέρνες και αφήνοντας σιγά- σιγά το κεφάλι να πέσει προς τα πίσω. Κράτα τη στάση για μερικές αναπνοές.

Μειώνει το άγχος, ανακουφίζει από πόνους στη μέση, ξυπνάει το σώμα. Από καθιστή θέση έχε τα χέρια σου χαλαρά και στις δύο πλευρές σου. Πάρε μια βαθιά αναπνοή και καθώς εκπνέετε γύρισε το σώμα σου δεξιά. Τοποθέτησε το αριστερό σου χέρι στο εξωτερικό μέρος του δεξιού σου μηρού και το δεξί σου χέρι πίσω από την πλάτη σου. Μείνε σε αυτή τη θέση για 3-4 αναπνοές και επανέλαβε και από την άλλη πλευρά.

Όποιος πιστεύει ότι δεν είναι μαρτύριο το πρωινό ξύπνημα να σηκώσει το χέρι! Οι υπόλοιποι ας κάνουν αυτές τις 3 στάσεις yoga για να ξυπνήσουν το σώμα τους, να του χαρίσουν ενέργεια και να είναι η μέρα τους μια πραγματική καλή μέρα!

Τα οφέλη της Yoga είναι πολλαπλά, αφού ευεργετεί και συνδυάζει την εξάσκηση του σώματος, του πνεύματος και του νου. Βοηθάει το διαλογισμό, τη συγκέντρωση του μυαλού μας στο σώμα μας, στις κινήσεις του και στην αναπνοή. Έτσι, επιτυγχάνεται το ξεμπλοκάρισμα και η αφύπνιση της εσωτερικής ενέργειας, νιώθοντας μια πλήρη αναζωογόνηση μετά από κάθε μάθημα.

Το δυσκολότερο είδος Yoga, δίνει μεγάλη έμφαση στην ακρίβεια των κινήσεων και στάσεων, στη σωστή ευθυγράμμιση του σώματος και την αναπνοή. Χρησιμοποιούνται πολλά βοηθήματα και απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή και συγκέντρωση στο σημείο που γυμνάζεται. Εύκολες στάσεις Yoga

H Ashtanga Yoga είναι το νεότερο είδος Yoga και αρκετά δυναμικό. Εμφανίστηκε το 1992 στην Αμερική και είναι η αερόβια μορφή άσκησης της Yoga. Δίνει έμφαση στις κινήσεις και στο συντονισμό τους με την αναπνοή αι απαιτεί καλή φυσική κατάσταση.

Πονηρή η στάση του Αετού αφού το δέσιμο που προϋποθέτει περιορίζει προσωρινά τη ροή του αίματος στην πύελο. Όταν απελευθερώνεις τα πόδια, απελευθερώνεται κι αυτό ευεργετικά στον τράχηλο. Ενδυναμώνει το εσωτερικό των μυών και σε εκπαιδεύει στο να είσαι πραγματικά συγκεντρωμένη. Στάση της Καμήλας

Όσο πιο κάτω πας, τόσο το καλύτερο, αλλά θέλει αρκετή πρακτική για να συμβεί αυτό ή να είσαι εκ φύσεως ευλύγιστη. Η asana αυτή είναι η ιδανική για stretching στο εσωτερικό των γοφών και τη βουβωνική χώρα. Και το σημαντικότερο όλων: αυξάνει τη ροή του αίματος στην πύελο. Στάση του Αετού

Πρόκειται για στάσεις εύκολες, που μπορεί να τις κάνει σχεδόν ο καθένας. Και αν γίνουν καθημερινή ρουτίνα, απαλλάσσουν από πόνους στην πλάτη και τα ισχία, αλλά διώχνουν και την ένταση. Μία γυμνάστρια παρουσίασε μέσω της Daily Mail οχτώ τέτοιες πόζες, αλλά επισημαίνει ότι όλοι πρέπει να συμβουλευτούν το γιατρό τους πριν τις επιχειρήσουν και να σταματήσουν αν νιώσουν πόνο.

Η γιόγκα μπορεί να τρομάζει κάποιους- καθώς φαντάζονται τρομερά ελαστικά σώματα σε δύσκολες στάσεις- αλλά υπάρχουν και μερικές απλές και σωτήριες ασκήσεις της.

Είμαι η Νίκη Χάγια, δημοσιογράφος και δασκάλα yoga. Στον ελεύθερό μου χρόνο μου αρέσει να στηρίζομαι στο κεφάλι μου, να απολαμβάνω το γεμάτο φυτά σπίτι μου και να γνωρίζω ανθρώπους και μέρη που φέρνουν το bliss και το χρώμα σε μία γκρι αστική καθημερινότητά. Το Lady Papaya είναι ο κόσμος μου. Καλή σας εξερεύνηση.

Με αυτή τη στάση αυξάνεται η κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και στο πρόσωπο, και βοηθά στο να αποκτήσεις μία λαμπερή επιδερμίδα. Halasana


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .