Ένα είναι σίγουρο: Τα αμύγδαλα είναι ένας πεντανόστιμος ξηρός καρπός που μπορούμε να απολαύσουμε ως σνακ ή σε συνδυασμό με τα δημητριακά και το γιαούρτι μας. Συμβάλλουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης , είναι εξαιρετική πηγή χορταστικών φυτικών ινών και μας δίνουν πολύτιμα συστατικά όπως σίδηρο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β6.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μίας μερίδας αμύγδαλα (περίπου 28 γρ.), μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του λίπους της κοιλιάς και τη βελτίωση των τιμών της χοληστερόλης. Παράλληλα, επειδή τα αμύγδαλα μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι, αποτρέπουν τις λιγούρες και αυτόματα μας κάνουν να τρώμε λιγότερο.

Τα αμύγδαλα είναι επίσης πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα βοηθούν στην μείωση της LDL χοληστερόλης (δηλαδή της «κακής» χοληστερόλης που φράζει τις αρτηρίες), αυξάνοντας παράλληλα την «καλή» HDL . Έτσι, τα αμύγδαλα αναδεικνύονται σε τροφή ιδιαίτερα ωφέλιμη για την καρδιά.

Αν όμως θέλεις να το φτιάξεις μόνη σου στο σπίτι, δες ΕΔΩ την πιο εύκολη συνταγή. Και να έχεις πάντα στο μυαλό σου έναν γενικό κανόνα που ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις -και σε αυτές της δίαιτας και της διατροφής: Όλα με μέτρο. Οι υπερβολές είναι αυτές που δημιουργούν το εκάστοτε πρόβλημα...

Όλα έχουν να κάνουν με την κάθε περίπτωση που εξετάζουμε και προσμετρούνται κάθε φορά πολλοί παράγοντες, όπως για παράδειγμα το βάρος του καθενός, η ηλικία, το φύλο, η ζωή που κάνει -καθιστική ή μη- και, φυσικά, η υπόλοιπη διατροφή του κάθε ατόμου.

Είναι από τις πρώτες επιλογές όταν θέλουμε να ξεγελάσουμε την πείνα μας. Σκέτο, με γλυκό ή αλμυρό συμπλήρωμα, το κουλούρι Θεσσαλονίκης παραμένει "σταθερή αξία" στη διατροφή των Ελλήνων σε όποια ηλικία και αν βρίσκονται.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πληροφόρησης για τα Τρόφιμα (EUFIC) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που παρέχει πληροφορίες βασισμένες σε επιστημονικά δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια & την ποιότητα τροφίμων και την υγεία & τη διατροφή στα μέσα ενημέρωσης, τους επαγγελματίες υγείας και διατροφής, τους εκπαιδευτικούς και τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης, με τρόπο τέτοιο ώστε να μπορούν να καταλάβουν οι καταναλωτές.

Στον ιστότοπο του EuFIC έχει δημοσιευτεί μια εκτενέστατη αναφορά για τα ενδιάμεσα γεύματα (σνακ). Παραθέτουμε τα 8 σημαντικότερα σημεία. Ρίξτε μια ματιά, αξίζει!

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι αν θέλετε να κοιμάστε καλά το βράδυ, τότε να τρώτε τρεις ώρες πριν πάτε στο κρεβάτι, ώστε να βοηθήσετε τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Αν όμως, περάσει η ώρα και νιώσετε πάλι ότι πεινάτε, τότε μπορείτε να καταναλώσετε κάτι ελαφρύ, όπως ένα φρούτο, ένα ποτήρι γάλα ή μια φέτα ψωμί με τυρί.

Αν το βραδινό φαγητό δυσχεραίνει τον ύπνο σας και ξυπνάτε αρκετές φορές μέσα στη νύχτα, η λύση δεν είναι να πηγαίνετε στο κρεβάτι νηστικοί. Γιατί η αποχή από το φαγητό μπορεί επίσης να εμποδίσει τον ύπνο σας.

Υγεία + Διατροφή Βραδινό φαγητό: Τελικά πόσο κακό μας κάνει;

Είναι ένα σύμπτωμα που συναντάται συχνά ειδικά τις πρώτες εβδομάδες της κετογονικής διατροφής, για το οποία ευθύνεται η αφυδάτωση αλλά και η χαμηλή πρόσληψη αλατιού ή η αυξημένη κατανάλωση καφέ. Λόγω της αφυδάτωσης είναι πιθανό να σημειωθούν και κράμπες ειδικά στα πόδια, ή και δυσκοιλιότητα, επίσης ένα συχνό φαινόμενο της κετογονικής διατροφής.

Όπως σε όλες τις δίαιτες με αυξημένη πρόσληψη σε πρωτεΐνες έτσι και στην περίπτωση της κετογονικής διατροφής, η ακετόνη, που είναι υποπροϊόν του μεταβολισμού του λίπους, μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστη αναπνοή. Μάλιστα η ακετόνη έχει συγκεκριμένη και χαρακτηριστική μυρωδιά, δίνοντας στην αναπνοή την έντονη οσμή του …ασετόν!

Η δίαιτα Keto, ή κετογονική, ή κετονική, ή κετογενή δίαιτα, είναι μία από τις πιο δημοφιλής προτάσεις διατροφής στον κόσμο. Έχει παρόμοια φιλοσοφία με τη δίαιτα Atkins, περιορίζοντας τους υδατάνθρακες μόλις στο 5%, αυξάνοντας την κατανάλωση λιπαρών και πρωτεΐνης.

Αν είχατε ένα ελαφρύ γεύμα και δεν έχετε φροντίσει να έχετε μαζί σας σνακ, είναι σχεδόν βέβαιο ότι είτε θα φάτε κάτι ανθυγιεινό μέχρι να γυρίσετε σπίτι ή θα φάτε περισσότερο το βράδυ. Εντάξτε τον προγραμματισμό και την οργάνωση των σνακ σας στην καθημερινότητά σας και μη φεύγετε από το σπίτι χωρίς αυτά. Είναι καλύτερο να έχετε μαζί σας κάτι σε περίπτωση που πεινάτε, ακόμη κι αν τελικά δεν το φάτε και το κρατήσετε για την επόμενη ημέρα. Λάθος #5

Τρόφιμα όπως οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα μπορεί να αποτελούν εξαιρετικές επιλογές για σνακ, όμως είναι πολύ εύκολο να οδηγηθείτε στην υπερφαγία αν δεν προσέξετε. Πολλές φορές, βασιζόμενη στο ότι τρώτε κάτι υγιεινό, υποτιμάτε τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνετε. Επομένως, αποφεύγετε να τρώτε κατευθείαν από το σακουλάκι και οργανώστε σωστά τις μερίδες σας. Μια χούφτα με ξηρούς καρπούς αρκεί. Λάθος #4


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .