Αντίθετα, όταν τελειώσεις την άσκηση, κάνε ένα δροσερό (όχι παγωμένο) ντους και μετά στάσου μπροστά από έναν ανεμιστήρα για να εξατμιστεί τυχόν ιδρώτας προτού αρχίσει να σχηματίζει στάλες. «Επιπλέον, μπορείς να πίνεις παγωμένο νερό πριν και κατά τη διάρκεια της προπόνησης» προτείνει η Stacy Sims. Η ίδια βρήκε στην έρευνά της πως αυτό ελαχιστοποιεί την αύξηση της βασικής σου θερμοκρασίας, οπότε θα σταματήσεις να ιδρώνεις πιο γρήγορα.

Εδώ θα επιλυθούν οι απορίες σου σχετικά με τον ιδρώτα, αλλά θα βρεις και απαντήσεις σε άλλες ερωτήσεις γι’ αυτή τη σημαντική λειτουργία του οργανισμού σου, τον ιδρώτα.

Αλλά αν είστε στη μέση μιας έντονης άσκησης και δεν ιδρώνετε καθόλου, ίσως και να υπάρχει πρόβλημα. Η ανίδρωση είναι μια ιατρική κατάσταση (συνήθως γενετική) που ορίζεται από την αδυναμία του να ιδρώσει το άτομο κανονικά. Μπορεί να επηρεάσει ολόκληρο το σώμα ή απλά ορισμένες περιοχές. Εάν όμως δεν μπορείτε να ιδρώσετε, το σώμα δεν μπορεί να ρυθμίσει σωστά τη θερμοκρασία και μπορεί να αποβεί επικίνδυνο. Αν ο ιδρώτας είναι αλμυρός

Μπορεί λοιπόν η εφίδρωση να είναι κάτι εντελώς φυσικό, ωστόσο σχεδόν 220 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο (περίπου το 3% του πληθυσμού), υποφέρουν από υπερβολική εφίδρωση που ονομάζεται υπεριδρωσία. Ο αδένας που είναι υπεύθυνος για την εφίδρωση ονομάζεται ιδρωτοποιός, και σε ασθενείς με υπεριδρωσία, είναι υπερδραστήριος, παράγοντας πολύ περισσότερο ιδρώτα από ό, τι χρειάζεται για να δροσίσει το σώμα.

Σημαίνει ότι είστε πολύ στρεσαρισμένοι. Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι όταν ιδρώνετε στο γυμναστήριο, ο ιδρώτας σας συνήθως δεν μυρίζει; Από την άλλη μπορεί μια κατάσταση στο γραφείο να σας κάνει να ιδρώσετε και να αναρωτιέστε αν βάλατε αποσμητικό στις μασχάλες σας.

Όταν η υπερβολική εφίδρωση επηρεάζει τα χέρια, τα πόδια και τις μασχάλες, ονομάζεται πρωτοπαθής ή εστιακή υπεριδρωσία. Η πρωτοπαθής υπεριδρωσία επηρεάζει το 2 έως 3% του πληθυσμού. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων πρωτογενούς υπεριδρωσίας, δε βρίσκεται κάποια αιτία. Αν η εφίδρωση εμφανίζεται ως αποτέλεσμα μιας άλλης ιατρικής κατάστασης, ονομάζεται δευτεροπαθής υπεριδρωσία. Η εφίδρωση μπορεί να συμβαίνει σε όλο το σώμα, ή σε μια περιοχή. Υπεριδρωσία: Γιατί ιδρώνουμε

Υπό κανονικές συνθήκες χάνουμε περίπου μισό λίτρο ιδρώτα την ημέρα. Βέβαια, η ποσότητα και η συχνότητα της εφίδρωσης εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, όπως η κληρονομικότητα και η υφή του δέρματος. Σε γενικές γραμμές, άνθρωποι με ξηρό δέρμα έχουν λιγότερο ενεργούς ιδρωτοποιούς αδένες, ενώ οι άνθρωποι με λιπαρό έχουν μεγαλύτερους πόρους και ιδρώνουν ευκολότερα. Υπεριδρωσία: Τι ονομαζουμε υπεριδρωσία

Όταν το σώμα εκτεθεί σε υψηλές θερμοκρασίες η σε έντονη άσκηση, ανεβαίνει η ροή του αίματος και η θερμοκρασία μας. Αυτό κάνει του ιδρωτοποιούς αδένες που υπάρχουν σε όλη την επιφάνεια του δέρματος μας να ενεργοποιούνται. Στην συνεχεία αρχίζει η έκκριση ιδρώτα με σκοπό όταν εξατμιστεί να μας ψύξει. Ο ιδρώτας είναι ένα μιγμα 99% νερό και 1% άλατα-κάλιο-χαλκός.

Ένας ελαφρύς ιδρώτας ίσως να προσδίδει ένα κάτι τις στα μαλλιά σου, αλλά δεν τα κάνει πιο υγιή - το αλάτι τα αφυδατώνει. Το αντίθετο, ωστόσο, ισχύει για το δέρμα σου, καθώς ο ιδρώτας σου περιέχει λιπαρές ουσίες που φροντίζουν την επιδερμίδα και οι οποίες λειτουργούν σαν ενυδατική κρέμα. Επειδή οι ιδρωτοποιοί αδένες υπάρχουν σε όλο το σώμα, η εφίδρωση εξασφαλίζει μια ομοιόμορφη κατανομή σε όλη την επιφάνεια της επιδερμίδας. Πώς να μην ιδρώνεις

Οι μουσκεμένες μασχάλες που έχεις λόγω άγχους ή φόβου έχουν παρόμοια προέλευση: Ο εγκέφαλός σου ψύχει το σώμα εκ των προτέρων, καθώς υποθέτει είτε ότι θα δώσεις μάχη, είτε ότι -ας είμαστε ειλικρινείς– θα το βάλεις στα πόδια όσο πιο γρήγορα μπορείς. Προφανώς δεν συνιστάται να τσιτσιδώνεσαι σε κάθε καβγά, αλλά μην ξεχνάς ότι ο ιδρώτας σε κάνει γλιστερό και είναι πιο δύσκολο να σε αρπάξει κάποιος. Ο ιδρώτας μυρίζει, αλλά δεν πειράζει

Το καλοκαίρι, ήσουν σκέτη αηδία. Έξω, ο ήλιος έλαμπε, στέλνοντας τις ένδοξες ακτίνες του σε πανέμορφους ανθρώπους που περνούσαν το καλύτερο καλοκαίρι της ζωής τους. Εσύ, από την άλλη, είχες ταμπουρωθεί στο διαμέρισμά σου με τον κλιματισμό στο φουλ, επειδή φοβόσουν ότι η εκδικητική πύρινη σφαίρα στον ουρανό θα σε έκανε να μουσκέψεις στον ιδρώτα.

Ταυτόχρονα, αντιδρούν όλα τα συστήματα που για να αντεπεξέλθουν στο άγχος λειτουργούν άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο. Έτσι, επιταχύνεται ο ρυθμός της καρδιάς, κυκλοφορεί περισσότερο αίμα, αυξάνεται η θερμοκρασία του σώματος. Αν αυτή η αυξημένη ενέργεια του οργανισμού δεν διοχετευτεί μέσω κίνησης ή σωματικής εργασίας, ο ιδρώτας είναι ο τρόπος που έχει ο οργανισμός για να την αποβάλλει. Γι’ αυτό όσο εντονότερο είναι το άγχος, τόσο περισσότερο ιδρώνουμε.

Γιατί ιδρώνουμε όταν αγχωνόμαστε Στο σώμα κάθε ανθρώπου υπάρχει, θεωρητικά, μια ιδανική ισορροπία ώστε να λειτουργούν φυσιολογικά όλα τα συστήματα. Το άγχος είναι η απάντηση του οργανισμού σε ένα εξωτερικό ή εσωτερικό ερέθισμα, π.χ. μια σκέψη ή ένας πόνος που αναστατώνει την ιδανική ισορροπία του σώματος. Αυτή η "ανισορροπία" που συμβαίνει στο σώμα ονομάζεται άγχος.

Τα ερεθίσματα που μας προκαλούν άγχος είναι πολλά και μπορεί να διαφέρουν από μέρα σε μέρα. Ωστόσο, η αντίδρασή του οργανισμού σε αυτά είναι συνήθως η ίδια: ταχυπαλμία, σφίξιμο στο στήθος, δυσκολία στην αναπνοή και ιδρώτας.

Η υπεριδρωσία είναι η παθολογική – υπερβολική εφίδρωση από τους εκκρινείς ιδρωτοποιούς αδένες πέραν της ποσότητας που απαιτείται για τη φυσιολογική θερμορύθμιση του οργανισμού. Είναι μία παθολογική κατάσταση αυξημένης εφίδρωσης που αφορά σχεδόν το 3% του πληθυσμού και προσβάλλει εξίσου τα δύο φύλα. Η εμφάνισή της ξεκινά κυρίως κατά τη δεύτερη ή τρίτη δεκαετία της ζωής μας.

Η μάχη με τον ιδρώτα είναι διαρκής: Προσπαθούμε να μη μυρίζει το σώμα όταν ιδρώνουμε, να τον σταματήσουμε στη διάρκεια ενός σημαντικού γεγονότος, όταν έχουμε άγχος ή να προκαλέσουμε όσο περισσότερο γίνεται στο γυμναστήριο.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .