Η Σωστή Γυμναστική Βελτιώνει Τη Μνήμη Και Τη Συγκέντρωση - Τα 14 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Όσο περισσότερο γυμνάζεστε, τόσο μεγαλώνει το μέρος του εγκεφάλου που λέγεται ιππόκαμπος. Αρκούν δε μόλις 6 εβδομάδες για να γίνει αυτή η αλλαγή. Σχετική μελέτη έδειξε ότι άνθρωποι που έκαναν καθιστική ζωή και άρχισαν να γυμνάζονται (στατικό ποδήλατο επί 30 λεπτά 5 φορές την εβδομάδα), μετά από 6 εβδομάδες είχαν μεγαλύτερο όγκο ιππόκαμπου σε σχέση με την περίοδο έναρξης της μελέτης.

Ο χρόνος που αφιερώνετε στο γυμναστήριο δεν αποτελεί «επένδυση» μόνο στο σώμα σας, έχει πολλά και σημαντικά οφέλη για την ψυχική σας υγεία, αλλά και τη λειτουργία του εγκεφάλου σας.

Ανάμεσα σε τέσσερις υπηρεσίες wellness έχουμε: ομαδικά προγράμματα άσκησης (όπως pilates, yoga και εταιρικό running club) συμβουλευτική διατροφής, εταιρικό μασάζ και συνεδρίες διαχείρισης του άγχους μέσω του stress management. Μέσα από ένα ευρύ δίκτυο καταξιωμένων επαγγελματιών, παρέχουμε όλα τα οφέλη της ευεξίας, μεταφέροντάς την απευθείας μέσα στο χώρο της εταιρίας.

Μην ξεχνάς πως όλες οι έρευνες υποστηρίζουν ότι όταν είσαι σε καλή φυσική καταστάση, αποδίδεις καλύτερα στην εργασία σου και αυτό σου εξασφαλίζει την ικανοποίηση που παίρνεις από τη δουλειά σου (plus μια υποψηφιότητα για προαγωγή). Επιπλέον η γυμναστική μειώνει το άγχος σου στη δουλειά, ενισχύει τη μνήμη και τη συγκέντρωσή σου και βελτιώνει τη στάση του σώματός σου.

Οι εξωστρεφείς άνθρωποι αισθάνονται γεμάτοι ενέργεια σε κοινωνικές καταστάσεις, ενώ οι εσωστρεφείς μπορούν να έχουν την ακριβώς αντίθετη εμπειρία σε μια τέτοια κατάσταση. Αν είσαι εξωστρεφής, προτίμησε δραστηριότητες υψηλής έντασης και κοινωνική άσκηση (όπως το spinning ή η Zumba), ενώ αν είσαι εσωστρεφής προτίμησε κάτι πιο ήρεμο, αργό και λιγότερο κοινωνικό (όπως η γιόγκα ή το tai chi).

Οι άνθρωποι είμαστε εύθραυστα, συναισθηματικά πλάσματα. Μερικές φορές όμως, σε ό,τι αφορά τη γυμναστική, αυτή η ευαισθησία αρχίζει να εξαφανίζεται και κάποιος αόρατος διακόπτης αλλάζει το μυαλό μας και μας κάνει να δουλεύουμε το σώμα μας σα να είναι μηχανή. Αυξάνουμε τον καρδιακό μας ρυθμό, ο ιδρώτας στάζει και σπρώχνουμε τα όριά μας για να κάψουμε όσες περισσότερες θερμίδες μπορούμε.

Πέρα από τη θετική της επίδραση στους νευροδιαβιβαστές, οι οποίοι ωφελούν τη συναισθηματική κατάσταση του ατόμου, η τακτική σωματική άσκηση ενισχύει και διεγείρει την περιοχή του εγκεφάλου που είναι γνωστή ως μετωπιαίο-ραβδωτό κύκλωμα . Όσο πιο ισχυρό είναι το κύκλωμα αυτό, τόσο πιο μεγάλη είναι η αυτοεκτίμηση του ατόμου. 8. Εξάλειψη του άγχους

Επειδή γνωρίζουμε ότι οι συγκεκριμένες διεργασίες δεν είναι γνωστές σε πολλούς ανθρώπους, παρακάτω θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας εννέα πράγματα που συμβαίνουν στον εγκέφαλο χάρη στην άσκηση . 1. Βελτιώνεται η μνήμη και η μάθηση

Πολλοί λίγοι άνθρωποι πραγματικά συνειδητοποιούν ότι η άσκηση επηρεάζει άμεσα και την υγεία του εγκεφάλου τους, βελτιώνοντας τη γνωστική λειτουργία και ρυθμίζοντας κάποια συναισθήματα. Πως επωφελείται ο εγκέφαλος με την άσκηση;

Παραδείγματος χάρη, αν επιλέξετε μια νέα διαδρομή για να πάμε στη δουλειά σας, θα χρειαστεί να καταβάλετε προσπάθεια για να σκεφτείτε αν πάτε σωστά και να επανασυντονίσετε τον εαυτό σας αν χαθείτε. Τότε, μόλις φτάσετε σπίτι σας, μπορεί να συνδυάσετε αυτή την άσκηση με τη δημιουργία νοητών χαρτών που βοηθούν επίσης.

Πώς γίνεται αυτό; Κάθε φορά που επισκέπτεστε ένα καινούργιο μέρος, μόλις πάτε στο σπίτι δημιουργήστε ένα χάρτη, σχεδιάστε το. Έτσι, θα δώσετε ώθηση στη μνήμη σας και όχι μονάχα στη χωρική μνήμη σας, αλλά και στην οπτική μνήμη. Δεν είναι φανταστικό; 3. Χρησιμοποιήστε το μη κυρίαρχο χέρι σας

Θυμάστε εκείνες τις ημέρες που έπρεπε να δώσετε εξετάσεις την επόμενη ημέρα και κάνατε γρήγορες επαναλήψεις πριν τον ύπνο; Αυτή στην πραγματικότητα είναι μια εξαιρετική άσκηση για τη μνήμη. Ωστόσο, με τον καιρό καθώς τελειώνουμε τις σπουδές σταματάμε και τις επαναλήψεις.

Αν και υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να κατηγοριοποιηθεί το άγχος, συνήθως εμφανίζονται δύο πολύ συνηθισμένες μορφές. Η πρώτη μορφή είναι το 'καλό' άγχος που θεωρείται θετικό και είναι βραχείας διάρκειας. Η αναμονή που υπάρχει πριν από μια προπόνηση μπορεί να βοηθήσει, ώστε να συντονιστεί ο εγκέφαλος και να δημιουργήσει μια σύνδεση μεταξύ νου και νευρομυϊκού συστήματος ώστε να γίνει μια επιτυχημένη προπόνηση.

Όσο αφορά στην άσκηση και την προπόνηση οι ισορροπίες είναι εύθραυστες. Σε κάποιες περιπτώσεις η ίδια η άσκηση είναι ένα αγχωτικό γεγονός. Ανάλογα με τη συναισθηματική ή σωματική μας κατάσταση μια προπόνηση – και ιδιαίτερα η καρδιοαγγειακή ή μια μέτρια έντασης προπόνηση με βάρη – μπορεί να μας βοηθήσει να απαλλαγούμε από το άγχος.


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .