Τρόποι διαχείρισης της σύγκρουσης με έναν εξοργισμένο γονέα
Διαχείριση των συγκρούσεων

Τσέτσος Σταύρος

Κάποιες στιγμές οι συγκρούσεις μεταξύ γονέων και σχολείου είναι αναπόφευκτες, έστω κι αν έχουν δημιουργηθεί οι καλύτερες συνθήκες πρόληψής τους. Όσο πιο γρήγορα επιλυθούν, τόσο πιο γρήγορα αποφεύγονται οι διαπληκτισμοί και εξομαλύνεται η λειτουργία του σχολείου.

Η Rappaport σε περίπτωση που η αποφυγή της σύγκρουσης είναι αναπόφευκτη προτείνει την παρακάτω προσέγγιση:

α. Μερικές φορές ο εκπαιδευτικός ή ο διευθυντής του σχολείου αντιμετωπίζοντας έναν οργισμένο γονέα, πυροδοτεί την αύξηση της οργής του όταν π.χ έχει στραμμένη την προσοχή του αλλού. Η καλή διαχείριση της «γλώσσας του σώματος» και η αξιοπρεπής ακρόασή του θα συμβάλλει στην εκτόνωση της οργής του γονέα, γιατί αισθάνεται ότι ο ακροατής του τον παρακολουθεί.

β. Συνήθως η συχνή προσφώνηση των γονέων με το όνομά τους φαίνεται ότι μειώνει την οργή του γονέα. Η απρόσωπη προσφώνηση του γονέα δε βοηθάει στην οικοδόμηση μιας σχέσης, η οποία είναι το κλειδί για την επίλυση μιας σύγκρουσης.

γ. Σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών δεν προσβάλλεται ο γονέας με ερωτήσεις τύπου ανακριτή ούτε επιπλήττεται. Αισθάνεται υπόλογος βέβαια, αλλά αυτό μπορεί να τον εξοργίσει. Η περιγραφή της συμπεριφοράς του παιδιού του με παιδαγωγικό τακτ επιφέρει θετικά αποτελέσματα.

δ. Η καθυστέρηση της συνάντησης με έναν εξοργισμένο γονέα δυσκολεύει την επίλυση της σύγκρουσης. Επίσης η προσπάθεια επαναλαμβανόμενων επαφών θα λειτουργήσει θετικά στο μέλλον.

ε. Έχει αποδειχτεί ότι η άμεση διαφωνία δεν επιλύει τη σύγκρουση. Η χρησιμοποίηση της τεχνικής των ερωτήσεων με ηρεμία στοχεύοντας στην έμμεση διαφωνία συνήθως αποσοβεί τη σύγκρουση.

στ. Η διαπραγμάτευση, ο χειρισμός της κατάστασης με ηρεμία και όχι με εχθρότητα μπορεί να αμβλύνει τη σύγκρουση. Πολλές φορές οι οργισμένοι γονείς αμφισβητούν τις ικανότητες των εκπαιδευτικών και εκείνοι αμύνονται εχθρικά, αλλά η τακτική τους αυτή δε βοηθά. Αυτό είναι ένα δύσκολο σημείο που μπορεί να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Αντίθετα η τάση για κατανόηση και αποδοχή του άλλου θα τους ηρεμήσει


ζ. Σε περίπτωση που οι παραπάνω πρακτικές δεν επαρκούν στην επίλυση της σύγκρουσης, καλό θα είναι να ζητηθεί η βοήθεια του διευθυντή της εκπαιδευτικής μονάδας ή του συναδέλφου που έχει οριστεί ως διαμεσολαβητής

Πηγή: huffingtonpost.com (μετάφραση - απόδοση https://fresh-education.blogspot.gr/2017/10/blog-post_27.html )

σχετικά άρθρα

Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει πού και πότε θα πέσει κεραυνός
Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει πού και πότε θα πέσει κεραυνός
Είναι η πρώτη φορά στον κόσμο που ένα σύστημα βασίζεται σε απλά μετεωρολογικά δεδομένα για να κάνει σε πραγματικό χρόνο πρόβλεψη μελλοντικού κεραυνού
Σύστημα τεχνητής νοημοσύνης προβλέπει πού και πότε θα πέσει κεραυνός
Ενημερωτικό του ΠΥΣΔΕ δυτικής Θεσσαλονίκης για κενά -παρατυπίες-ανισότητες σε αναπληρωτές και μόνιμους
Ενημερωτικό του ΠΥΣΔΕ δυτικής Θεσσαλονίκης για κενά -παρατυπίες-ανισότητες σε αναπληρωτές και μόνιμους
Ενημερωτικό συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης 4/11 και 11/11 Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ΠΥΣΔΕ μηχανισμοί συγκάλυψης της αντιεκπαιδευτικής...
Ενημερωτικό του ΠΥΣΔΕ δυτικής Θεσσαλονίκης για κενά -παρατυπίες-ανισότητες σε αναπληρωτές και μόνιμους