Εδώ και χρόνια εξετάζαμε την επίδραση της μαύρης σοκολάτας στις νευρολογικές λειτουργίες από την άποψη της περιεκτικότητας σε ζάχαρη – όσο περισσότερη ζάχαρη, τόσο μεγαλύτερη η… ευτυχία μας. Αυτή είναι η πρώτη φορά που εξετάσαμε την επίδραση του κακάο σε μεγάλες ποσότητες, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, και τα ευρήματά μας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά», εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης.

Πληθώρα ερευνών έχει αποφανθεί ότι η μαύρη σοκολάτα ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, την υγεία της καρδιάς και τη μνήμη μας, ωστόσο η νέα έρευνα με επικεφαλής τον δρ. Λι Μπερκ από το Πανεπιστήμιο Λόμα Λίντα της Καλιφόρνια, είναι η πρώτη που εξετάζει την επίδραση των ποσοστών του κακάο στον οργανισμό μας.

Είναι πιο πικρή από τη σοκολάτα γάλακτος, πιο σκούρα στο χρώμα, δεν έχει γάλα και εκείνοι που την αγαπούν ξέρουν να εκτιμούν την πραγματική γεύση. Νέα έρευνα έρχεται να υπογραμμίσει την θαυματουργή συμβολή της στο μυαλό και την καρδιά μας. Μήπως ήρθε η ώρα να της δώσουμε μια ευκαιρία;

Λατρεύω να μαγειρεύω αλλόκοτα πράγματα (όπως λέει και η μαμά μου), να φτιάχνω λίστες, να περνάω χρόνο με την οικογένειά μου, τους φίλους και το αγόρι μου, να διαβάζω, να βλέπω Pretty Little Liars, να τριγυρνάω σε όλο τον κόσμο, να βλέπω ταινίες της Disney, να γυμνάζομαι σαν τρελή, να μιλάω με ηλικιωμένου

Ψάξε για μαύρη σοκολάτα που περιέχει πάνω από 70% κακάο. Αν θέλεις να είναι λίγο πιο γλυκιά η σοκολάτα σου μπορείς να πάρεις αυτή που περιέχει και βανίλια αλλά πρόσεξε να περιέχει πραγματική βανίλια και όχι κάτι που της μοιάζει, όπως βανιλίνη.

Σε τι θα σε βοηθήσει η μαύρη σοκολάτα Καταπολεμάει το στρες Ρίχνει τη χοληστερίνη Ρυθμίζει την πίεση Βοηθάει στη μνήμη Βοηθάει στην απώλεια βάρους Θεραπεύει το βήχα Αντιμετωπίζει τη διάρροια

Παρά την βέβαιη ανώτερη θρεπτική αξία των ωμών φασολιών του κακάο έναντι της πιο επεξεργασμένης μορφής τους, πχ. σκόνη κακάο, σοκολάτα κ.λπ., δεν υπάρχουν μελέτες για την κατανάλωση τους. Ωστόσο, έχουν υπάρξει πολλές μελέτες που συνδέουν την κατανάλωση του κακάο και της σκούρας σοκολάτας με πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Μάλιστα, όσο πιο σκούρα είναι η σοκολάτα, με μεγαλύτερη συγκέντρωση κακάο, τόσο πιο ευεργετική. Συμπερασματικά, το κακάο μπορεί:

Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο στο κακάο είναι η θεοβρωμίνη, που βρίσκεται φυσικά στο ωμό κακάο και είναι ένα ήπιο, μη-εθιστικό διεγερτικό, που πιστεύεται ότι μπορεί να θεραπεύσει την κατάθλιψη, διεγείροντας τον εγκέφαλο να παράγει περισσότερο ανανδαμίδιο, έναν νευροδιαβιβαστή, και εξαιτίας αυτού προκαλείται μια αίσθηση ευφορίας. Επίσης, η θεοβρωμίνη έχει αντικαταθλιπτική και ήπια διουρητική δράση και είναι τοξική για τα ζώα

Μετά από προσεκτική συγκομιδή, οι λοβοί ανοίγονται, οι σπόροι αφαιρούνται και υποβάλλονται σε μια φυσική διαδικασία ζύμωσης και ξήρανσης. Αρχικά έχουν λευκό χρώμα, όμως μετά το τέλος της φυσικής αυτής διαδικασίας, που ολοκληρώνεται σε 1-2 εβδομάδες, παίρνουμε τα ωμά καφέ φασόλια κακάο, με γεύση πλούσια, κρεμώδης, ελαφρώς πικρή, αλλά και γεμάτη, σύνθετη γεύση με νότες και αρώματα, που κυμαίνονται από μούρου ως και καφέ.

Τα φασόλια του κακάο είναι πλούσια σε αριθμό βασικών μετάλλων, όπως μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό, κάλιο, θείο, μαγγάνιο και σε βιταμίνες, όπως Α, Β1, Β2, Β3, C, E και παντοθενικό οξύ. Ο λόγος που αξίζει να καταναλώνουμε την τροφή των θεών δεν είναι άλλος από την πληθώρα αντιοξειδωτικών και αγχολυτικών ουσιών που περιέχουν. Τα φασόλια κακάου περιέχουν πολυφαινόλες (παρόμοια με αυτά του κρασιού) με αντιοξειδωτικές ιδιότητες που είναι ευεργετικές για την υγεία.

Για να προκύψει η σοκολάτα που όλοι γνωρίζουμε, τα φασόλια του κακάο στη συνέχεια ψήνονται, αλέθονται για να σχηματίσουν το κακάο και έπειτα συνδυάζονται με ζάχαρη και έξτρα λίπη. Η υψηλή θερμοκρασία κατά τη διαδικασία του καβουρδίσματος μειώνει τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών στο κακάο, ελαχιστοποιώντας τα οφέλη για την υγεία. Επομένως, αξίζει να προμηθευόμαστε ωμά και μη καβουρδισμένα φασόλια κακάο.

Τον τελευταίο καιρό μπορούμε να βρούμε ευκολότερα στην αγορά τον πρόδρομο της σοκολάτας, τους σπόρους του κακάου, είτε ωμούς είτε ελαφρώς καβουρδισμένους, οι οποίοι μπορούν να θεωρηθούν ως superfood. Εφόσον πρόκειται για ένα τρόφιμο που σε σύγκριση με την σοκολάτα είναι λιγότερο επεξεργασμένο και δεν περιέχει πρόσθετη ζάχαρη, αξίζει να του δώσουμε μια θέση στη διατροφή μας.

Η μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε κακάο, το οποίο περιέχει ενώσεις, γνωστές ως φλαβανόλες . Σε υψηλά επίπεδα, οι φλαβανόλες του κακάο έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης, στη βελτίωση της συγκέντρωσης και πιθανότατα ακόμα και στη μείωση του κινδύνου του διαβήτη. Η μαύρη σοκολάτα έχει την υψηλότερη ποσότητα φλαβονολών σε κακάο, η σοκολάτα γάλακτος έχει λιγότερα, ενώ η λευκή σοκολάτα δεν περιέχει καθόλου.

Ναι είναι αλήθεια, η μαύρη σοκολάτα περιέχει συστατικά ωφέλιμα για την υγεία και μπορούμε να την απολαμβάνουμε χωρίς ενοχή, ακόμη και σε καθημερινή βάση. Αλλά το μέγεθος της μερίδας έχει σημασία, αφού τα πάρα πολλά…»τσιμπήματα» μέσα στην ημέρα μπορούν να επιβαρύνουν τον οργανισμό με επιπλέον λίπος, ζάχαρη και θερμίδες και να λειτουργήσει ανασταλτικα εν τέλει για την υγεία.

Πριν αναφέρουμε τι λένε οι τελευταίες μελάτες για τη θετική επίδραση της σοκολάτας στην υγεία είναι σημαντικό να τονιστεί πως τα επιστημονικά δεδομένα αφορούν το κακάο και όχι τη σοκολάτα αυτή καθεαυτή . Άρα όσο μεγαλύτερη η περιεκτικότητα της σοκολάτας σε κακάο τόσο περισσότερο ωφέλιμη είναι.


Δημοσίευση: 16/11/2019


. .