Η χοληστερίνη ανεβαίνει ακόμη περισσότερο αν το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας είναι γεμάτο τηγανητά. Για παράδειγμα, τα καλαμαράκια δεν έχουν χοληστερίνη, αλλά μπορούν να… αποκτήσουν να τα φάμε τηγανητά. Καλό είναι λοιπόν να ψήσουμε τα θαλασσινά στη σχάρα και να αποφύγουμε τις τηγανητές πατάτες. Τα θρεπτικά στοιχεία και οι «παγίδες»

Η ταραμοσαλάτα που τιμάται δεόντως αυτές τις μέρες είναι πλούσια σε αλάτι, το οποίο ενοχοποιείται για την αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Είναι επίσης πλούσια σε λιπαρά τα οποία μπορούν να αυξήσουν τη χοληστερόλη του αίματος.

Μερικά από τα πιο δημοφιλή και πιο νόστιμα εδέσματα της Καθαράς Δευτέρας μπορούν εύκολα να «απογειώσουν» τη χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση, αν το παρακάνουμε στις ποσότητες.

Παρόλα αυτά, τα νηστίσιμα φαγητά έχουν υψηλή θρεπτική αξία καθώς είναι πλούσια σε υδατάνθρακες που αποτελούν τη βάση μιας ισορροπημένης διατροφής, πρωτεΐνες (όσπρια, θαλασσινά) και λίπη φυτικής προέλευσης τα οποία θεωρούνται πιο ευεργετικά για την υγεία μας από τα κορεσμένα (ζωικά) λιπαρά. Τα νηστίσιμα φαγητά είναι νόστιμα, αρκετά θρεπτικά και μπορούν να είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, εάν όμως καταναλώνονται σωστά. Ποια τα οφέλη των νηστίσιμων φαγητών;

Ο σίδηρος και ο χαλκός περιλαμβάνονται στα ένζυμα που παρέχουν υποστήριξη στο ανοσοποιητικό σύστημα και επίσης βοηθούν στην παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Ο ψευδάργυρος βοηθά στην ανάπτυξη λευκών αιμοσφαιρίων και τα βοηθά στη λειτουργία τους να καταστρέφουν τα μικρόβια. Το σελήνιο βοηθά τα ένζυμα στην εκτέλεση του ρόλου τους, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής αντιοξειδωτικών και αντισωμάτων, καθώς και της αποτελεσματικής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το ταχίνι είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Αυτά τα λιπαρά οξέα ενισχύουν την ανάπτυξη του νευρικού ιστού στο σώμα, γεγονός που με τη σειρά του βοηθά στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου.

Το ταχίνι, αυτή η λιπαρή πάστα από ψημένο σουσάμι, εκτός από εξαιρετικά νόστιμη, έχει και σημαντικά οφέλη για την υγεία, τα οποία σας δίνουν περισσότερους λόγους για να την αγαπήσετε.

Ο σίδηρος και ο χαλκός περιλαμβάνονται στα ένζυμα που παρέχουν υποστήριξη στο ανοσοποιητικό σύστημα και επίσης βοηθούν στην παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Ο ψευδάργυρος βοηθά στην ανάπτυξη λευκών αιμοσφαιρίων και τα βοηθά στη λειτουργία τους να καταστρέφουν τα μικρόβια. Το σελήνιο βοηθά τα ένζυμα στην εκτέλεση του ρόλου τους, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής αντιοξειδωτικών και αντισωμάτων, καθώς και της αποτελεσματικής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το ταχίνι είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Αυτά τα λιπαρά οξέα ενισχύουν την ανάπτυξη του νευρικού ιστού στο σώμα, γεγονός που με τη σειρά του βοηθά στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου.

Το ταχίνι, αυτή η λιπαρή πάστα από ψημένο σουσάμι, εκτός από εξαιρετικά νόστιμη, έχει και σημαντικά οφέλη για την υγεία, τα οποία σας δίνουν περισσότερους λόγους για να την αγαπήσετε.

Ο συνονιστής του Προγ/τος SCREEN, κ. Polidori, αναφέρθηκε στα μέχρι τώρα αποτελέσματα του Προγ/τος, τα οφέλη που έχουν αποκομίσει οι εταίροι από τη μεταξύ τους συνεργασία και τα επόμενα βήματα προκειμένου να συσταθεί από κοινού ένα εγχειρίδιο καθοδήγησης για την Κυκλική Οικονομία που θα απευθύνεται στους πολιτικούς ιθύνοντες. Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησε στη συνάντηση η Αλίκη Καρούσου, μέλος της ομάδας εργασίας του Προγ/τος και στέλεχος της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας.

Επίσης, αναφέρθηκαν παραδείγματα διαπεριφερειακών συνεργασιών όπως η καινοτόμος επένδυση μεταξύ περφιερειών στη Λομβαρδία (Ιταλία) που αφορά ένα Έξυπνο Εργοστάσιο αποδόμησης και επαναδόμησης υλικών.

Διεθνής Συνάντηση εργασίας για την κυκλική οικονομία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος “screen»

Ο σίδηρος και ο χαλκός περιλαμβάνονται στα ένζυμα που παρέχουν υποστήριξη στο ανοσοποιητικό σύστημα και επίσης βοηθούν στην παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων. Ο ψευδάργυρος βοηθά στην ανάπτυξη λευκών αιμοσφαιρίων και τα βοηθά στη λειτουργία τους να καταστρέφουν τα μικρόβια. Το σελήνιο βοηθά τα ένζυμα στην εκτέλεση του ρόλου τους, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής αντιοξειδωτικών και αντισωμάτων, καθώς και της αποτελεσματικής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, το ταχίνι είναι πλούσιο σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα. Αυτά τα λιπαρά οξέα ενισχύουν την ανάπτυξη του νευρικού ιστού στο σώμα, γεγονός που με τη σειρά του βοηθά στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .