Keto Diet: Όσα Πρέπει Να Ξέρετε - Τα 17 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Κατά την ομιλία του, ο κ. Διγαλάκης, αναφέρθηκε στον Πολιτισμό και την Παιδεία, ως τον καλύτερο και αποδοτικότερο δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των δύο λαών καθώς οι δύο αυτοί τομείς, συνδέονται άρρηκτα και μπορούν να αποδώσουν στην εμβάθυνση της αμοιβαίας κατανόησης και στη δημιουργία κλίματος ειλικρινούς φιλίας και εμπιστοσύνης.

Ο υφυπουργός Παιδείας είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον υφυπουργό – αναπληρωτή διευθυντή του Γραφείου Πληροφοριών του Κρατικού Συμβουλίου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, Weimin Guo, και να γνωρίσει την πλούσια εκδοτική ιστορία της Κίνας φτάνοντας μέχρι την σύγχρονη εποχή.

Βασ. Διγαλάκης: Να διερευνηθούν συνέργειες και συνεργασίες μεταξύ Κρήτης και Κίνας

Δίαιτα βασικής ινσουλίνης: Τι ρόλο παίζουν οι επεξεργασμένες τροφές και τα “κρυφά” σάκχαρα Οι επεξεργασμένες τροφές, όπως τα γλυκά επιδόρπια, τα συσκευασμένα δημητριακά, τα ψητά προϊόντα φούρνου και τα συσκευασμένα γεύματα, θα πρέπει να εξαλειφθούν όσο το δυνατόν περισσότερο από τη διατροφή σας, αν προσπαθείτε να ακολουθήσετε ένα πλάνο υγιεινής διατροφής. Αυτές οι τροφές περιέχουν πολλά “κρυφά” σάκχαρα και μπορεί να είναι επιζήμια για ένα άτομο με διαβήτη.

Τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη: Μακρύκοκκο ρύζι Κινόα Ζυμαρικά ολικής αλέσεως Ψωμί με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες Μπιζέλια και όσπρια, όπως τα φασόλια Μη-αμυλούχα λαχανικά, όπως τα πράσινα φασολάκια Φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το λάχανο και το σπανάκι Γκρέιπφρουτ

Η σωστή διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση του επιπέδου σακχάρου στο αίμα, ενώ κοιμάστε, ακόμη και αν χρησιμοποιείτε βασική ινσουλίνη πριν από το βραδινό σας γεύμα.

Επειδή το βασικό δόγμα της κετο δίαιτας είναι η καταμέτρηση και η κοπή των υδατανθράκων - ένας κοινώς χρησιμοποιούμενος τρόπος για τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα - αυτή η διατροφική προσέγγιση γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής μεταξύ των ατόμων με διαβήτη τύπου 2 που θέλουν να, μέση μέτρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Πράγματι, η έρευνα δείχνει ότι αυτή η δίαιτα μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορη απώλεια βάρους και πιθανώς να μειώσει το σάκχαρο του αίματος για τα άτομα με τη νόσο.

Μία από τις πιο συχνές παρενέργειες της έναρξης της κετογόνου δίαιτας είναι η «κετοναγκάλη». Αυτός ο όρος περιγράφει τα συχνά δυσάρεστα συμπτώματα που προκαλούν κόπωση που εμφανίζονται καθώς το σώμα προσαρμόζεται από μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες σε μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων. Κατά τη διάρκεια της κητοειδούς γρίπης, η αποθηκευμένη γλυκόζη του σώματος αρχίζει να εξαντλείται και το σώμα αρχίζει να προσαρμόζεται στην παραγωγή και χρήση κετονών σαν ενέργεια.

Η κετογενής διατροφή βασίζεται στην αρχή ότι με την εξάντληση του υδατικού συστήματος των, που αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας, μπορείτε να αναγκάσετε το σώμα να καίει λίπος για καύσιμα, μεγιστοποιώντας έτσι την απώλεια βάρους. Όταν καταναλώνετε τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες, το σώμα μετατρέπει αυτούς τους υδατάνθρακες σε γλυκόζη ή σάκχαρο αίματος, το οποίο στη συνέχεια καταναλώνει ενέργεια.

Γεια σας. Μόλις άρχισα την κετονική δίαιτα, θέλω να χάσω πολλά κιλά και ελπίζω να δουλέψει. Το υπέροχο είναι ότι δεν έχω λιγούρες να φάω ούτε γλυκά ούτε φαγητά, νιώθω χορτάτη και έχω πολλή ενέργεια (ξυπνάω νωρίτερα), παρότι την έχω ξεκινήσει μόλις μερικές μέρες. Θα ήθελα να ρωτήσω: ζάχαρη από καρύδα μπορώ να χρησιμοποιήσω; Γιατί είδα ότι τα άλλα προϊόντα της καρύδας (γάλα, αλεύρι, λάδι) επιτρέπονται.

Καλησπέρα! Ήθελα παρακαλώ να με διαφωτίσετε σε ένα σημείο. Έχω ξεκινήσει μια παρόμοια διατροφή με μόνη διαφορά ότι δεν περιέχει αβοκάντο, ξηρούς καρπούς και τυρί. Την είχα κάνει πριν 4 χρόνια με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Όμως χρησιμοποιώ στο μαγείρεμα καρυ και μουστάρδα τύπου Dijon που δεν έχει ζάχαρη, γιατί νοστιμεύουν πολύ το κρέας. Γνωρίζετε αν αυτό είναι σωστό για μια κετογονική διατροφή???

Η keto diet είναι μια δίαιτα που έχει ορκισμένους φίλους, αλλά και εχθρούς, τόσο στην επιστημονική κοινότητα, όσο και στον απλό κόσμο που προσπαθεί να χάσει βάρος. Δεν μπορώ σε καμία περίπτωση να πάρω επίσημα θέση δημόσια, γιατί δεν είμαι γιατρός , αλλά ακόμα και αν ήμουν, κάποιος συνάδελφος μου θα μπορούσε άνετα να διαφωνήσει (με στοιχεία) μαζί μου.

Το συνεχές αίσθημα πείνας είναι το πιο προφανές σημάδι ότι δεν τρώτε αρκετά. Πληθώρα ερευνών έχει δείξει ότι η πείνα μπορεί να είναι η απάντηση του οργανισμού στη δραστική μείωση θερμίδων εξαιτίας των αλλαγών που προκαλούνται στις ορμόνες που ελέγχουν την πείνα και τον κορεσμό. Επίσης, η χαμηλή πρόσληψη θερμίδων έχει αποδειχτεί ότι αυξάνει την παραγωγή κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες που συνδέεται με την πείνα και το αυξημένο κοιλιακό λίπος.

Οι θερμίδες που προσλαμβάνετε μέσω των τροφών, παρέχουν στον οργανισμό σας την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Όταν δεν προσλαμβάνετε επαρκείς θερμίδες, είναι πιθανό να νιώθετε συνεχώς κουρασμένη. Ο ακριβής αριθμός θερμίδων που χρειάζεστε καθημερινά ποικίλει ανάλογα με το φύλο, το ύψος και τη σωματική σας δραστηριότητα. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν πρέπει να «πέφτει» κάτω από τις 1.200 θερμίδες.

Η επίτευξη και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους μπορεί να είναι μια πραγματική πρόκληση, ειδικά στη σύγχρονη εποχή που το φαγητό είναι συνεχώς διαθέσιμο.

Λιπίδια αίματος: Κάποιες έρευνες υποστηρίζουν πως η κετογονική δίαιτα βοηθά στην αύξηση της «καλής» HDL χοληστερόλης και στη μείωση της «κακής» LDL. Επίσης, λόγω των χαμηλών υδατανθράκων, μελέτες δείχνουν ότι τα επίπεδα τριγλυκεριδίων του αίματος μειώνονται σημαντικά. Ωστόσο, τα διαθέσιμα δεδομένα είναι αντικρουόμενα, καθώς σε άλλες μελέτες φαίνεται ότι η κετογονική δίαιτα οδηγεί σε αύξηση της LDL χοληστερόλης.

Αίσθημα πείνας: Ενα από τα θετικά στοιχεία της κετογονικής δίαιτας είναι ο κορεσμός που προκαλεί. Το μειωμένο αίσθημα πείνας και η μειωμένη όρεξη για επιπλέον φαγητό, που οφείλονται στην κέτωση, μπορούν να συμβάλουν στην απώλεια βάρους.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .