Το Περπάτημα Κάνει Τον Εγκέφαλο Νεότερο - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Οι ερευνητές χαρακτήρισαν τα ευρήματα αυτά «μεγάλη έκπληξη». Όπως εξηγούν, το περπάτημα χρησιμοποιείται συχνά για την αξιολόγηση της υγείας, κυρίως σε άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών. Και αυτό, διότι αποτελεί καλό δείκτη: Της μυϊκής δύναμης Της λειτουργίας των πνευμόνων Της ισορροπίας Της δύναμης της σπονδυλικής στήλης Της όρασης Της λειτουργίας της καρδιάς Σημαντικές αποκλίσεις στο περπάτημα

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με περισσότερους από 900 εθελοντές ανακάλυψαν πως σε όσους περπατούσαν αργά: Το σώμα είχε ενδείξεις πρόωρης γήρανσης Το πρόσωπο φαινόταν πιο γερασμένο Ο εγκέφαλος είχε μικρότερο όγκο

Οι 45άρηδες που περπατάνε αργά, μπορεί να έχουν γεράσει πριν την ώρα τους, προειδοποιούν επιστήμονες που εξέτασαν το περπάτημα ως δείκτη της γήρανσης του σώματος και του μυαλού.

Οι ερευνητές χαρακτήρισαν τα ευρήματα αυτά «μεγάλη έκπληξη». Όπως εξηγούν, το περπάτημα χρησιμοποιείται συχνά για την αξιολόγηση της υγείας, κυρίως σε άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών. Και αυτό, διότι αποτελεί καλό δείκτη: Της μυϊκής δύναμης Της λειτουργίας των πνευμόνων Της ισορροπίας Της δύναμης της σπονδυλικής στήλης Της όρασης Της λειτουργίας της καρδιάς

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με περισσότερους από 900 εθελοντές ανακάλυψαν πως σε όσους περπατούσαν αργά: Το σώμα είχε ενδείξεις πρόωρης γήρανσης Το πρόσωπο φαινόταν πιο γερασμένο Ο εγκέφαλος είχε μικρότερο όγκο

Οι 45άρηδες που περπατάνε αργά, μπορεί να έχουν γεράσει πριν την ώρα τους, προειδοποιούν επιστήμονες που εξέτασαν το περπάτημα ως δείκτη της γήρανσης του σώματος και του μυαλού.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι έξι εβδομάδες ελεύθερης πρόσβασης σε τροχό κίνησης, ήταν αρκετές για να προκαλέσουν μακροπρόθεσμη επίδραση στη μάθηση. Επίσης, βελτίωσε τη μνήμη των αρουραίων. Η δραστηριότητα των νευρώνων που δημιουργήθηκαν στους ενήλικες ήταν πολύ πιο έντονη σε σύγκριση με τους αρουραίους που στεγάζονταν σε κλουβί χωρίς τροχό.

Ο Wojtowicz, καθηγητής στο Τμήμα Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου του Τορόντο, έβαλε μια ομάδα 40 ποντικών ηλικίας ενός μηνός σε κλωβούς με τροχούς κίνησης και άλλους 40 σε κλωβούς χωρίς τροχούς. Κάποιοι εισήχθησαν σταδιακά, ενώ σε κάποιους δεν δόθηκε ποτέ πρόσβαση σε τροχό.

Η νέα έρευνα των επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, όταν οι άνθρωποι υιοθετούν αυτή τη συνήθεια νωρίς στη ζωή τους.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2018, όπου οι έρευνες μέτρησαν τις ικανότητες των εγκεφάλων των συγγραφέων, έδειξε ότι είχαν περισσότερη φαιά ουσία (που ουσιαστικά σημαίνει ότι είχαν περισσότερους νευρώνες) σε περιοχές του εγκεφάλου που συμμετέχουν στην παραγωγή, οργάνωση και ανάλυση ιδεών. Με άλλα λόγια, τα στοιχεία που χρειάζεστε για να γράψετε ένα βιβλίο. Οι δημιουργικοί συγγραφείς επίσης, εμπλέκουν τον εγκέφαλό τους σε εργασίες που απαιτούν μακροχρόνια μνήμη.

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η διερεύνηση νέων χώρων και η ανακάλυψη νέων αντικειμένων, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου Αλτσχάιμερ και βελτιώνει τη μνήμη σας. Έτσι, αν ψάχνετε για έναν καλό τρόπο να αναπτύξετε νέα κύτταρα του εγκεφάλου σας, το να περπατάτε μεσαίες ή μεγάλες αποστάσεις σε άγνωστα μέρη, είναι ένας πολύ καλός τρόπος. Σπάστε τη ρουτίνα σας και εκπλήξτε τον εγκέφαλό σας με νέα πράγματα!

Μια πρόσφατη επιστημονική μελέτη που διεξήχθη σε άτομα που ασκούσαν αερόβια άσκηση με συνέπεια για τρεις μήνες, έδειξε ενισχυμένη οξυγόνωση σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου που τείνουν να επιδεινώνονται με την ηλικία. Επίσης, πέτυχαν καλύτερα αποτελέσματα στα τεστ μνήμης και εμφάνισαν υψηλότερα επίπεδα νευρώνων σε αυτές τις περιοχές. Αυτό ίσως να σήμαινε ότι οι εγκέφαλοί τους ήταν νεότεροι. 3. Βγείτε για βόλτα!

Τα Ω3 λιπαρά από τα ψάρια ή τους ξηρούς καρπούς πολεμούν τις φλεγμονές που συνδέονται με τον νευροεκφυλισμό. Τα φρούτα και τα λαχανικά καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες, που προκαλεί φθορά στα εγκεφαλικά κύτταρα. Οι άνθρωποι μπορούν να προστατεύσουν τους εγκεφάλους τους αποφεύγοντας τα πατατάκια, τα μπισκότα και τα άλλα επεξεργασμένα φαγητά, που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, ο οποίος με τη σειρά του διπλασιάζει τον κίνδυνο της άνοιας.

Η υγεία του εγκεφάλου είναι κλειδί στην επιτυχημένη γήρανση και περιλαμβάνει διάφορες διανοητικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων της μνήμης, της λογικής και του σχεδιασμού. Η μνήμη καθορίζει ποιοι είμαστε. Χωρίς αυτήν δεν έχουμε παρελθόν, δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε το μέλλον και είμαστε ανίκανοι να απολαύσουμε το παρόν.

Μια μέρα ζητήθηκε από έναν στοχαστή της Ιατρικής ποια είναι η πιο σοβαρή ασθένεια του αιώνα. Οι παρόντες περίμεναν να απαντούσε ο καρκίνος και το έμφραγμα. Με μεγάλη τους έκπληξη ο επιστήμονας απάντησε: "Η αδιαφορία". Όλοι τότε κοιτάχτηκαν στα μάτια και ο καθένας τους αντιλήφτηκε ότι ήταν σοβαρά άρρωστοι. Στο τέλος του ζητήθηκε ποια είναι η θεραπεία και ο επιστήμονας απάντησε: "Να το αντιληφθείτε".

Ανακάλυψαν ότι κάθε έξτρα ώρα σωματικής άσκησης σε εβδομαδιαία βάση ανταποκρινόταν σε νεότερο εγκέφαλο κατά 1,1 χρόνο. Εάν λοιπόν κάποιος γυμνάζεται 3 ώρες την εβδομάδα, θα μπορούσε να διατηρήσει μικρότερη ηλικία εγκεφάλου κατά 3 έτη από το μέσο όρο της δικής του ηλικίας.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .