Πώς Θα Κάνω Το Μωρό Μου Να Κοιμάται Περισσότερο Τη Μέρα; - Τα 15 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Υπάρχουν φυσικοί τρόποι για να μπορέσει το μωρό σας να φτάσει στην πολυπόθητη κατανόηση της διαφοράς μέρας και νύχτας και να κοιμάται περισσότερο και συνεχόμενα. Το φως του ήλιου είναι ένας απ΄αυτούς. Το πόσο σκοτεινό θα είναι το δωμάτιο που κοιμάται είναι σημαντικό. Κλειστά παράθυρα, έλλειψη φωτός από οθόνες ή τηλεόραση και οτιδήποτε λάμπει θα βοηθήσει το βρέφος να χαρεί έναν ξέγνοιαστο ύπνο. Οι αναμμένες λάμπες σίγουρα δεν είναι καλή ιδέα.

Κατά την διάρκεια της κύησης το έμβρυο βιώνει τους ρυθμούς μέρας και νύχτας, ύπνου και ξύπνιου, μόνο μέσω της μητέρας. Τα μηνύματα είναι ανάμεικτα καθώς κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης ο ύπνος μπορεί να αλλάξει. Αλλαγές στο σώμα και κινήσεις του μωρού ξυπνούν την έγκυο κατά την διάρκεια της νύχτας. Ένας καλός βραδινός ύπνος θα βοηθήσει πολύ το μωρό καθώς κατά την διάρκεια της 32ης εβδομάδας κύησης, κοιμάται και αυτό.

Τα γονίδια δυστυχώς είναι και θέμα τύχης. Παρότι εσύ μπορεί να έχεις πολύ καλό timing σχετικά με τις ώρες που ξυπνάς και κοιμάσαι, τα γονίδια του μωρού είναι ένα μείγμα των δικών σου, του συντρόφου σου και των γονιών σας. Τα μωρά έχουν διαφορετικά προγράμματα ύπνου και οι πιθανότητες να κοιμούνται τις ίδιες ώρες με σένα είναι ελάχιστες.

Εξηγούμαι. Ο ύπνος για μένα είναι το μεγαλύτερο αγαθό, η μεγαλύτερη απόλαυση -μετά το φαγητό βέβαια. Αν έχεις παιδί δεν είναι ανάγκη να πω πολλά για να καταλάβεις. Αν δεν έχεις ή αν το δικό σου γεννήθηκε προγραμματισμένο, με τσιπάκι ύπνου που ανοιγοκλείνει κατά βούληση, ίσως θα χρειαστείς μια μικρή αναπαράσταση της κατάστασης.

Αφού φροντίζετε για αρκετό καιρό το μωρό, γνωρίζει ήδη τη μυρωδιά σας. Κοιμηθείτε με την κουβέρτα του μωρού σας ή το σεντόνι της κούνιας για λίγες μέρες. Αυτό θα απορροφήσει τη μυρωδιά του σώματος σας και θα κάνει το μωρό να νιώθει μια οικεία άνεση όταν το βάζετε στην κούνια για ύπνο. Αφού έχει βολευτεί στα χέρια σας, το μωρό βιώνει ξαφνική δυσφορία από την αλλαγή του περιβάλλοντος. Τυλίξτε το μωρό στην κουβερτούλα του και βεβαιωθείτε ότι η κούνια είναι ζεστή και έτοιμη για ύπνο.

Για κάποιους γονείς, το πολύωρα και κοπιαστικό κράτημα και κούνημα του μωρού για να κοιμηθεί φαίνεται σαν μονόδρομος. Αυτοί όμως οι 6 αποτελεσματικοί τρόποι θα σας βοηθήσουν να κοιμίσετε ευκολότερα το μωρό σας στην κούνια.

Πώς να μάθετε το μωρό σας να κοιμάται στην κούνια

Ιδιαίτερο βοηθητικό είναι να φροντίζουμε να τους κάναμε μπανάκι την ίδια ώρα πριν τον νυχτερινό ύπνο. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να συνδέσει το μπάνιο ως μια διαδικασία που το προετοιμάζει πριν τον νυχτερινό ύπνο. Εκτός από το μπάνιο, καλό είναι το βράδυ να επαναλαμβάνονται οι ίδιες ενέργειες και τα ίδια ερεθίσματα. Η επανάληψη τα κάνει να νιώθουν ασφάλεια και τα προετοιμάζει για αυτό που θα ακολουθήσει.

Το βιολογικό ρολόι ενός ενήλικα έχει διάρκεια 24 ωρών, αντίθετα ενός νεογέννητου 3-4 ώρες. Μέσα σε αυτές τις ώρες ένα νεογέννητο θα ξυπνήσει, θα φάει θα αλλάξει πάνα ώσπου πάλι θα κοιμηθεί. Γενικά ένα νεογέννητο δεν κοιμάται το ίδιο με ένα βρέφος 4 μηνών. Ύπνος στα νεογνά

Ο ύπνος στα νεογέννητα βρέφη είναι ένα θέμα που απασχολεί πολλούς νέους γονείς.

Παρόλο που το μωράκι σας -τουλάχιστον για τους πρώτους μήνες- θα ξυπνάει για βραδινό τάισμα μπορείτε από πολύ νωρίς να του δείξετε την διαφορά μεταξύ ημέρας και νύχτας. Διατηρήστε ατμόσφαιρα ηρεμίας τη νύχτα, ώστε να αντιλαμβάνεται ότι είναι η ώρα για ύπνο, σε αντίθεση με την μέρα που είναι ώρα για δραστηριότητα. Μιλάτε χαμηλόφωνα, χρησιμοποιήστε πορτατίφ και όχι δυνατά φώτα και προσπαθήστε να αποφύγετε κάθε είδους θορύβων και ενοχλήσεων.

Στόχος είναι η επαναλαμβανόμενη ρουτίνα ύπνου να γίνει τρόπος ζωής για το μωρό σας. Προφανώς και θα υπάρξουν εξαιρέσεις στον κανόνα, όπως η περίοδος των διακοπών ή μια βραδινή έξοδος. Παρ’ όλα αυτά, αν διατηρείτε τη ρουτίνα ακόμη κι όταν δεν κοιμίζετε το παιδί στο σπίτι, θα είναι ευκολότερο να κοιμηθεί.

Δεν είμαστε μάντεις, αλλά μήπως εκεί ανάμεσα στις 6 και 10 το βράδυ δεινοπαθείτε να βάλετε για ύπνο το μωρό σας;

Ορισμένα φάρμακα για το κρυολόγημα και τις αλλεργίες, όπως και τα φάρμακα για τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ADHD) μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο του παιδιού. Σε αυτή την περίπτωση, μιλήστε με τον παιδίατρο για το αν και κατά πόσο θα βελτίωνε την κατάσταση η αλλαγή δοσολογίας ή αγωγής. Ποτέ μην αλλάζετε τα φάρμακα και τις δόσεις του παιδιού σας χωρίς να έχετε μιλήσει πρώτα με τον γιατρό. Αλλαγές της εφηβείας

Μερικά παιδιά απλά δεν θέλουν ακόμα να κοιμηθούν. Προσπαθούν να σκαρφιστούν λόγους για να μείνουν ξύπνια λίγο παραπάνω, ζητώντας να τους διαβάσετε και άλλες ιστορίες, κάτι να πιούν ή λέγοντας ότι θέλουν να πάνε στην τουαλέτα. Μείνετε πιστοί στη ρουτίνα σας. Όποτε σας φωνάζει, απλά πηγαίνετε στο δωμάτιο, ευγενικά αλλά αυστηρά, και θυμίστε του πως είναι ώρα για ύπνο. Δεν κοιμάται αρκετά μέσα στην ημέρα


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .