Οι ερευνητές εικάζουν, πως τα αποτελέσματα των ερευνών ενδεχομένως να είναι τα ίδια και για τους ανθρώπους. Τονίζουν επίσης, πως σημαντικό ρόλο παίζει ο κιρκαδικός ρυθμός κάθε ανθρώπου, που προγραμματίζει με ακρίβεια, πως ακριβώς ο οργανισμός μας θα διαχειριστεί τα αποθέματα ενέργειας, που λαμβάνει μέσω της τροφής.

Η έρευνα έγινε από το Πανεπιστήμιο του Northwestern του Ιλινόις, η οποία και μελέτησε προσεκτικά δύο ομάδες ποντικών. Στην πρώτη ομάδα, τα ποντίκια έτρωγαν την ώρα, που θα έπρεπε κανονικά να κοιμούνται ενώ στη δεύτερη ομάδα, τα ποντίκια ταϊζονταν σε φυσιολογικές ώρες της ημέρας.

Ψάχνοντας να βρείτε τον «ένοχο» που κρύβεται πίσω από περιττά κιλά που δεν μπορείτε με τίποτα να χάσετε, σκέφτεστε, πως ένας από τους συνήθεις ύποπτους μπορεί να είναι και το βραδινό φαγητό. Μήπως τελικά κάτι δεν κάνετε σωστά;

Βγαίνετε για ένα ποτό και δεν αφήνετε ούτε δείγμα ξηρού καρπού ή του οποιουδήποτε σνακ έρχεται μαζί με το ποτό σας ως συνοδευτικό. Πάτε σε ένα εστιατόριο και αδειάζετε το κουβέρ. Δεν χρειάζεται. Πιείτε το ποτό σας χωρίς να φάτε τα πατατάκια. Καταναλώστε το φαγητό σας στο εστιατόριο χωρίς να φάτε όλο το ψωμί. Αυτές οι επιπλέον θερμίδες όσο λεπτομέρεια και αν μας φαίνεται, μας επιβαρύνουν με περιττές θερμίδες. Δεν τρώτε τακτικά γεύματα

Ακολουθείς μια καλή διατροφή. Δεν τρως παχυντικά πράγματα και δεν είσαι των υπερβολών. Λογικά θα διατηρηθείς στα κιλά σου και δεν θα βάλεις παραπάνω. Σωστά; Λάθος. Υπάρχουν πολλές μικρές συνήθειες που δεν τους δίνουμε σημασία αλλά είναι πολύ πιθανό να πάρουμε κιλά από αυτές.

Ο κίνδυνος για τη διατροφική ασφάλεια των ψαριών δεν έγκειται τόσο στην κατάψυξή τους, όσο στη σωστή απόψυξή τους, τονίζουν οι ειδικοί ΥΓΕΙΑ

Από τη μία, φροντίστε τα λαχανικά να είναι περισσότερα από τους υδατάνθρακες στο πιάτο σας, και, από την άλλη, εάν είστε πεινασμένη όταν αρχίζετε να μαγειρεύετε, δοκιμάστε ωμά λαχανικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες, όπως πιπεριά ή αγγούρια. Μια άλλη λύση, είναι να συνυπολογίζετε το πρόχειρο σνακ σας στον θερμιδικό προϋπολογισμό του γεύματός σας. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να τσιμπολογάτε ξηρούς καρπούς, μειώστε την ποσότητα ελαιόλαδου που χρησιμοποιείτε για το δείπνο σας.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν επίσης ότι οι άνθρωποι που μαγειρεύουν στο σπίτι πιο συχνά, μπορεί επίσης να φτιάχνουν και περισσότερα γλυκά και ως εκ τούτου να καταναλώνουν περισσότερες γλυκές λιχουδιές, όπως τα μπισκότα και τα μπράουνις.

Κάποια βασικά αντικείμενα, που έχουν τη φυσική θέση στην κουζίνα σας, μπορεί συστηματικά να δυναμιτίζουν κάθε προσπάθειά σας να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά. Η διάμετρος των πιάτων, η ένταση του φωτισμού, το ύψος των ποτηριών αλλά και ο φορτωμένος πάγκος είναι μερικά μόνο από τα εμπόδια που βάζει η κουζίνα στο δρόμο για τον έλεγχο του βάρους.

Σάλτσα Ντομάτας, Μαγιονέζα και Ελαιόλαδο: Έτσι θα Ξεφορτωθείτε τους πιο Λιπαρούς Λεκέδες

Το μεγάλο όμως ερώτημα είναι γιατί; Θεωρητικά κάθε ενήλικας θα φάει όσο πεινάει και όχι όσο χωράει το πιάτο του! Φαίνεται όμως πως συμβαίνει ακριβώς το αντίστροφο: θεωρούμε πως η ποσότητα που είναι σερβιρισμένη στο πιάτο μας είναι η «κανονική», άρα πρέπει να την καταναλώσουμε ολόκληρη. Πάντα «υπάρχει χώρος» στο στομάχι μας για 5 ή 6 παραπάνω μπουκιές, εξάλλου έχουμε μάθει από παιδιά πως η τελευταία μπουκιά είναι η δύναμής μας.

Πως σε πολλά εστιατόρια το μέγεθος μίας μερίδας φαγητού έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με 30 χρόνια πριν; Ή πως οι συσκευασίες των τροφίμων έχουν δεκαπλασιαστεί σε μέγεθος;

Γνωρίζατε πως το πιάτο που τρώτε είναι κατά 20% μεγαλύτερο σε μέγεθος σε σχέση με εκείνο στο οποίο έτρωγαν οι παππούδες σας;

Γιατί αυτό: Εάν βρίσκεσαι στο χώρο εργασίας σου το πιθανότερο είναι να φοράς τα ακουστικά σου προκειμένου να μην ενοχλείς τους συναδέλφους σου. Όμως σύμφωνα με έρευνα του Food Quality and Preference αυτό τελικά σε κάνει να τρως περισσότερο και να μην νιώθεις χορτάτη, γιατί δεν συμμετέχεις στη διαδικασία του φαγητού με όλες σου τις αισθήσεις. Δεν ακούς τον εαυτό σου να μασά, δεν βλέπεις το φαγητό σου και τέλος δεν έχεις συναίσθηση της ποσότητας που έχεις καταναλώσει.

Το σωστό είναι: Αν δεν είσαι από αυτούς που φέρνουν μαζί τους το ταπεράκι τους, βάλε υπενθύμιση στο κινητό σου τουλάχιστον μία ώρα πριν την ώρα του γεύματος ώστε να σκεφτείς τι θέλεις να φας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Marketing Research όσοι παράγγελναν το μεσημεριανό τους μία ώρα πριν την ώρα του γεύματος επέλεγαν πιο υγιεινά και λιγότερο θερμιδογόνα πιάτα.


Δημοσίευση: 16/11/2019


. .