Πολύ χαλαροί κανόνες. Οι κανόνες και οι ρυθμίσεις είναι σημαντικοί για κάθε ίδρυμα. Αν οι κανόνες για το ωράριο ή για τα επείγοντα περιστατικό δεν είναι ξεκάθαροι, θα υπάρχουν παντού οργανωτικά προβλήματα. Αν δεν υπάρχει κανονισμός για τα παιδιά που αρρωσταίνουν και ότι πρέπει να μείνουν στο σπίτι για 24 ώρες τουλάχιστον, είναι πολύ πιθανό να αρρωστήσουν και τα υπόλοιπα.

Έχει πάρει μέτριες κριτικές από άλλους γονείς. Αν έχετε ακούσει μέτριες ή κακές κριτικές από το στόμα άλλων γονέων, αυτό αποτελεί σημαντική πληροφορία. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε απόλυτοι γιατί η δική σας εντύπωση, όταν θα επισκεφθείτε το σχολείο, είναι και αυτή που μετράει περισσότερο.

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Επίσης, γεγονότα που έχουν συμβεί στην οικογένεια μπορεί να επηρεάσουν στην εμφάνιση της άρνησης όπως διαζύγιο γονιών, αλλαγή σχολείου, μετακόμιση, θάνατος αγαπημένου προσώπου. Κάποιες φορές μπορεί να παρουσιάσουν άρνηση για το σχολείο παιδιά που έχουν υποστεί συστηματικά σχολικό εκφοβισμό από ένα ή περισσότερα παιδιά.

Η άρνηση του παιδιού να πάει στο σχολείο σε τακτική βάση αλλά και τα προβλήματα που παρουσιάζει όταν αναγκάζεται να παραμένει στο σχολικό χώρο είναι από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.

Α. Καππάτου: Έξι σημάδια που δείχνουν ότι το παιδί μας εμφανίζει άρνηση για το σχολείο

Αρχικά, έγινε συζήτηση για το σώμα μας και τα μέλη του. Έχοντας σαν εποπτικό υλικό παιδικές εγκυκλοπαίδειες, παρατηρήσαμε διάφορα σώματα, είδαμε διαφορές μεταξύ τους και κάναμε διαχωρισμό του φύλου (αγόρι- κορίτσι). Αφού μιλήσαμε για τα μέλη του σώματος και την ονομασία τους, ένα παιδί ξάπλωσε σε ένα χαρτί του μέτρου, σχεδιάσαμε το περίγραμμά του και τοποθέτησαν σωστά εικόνες που έδειχναν διάφορα μέρη του σώματος πάνω στο αντίστοιχο σημείο του σώματος που ήταν σχεδιασμένο στο χαρτί.

Μια μέρα στον «κύκλο» που ακούσαμε το τραγούδι «Καλημέρα τι κάνεις» του Γ. Πάριου, ένα φίλος μας εξέφρασε ότι αισθάνεται λυπημένος κάθε φορά που το ακούει. Αμέσως τα λόγια αυτά προξένησαν το ενδιαφέρον των παιδιών και δημιουργήθηκε το ερώτημα: «Γιατί νιώθει έτσι αφού είναι ένα τραγούδι που μας λέει καλημέρα»! Παίρνοντας λοιπόν τις συζητήσεις και το ενδιαφέρον τους για το θέμα αυτό σαν αφορμή αρχίσαμε να συζητάμε, να επεξεργαζόμαστε και να αναλύουμε τα Συναισθήματα.

Όπως πάντα, η καθημερινή «ρουτίνα» μας στο νηπιαγωγείο αποτελείται από τις συζητήσεις στον «κύκλο» μας, τις οργανωμένες, και μη, δραστηριότητές-εργασίες σε μορφή παιχνιδιού και το ελεύθερο παιχνίδι στον κήπο. Ταυτόχρονα, μέσα από αυτήν τη διαδικασία αναδύονται τα ενδιαφέροντα των παιδιών, τα οποία και μας οδήγησαν στο πρώτο μας project που θα σας παρουσιάσω παρακάτω.

Όταν οι γονείς των παιδιών σχολικής ηλικίας ανακαλύπτουν ότι το παιδί τους βλέπει τον αυνανισμό σαν “παιχνίδι”, συχνά αντιδρούν με αμηχανία, θυμό και ακόμη και “ηθική οργή”. Άλλοι το παίρνουν ψύχραιμα και το αναγνωρίζουν ως αναπτυξιακά φυσιολογική συμπεριφορά. Στην ιδανική περίπτωση, αυτή η ανακάλυψη προσφέρει μια υπέροχη ευκαιρία για τη διδασκαλία των παιδιών σχετικά με τη δική τους σεξουαλικότητα και τις διαφορές μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών δραστηριοτήτων.

Από την ηλικία των έξι ετών και μετά , η συχνότητα εμφάνισης του αυνανισμού (όπως το να τρίβουν τα χέρια τους επάνω στα γεννητικά τους όργανα) τείνει να υποχωρεί σε κοινή θέα, κυρίως επειδή η κοινωνική ευαισθητοποίηση των παιδιών αυξάνεται και τα κοινωνικά στάδια αποκτούν μεγαλύτερη σημασία. Ο αυνανισμός σε ιδιωτικό επίπεδο θα συνεχίσει σε κάποιο βαθμό και φυσικά παραμένει κάτι απόλυτα φυσιολογικό.

Ο αυνανισμός είναι μια πτυχή της παιδικής σεξουαλικότητας που οι γονείς δυσκολεύονται να διαχειριστούν άνετα και κατάλληλα. Μέρος της δυσκολίας μπορεί να είναι η ανάγκη να συνειδητοποιήσουν, ότι τα παιδιά είναι και σεξουαλικά όντα, όπως κάθε άνθρωπος. Οι παρεξηγήσεις και η μυστικότητα για τον αυνανισμό προσθέτουν στη γονική και παιδική δυσφορία.

Πολύ χαλαροί κανόνες. Οι κανόνες και οι ρυθμίσεις είναι σημαντικοί για κάθε ίδρυμα. Αν οι κανόνες για το ωράριο ή για τα επείγοντα περιστατικό δεν είναι ξεκάθαροι, θα υπάρχουν παντού οργανωτικά προβλήματα. Αν δεν υπάρχει κανονισμός για τα παιδιά που αρρωσταίνουν και ότι πρέπει να μείνουν στο σπίτι για 24 ώρες τουλάχιστον, είναι πολύ πιθανό να αρρωστήσουν και τα υπόλοιπα.

Έχει πάρει μέτριες κριτικές από άλλους γονείς. Αν έχετε ακούσει μέτριες ή κακές κριτικές από το στόμα άλλων γονέων, αυτό αποτελεί σημαντική πληροφορία. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε απόλυτοι γιατί η δική σας εντύπωση, όταν θα επισκεφθείτε το σχολείο, είναι και αυτή που μετράει περισσότερο.

Δείτε επίσης: Αυτός είναι «ο πιο ωραίος άνδρας» για το 2019

Η οικογένεια είναι ένα σύστημα που αποτελείται από γονείς και παιδιά με πολλαπλές αλληλεπιδράσεις. Το κάθε μέλος της οικογένειας ακολουθεί την προσωπική του γραμμική πορεία εξέλιξης η οποία όμως επηρεάζεται από τις επιδράσεις που δέχεται από κάθε άλλο μέλος και όλα μαζί από το σύνολο των επιδράσεων. Σε γενικές γραμμές οι γονείς των νηπίων βρίσκονται στην ηλικία των 30 – 40 και τα κύρια ενδιαφέροντα τους είναι η καριέρα και η οικογενειακή τους ζωή.

Καθεμία από αυτές τις κοινωνίες απαιτεί από το παιδί διαφορετικό ύφος συμπεριφοράς αλλά ταυτόχρονα του προσφέρουν και τη δυνατότητα δημιουργίας εξω-οικογενειακών σχέσεων. Κατά τον Piaget εκπαιδεύω κάποιον σημαίνει ότι τον προσαρμόζω στον κόσμο που τον περιβάλλει.


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .