Διατροφή Υγιεινή Και Μεσογειακή - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Ένα από τα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά της Μεσογειακής διατροφής είναι ότι συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα και ένα ποτήρι κόκκινου κρασιού σε τακτική βάση. Γνωρίζουμε ότι το κόκκινο κρασί περιέχει αντιοξειδωτικά, και μπορεί να προστατεύσει την υγεία της καρδιάς μας – σε μικρές, πάντα, ποσότητες. Μερικά ακόμα οφέλη είναι ότι μπορεί να συνεισφέρει στην πρόληψη καρκίνου του μαστού, αλλά και ότι έχει αντιγηραντικές ιδιότητες.

Η τακτική κατανάλωση τροφών φυτικής προέλευσης, ψαριών και ελαιόλαδου μπορεί να προστατεύσει τον οργανισμό από την παχυσαρκία και τον διαβήτη τύπου 2. Λόγω των υψηλών επιπέδων φυτικών ινών, η Μεσογειακή διατροφή επιβραδύνει την διαδικασία της πέψης, και προλαμβάνει την εκτίναξη στα ύψη των επιπέδων σακχάρων στο αίμα μας, και μειώνει την ανοχή στην ινσουλίνη. Προστατεύει από αλλεργική ρινίτιδα και άσθμα

Ένα από τα μεγαλύτερα όπλα της Μεσογειακής διατροφής είναι πως προστατεύει την υγεία της καρδιάς μας, και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες. Περιέχει πολλά φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς και όσπρια, συνεπώς ξέρουμε ότι ανά πάσα στιγμή λαμβάνουμε τα αναγκαία μέταλλα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά που χρειαζόμαστε. Προστατεύει από παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2

Όποιος επιλέγει να ακολουθήσει τη μεσογειακή δίαιτα εντάσσει στη διατροφή του ποικιλία λαχανικών, φρούτων και δημητριακών ολικής αλέσεως, καλά λιπαρά, ξηρούς καρπούς, σπόρους και ελαιόλαδο, μέτριες ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων και ψαριών, πολύ λίγο λευκό κρέας και κόκκινο κρέας, λίγα αυγά, κόκκινο κρασί με μέτρο.

Στην ουσία πρόκειται για την παραδοσιακή διατροφή των μεσογειακών λαών που περιλαμβάνει φρέσκα προϊόντα, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια, καθώς και μερικά υγιή λίπη και ψάρια.

Η μεσογειακή δίαιτα περιλαμβάνει τρόφιμα που δεν συμβάλουν μόνο στην απώλεια βάρους αλλά βοηθούν στο να έχουμε καλή υγεία.

Ειδικότερα η παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από υψηλή κατανάλωση ελαιολάδου, λαχανικών, οσπρίων, φρούτων και ανεπεξέργαστων δημητριακών, μέτρια ως υψηλή κατανάλωση ψαριών, χαμηλή κατανάλωση κρέατος και προϊόντων κρέατος, και χαμηλή ως μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων. Χαρακτηριστικό της είναι επίσης, η μέτρια κατανάλωση κρασιού, κυρίως κατά τη διάρκεια των γευμάτων, εφόσον αυτό είναι αποδεκτό από θρησκευτικούς και κοινωνικούς κανόνες.

Ως παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή ορίζεται το πρότυπο διατροφής των ελαιοπαραγωγών περιοχών της Μεσογείου μέχρι τη δεκαετία του 1960. Παρόλο που οι διάφορες περιοχές της Μεσογειακής λεκάνης έχουν τις δικές τους τοπικές διατροφικές συνήθειες, υπάρχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά, τα περισσότερα από τα οποία απορρέουν από το γεγονός ότι το ελαιόλαδο καταλαμβάνει κεντρική θέση στη διατροφή των περιοχών αυτών.

Ο κίνδυνος για τη διατροφική ασφάλεια των ψαριών δεν έγκειται τόσο στην κατάψυξή τους, όσο στη σωστή απόψυξή τους, τονίζουν οι ειδικοί ΠΟΤA

Πλούσια σε ελιές, ξηρούς καρπούς, φρούτα, λαχανικά, ψάρι, σπόρους και δημητριακά, η μεσογειακή διατροφή φέρεται να επιβάλλεται για μακροζωία, βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία, έλεγχο βάρους και γνωστική λειτουργία. Μια πραγματικά τόσο υψηλά εγκεκριμένη διατροφή που η UNESCO τη θεωρεί άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Αλλά τι είναι αυτό που κάνει αυτόν τον τρόπο διατροφής τόσο ωφέλιμο για εμάς;

Ζήτα από έναν εκατοντάχρονο να μοιραστεί μαζί σου το μυστικό για τη μακρόχρονη και υγιή ζωή του και θα σου πει ότι η διατροφή είναι σημαντικός παράγοντας. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι που ακολουθούν το μεσογειακό τρόπο διατροφής φτάνουν τα 100, η συγκεκριμένη διατροφή γίνεται όλο και πιο επίκαιρη κάθε χρόνο.

Με τα μέσα και τους Διατροφολόγους να της αποδίδουν το μυστικό της μακροζωίας (και της μικρότερης περιφέρειας), η μεσογειακή διατροφή υιοθετείται όλο και περισσότερο σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τα άτομα αυτά χωρίσθηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες: μία που ακολουθούσε μεσογειακή διατροφή πλούσια σε λάδι (τουλάχιστον τέσσερα κουταλάκια παρθένο ελαιόλαδο τη μέρα) και χωρίς περιορισμό θερμίδων, μία δεύτερη που - αντί για λάδι - έκανε το ίδιο με πολλούς ξηρούς καρπούς (30 γραμμάρια τουλάχιστον τη μέρα) και μια τρίτη ομάδα που δεν έκανε Μεσογειακή διατροφή, αλλά απέφευγε όλα τα λίπη, ζωικά και φυτικά.

Κι όμως η μεσογειακή διατροφή μας βοηθάει να χάσουμε κιλά. Αυτό υποστηρίζει τουλάχιστον μια νέα μεγάλη ισπανική έρευνα. Σύμφωνα με αυτή οι άνθρωποι, ιδίως οι ήδη παχουλοί, δεν χρειάζεται να ανησυχούν ότι η Μεσογειακή διατροφή θα τους παχύνει εκτός κι αν κάνουν μεγάλες υπερβολές.

Η έρευνα έδειξε ότι τα άτομα με χαμηλά εισοδήματα ήταν αυτά που έκαναν τη λιγότερο πιστή μεσογειακή διατροφή, ενώ οι πιο πλούσιοι έτρωγαν πιο μεσογειακά. Τα άτομα υψηλού εισοδήματος είχαν 72% πιθανότητα να ακολουθούν πιστά τις συνήθειες της μεσογειακής δίαιτας, ενώ πολύ μικρότερη ήταν η πιθανότητα για τους φτωχότερους.

Σύμφωνα με μια νέα ιταλική μελέτη στην Ευρωπαϊκή Μεσόγειο πολλοί είναι αυτοί, ιδίως μεταξύ των πιο φτωχών, που δεν ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή, επειδή τη θεωρούν ακριβή. Όπως αναφέρουν οι ιταλοί επιστήμονες, αυτό το κατ' εξοχήν υγιεινό μοντέλο διατροφής φαίνεται να τρίζει υπό το βάρος της κρίσης.


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .