Το κρασί, όταν καταναλώνεται µε μέτρο, έχει συσχετισθεί µε χαμηλότερη συχνότητα καρδιακών και αγγειακών νοσημάτων. Περιέχει αξιόλογες ποσότητες πολυφαινολών µέσα στις οποίες περιλαμβάνονται οι κατεχίνες και η ρεσβερατρόλη. Η ρεσβερατρόλη και οι κατεχίνες έχουν αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Είναι κατανοητό λοιπόν ότι το μοντέλο της Μεσογειακής Διατροφής είναι το πλέον ιδανικό για την διατήρηση της καλής υγείας και της μακροζωίας. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καθημερινή ήπια σωματική άσκηση, δεν βοηθά μόνο να είμαστε υγιείς, αλλά και να διατηρούμε φυσιολογικό σωματικό βάρος.

Η μικρότερη συχνότητα στεφανιαίας νόσου και καρκίνου, καθώς επίσης και η μικρότερη θνησιμότητα απ’ όλα τα αίτια που παρατηρήθηκαν στους Κρητικούς, αποδόθηκαν στις χαρακτηριστικές διατροφικές τους συνήθειες.

Μπορεί να ακολουθούμε πολλές δημοφιλείς δίαιτες όταν θέλουμε να χάσουμε κιλά, αλλά η αλήθεια βρίσκεται στο στιλ διατροφής της χώρας μας. Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα ψάρια, τα καλά λίπη και οι υδατάνθρακες βοηθούν στη διατήρηση του βάρους, ωφελούν τη λειτουργία του εγκεφάλου, βελτιώνουν την καρδιακή υγεία και μάλλον μας χαρίζουν περισσότερα χρόνια ζωής. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν 7 ευεργετικά οφέλη της μεσογειακής διατροφής στην υγεία μας.

Ειδικότερα η παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από υψηλή κατανάλωση ελαιολάδου, λαχανικών, οσπρίων, φρούτων και ανεπεξέργαστων δημητριακών, μέτρια ως υψηλή κατανάλωση ψαριών, χαμηλή κατανάλωση κρέατος και προϊόντων κρέατος, και χαμηλή ως μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων. Χαρακτηριστικό της είναι επίσης, η μέτρια κατανάλωση κρασιού, κυρίως κατά τη διάρκεια των γευμάτων, εφόσον αυτό είναι αποδεκτό από θρησκευτικούς και κοινωνικούς κανόνες.

Ως παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή ορίζεται το πρότυπο διατροφής των ελαιοπαραγωγών περιοχών της Μεσογείου μέχρι τη δεκαετία του 1960. Παρόλο που οι διάφορες περιοχές της Μεσογειακής λεκάνης έχουν τις δικές τους τοπικές διατροφικές συνήθειες, υπάρχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά, τα περισσότερα από τα οποία απορρέουν από το γεγονός ότι το ελαιόλαδο καταλαμβάνει κεντρική θέση στη διατροφή των περιοχών αυτών.

Ο κίνδυνος για τη διατροφική ασφάλεια των ψαριών δεν έγκειται τόσο στην κατάψυξή τους, όσο στη σωστή απόψυξή τους, τονίζουν οι ειδικοί ΥΓΕΙΑ

Η Μεσογειακή διατροφή έγινε αρχικά γνωστή για τις «καρδιο-προστατευτικές» της ιδιότητες, λόγω της συσχέτισής της με μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν πως η ευεργετική δράση του Μεσογειακού προτύπου διατροφής, δεν περιορίζεται μόνο στο καρδιαγγειακό σύστημα. Ποια είναι λοιπόν, τα σημαντικότερα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής για την υγεία;

Η διερεύνηση της σχέσης της με πλήθος δεικτών υγείας, καθώς και με τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, έχει οδηγήσει στη δημοσίευση τεράστιου αριθμού επιστημονικών άρθρων, ο οποίος εξακολουθεί να αυξάνεται, εξετάζοντας νέα μονοπάτια κι επεκτείνοντας το φάσμα των ευεργετικών της ιδιοτήτων.

Σίγουρα γνωρίζετε πως η μεσογειακή διατροφή αποτελεί ένα από τα πλέον υγιεινά διατροφικά πρότυπα παγκοσμίως.

Το μεσογειακό μενού δεν θεωρείται ότι συμβάλλει ιδιαίτερα στην απώλεια βάρους, αλλά η μεγάλη μείωση του κόκκινου κρέατος, των ζωικών λιπαρών και των επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια βάρους. Σε περιοχές που η μεσογειακή διατροφή κυριαρχεί, υπάρχουν χαμηλότερα ποσοστά θνησιμότητας και καρδιακών νόσων, αλλά και άλλων οφελών στη γενικότερη υγεία. Υγεία της καρδιάς

Υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία: Τα φρούτα και τα λαχανικά παρέχουν τις βασικές βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία που χρειαζόμαστε και που ρυθμίζουν τις σωματικές διεργασίες. Επιπλέον, η παρουσία νωπών κρεάτων παρέχει βιταμίνες όπως τη Β12, που δεν τις βρίσκουμε στα λαχανικά και στα φρούτα.

Υγιεινά λιπαρά: Η Μεσογειακή διατροφή είναι γνωστό ότι περιέχει ελάχιστα κορεσμένα λιπαρά και είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη. Οι διατροφικές οδηγίες συστήνουν τα κορεσμένα λιπαρά να αποτελούν το πολύ το 10% της συνολικής πρόσληψης θερμίδων.

Πλούσια σε ελιές, ξηρούς καρπούς, φρούτα, λαχανικά, ψάρι, σπόρους και δημητριακά, η μεσογειακή διατροφή φέρεται να επιβάλλεται για μακροζωία, βελτιωμένη καρδιαγγειακή υγεία, έλεγχο βάρους και γνωστική λειτουργία. Μια πραγματικά τόσο υψηλά εγκεκριμένη διατροφή που η UNESCO τη θεωρεί άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Αλλά τι είναι αυτό που κάνει αυτόν τον τρόπο διατροφής τόσο ωφέλιμο για εμάς;

Ζήτα από έναν εκατοντάχρονο να μοιραστεί μαζί σου το μυστικό για τη μακρόχρονη και υγιή ζωή του και θα σου πει ότι η διατροφή είναι σημαντικός παράγοντας. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι που ακολουθούν το μεσογειακό τρόπο διατροφής φτάνουν τα 100, η συγκεκριμένη διατροφή γίνεται όλο και πιο επίκαιρη κάθε χρόνο.


Δημοσίευση: 16/11/2019


. .