Βραστά Λαχανικά Με Ζωντανό Χρώμα - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Τα φρέσκα καλής ποιότητας παντζάρια θα πρέπει να έχουν ανέπαφα φύλλα, χωρίς σημάδια αλλοίωσης. Οι βολβοί θα πρέπει να είναι σκληροί, με ομαλή επιφάνεια και με ένα ζωντανό κόκκινο-μοβ χρώμα. Μπορούν να αποθηκευτούν χωρίς να κόψετε τα φύλλα τους για τρεις έως τέσσερις ημέρες στο ψυγείο, ενώ όσα δεν έχουν φύλλα μένουν στο ψυγείο για δύο έως τέσσερις εβδομάδες. Ωμά δεν μπαίνουν στην κατάψυξη ενώ τα μαγειρεμένα καταψύχονται διατηρώντας τη γεύση και την υφή τους.

Είτε τα ψήσετε, τα βράσετε, τα προσθέσετε σε μια σούπα ή πιείτε το χυμό τους , τα γλυκά και θρεπτικά παντζάρια είναι χαμηλά σε λιπαρά, πλούσια σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και γεμάτα με ισχυρά αντιοξειδωτικά από τη ρίζα μέχρι τα φύλλα τους - ένας πραγματικός γίγαντας της υγιεινής διατροφής.

Ο κίνδυνος για τη διατροφική ασφάλεια των ψαριών δεν έγκειται τόσο στην κατάψυξή τους, όσο στη σωστή απόψυξή τους, τονίζουν οι ειδικοί ΠΟΤA

Τα βραστά λαχανικά (καρότα, αρακάς, μπατζάρια, κολοκυθάκια, μπρόκολο, φασολάκια κ.λπ.) διατηρούν ζωντανό το χρώμα τους αν τα βράζετε χωρίς να σκεπάζετε την κατσαρόλα με το καπάκι και αν προσθέτετε λίγες σταγόνες ξίδι στην αρχή του μαγειρέματος. Βοηθάει επίσης πολύ αν είναι βραστά να τα κρυώσετε αμέσως με παγωμένο νερό και παγάκια.

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Μετά το καθάρισμα, πλύντε πολύ καλά τα άγρια χόρτα πρώτα μέσα στο νεροχύτη με άφθονο νερό ώστε να φύγουν τα πολλά χώματα. Γεμίστε μία μεγάλη λεκάνη με νερό. Βουτήξτε μέσα τα χόρτα και ταράξτε τα με τα χέρια. Επαναλάβετε όσες φορές χρειαστεί μέχρι στον πάτο της λεκάνης να μη βλέπετε ίχνος χώματος. Στο τελευταίο ξέβγαλμα ρίξτε λίγες σταγόνες ξύδι. Το διαλυμένο ξύδι στο νερό θα απομακρύνει τελείως οποιοδήποτε ζωντανό οργανισμό κρύβεται μέσα στα φυλλώματα των χόρτων.

Για τα βραστά χόρτα, καθαρίζουμε σχολαστικά τα άγρια χόρτα, όπως σας περιγράφω στα μυστικά παρακάτω. Ειδικά στα άγρια χόρτα που είναι κοντό το φύλλωμα τους και η ρίζα είναι σχεδόν πάνω στο χόρτο, πρέπει να δείξετε πολύ προσοχή. Σε αυτά ποτέ δεν αφαιρούμε το κοτσάνι της ρίζας γιατί εκεί κρύβεται όλη η νοστιμιά τους. Το καθαρίζουμε όμως πολύ καλά και το χαράζουμε σταυρωτά.

Εύκολη Χόρτα βραστά σαλάτα ή βραστά άγρια χόρτα όπως τα τρώμε στο νησί μου. Την επόμενη φορά που θα βράσετε άγρια η καλλιεργήσιμα χόρτα, απολαύστε τα με τη συνταγή της Πάρου. Όλα τα μυστικά για το καθάρισμα, τη διατήρηση του πράσινου χρώματος και τη συντήρηση τους.

Πιο αναλυτικά, το μπρόκολο φαίνεται πως αποτελεί πολλαπλό όπλο κατά του καρκίνου. Ως σκουροπράσινο λαχανικό σε πολλές εργαστηριακές μελέτες αποδεικνύεται ιδανικό λόγω της αντικαρκινικής του δράσης, (J Med Food, 2003). Είναι πρώτο στη λίστα των λαχανικών που καταναλώνουν τα άτομα με χαμηλά ποσοστά καρκίνου και συγκεκριμένα καρκίνου του μαστού, του προστάτη, της ουροδόχου κύστης, του πνεύμονα, του οισοφάγου, του στομάχου, του λάρυγγα, του στόματος και του φάρυγγα.

Παρόλο που τα μπρόκολο περιέχει 91% νερό συνεισφέρει στο διαιτολόγιο σημαντικές ποσότητες θρεπτικών ουσιών. Είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη C, φολικό οξύ, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Α, Β-καροτίνη, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο και σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες ενώ αποτελεί κύρια πηγή κυτταρινών.

Το μπρόκολο, είναι ετήσιο φυτό της οικογένειας των Σταυρανθών του γένους Βράσσικα (Brassica oleracea var., italica), με καταγωγή από την Ιταλία, υπάγεται κι αυτό στην οικογένεια των Cruciferae ενώ ανήκει στην ίδια οικογένεια λαχανικών με το λάχανο και το κουνουπίδι.

Λαχανικό με εξαιρετικά ευεργετικές ιδιότητες λόγω των βιταμινών Α, Γ και Ε. Αντιοξειδωτικά τα οποία τονώνουν και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς επίσης και το δέρμα. Μισό φλιτζάνι ωμό μπρόκολο παρέχει σχεδόν το 70% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνης Γ. Το μπρόκολο, όπως και τα άλλα σκούρα πράσινα λαχανικά είναι επίσης γνωστά για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε ασβέστιο και βιταμίνη Κ.

Τα καρότα περιέχουν επίσης πολλές φυτικές ενώσεις, με τα καροτενοειδή να είναι μακράν τα πιο γνωστά. Τα καροτενοειδή είναι ουσίες με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και έχουν συνδεθεί με βελτιωμένη ανοσολογική λειτουργία και μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών όπως καρδιαγγειακές παθήσεις και ορισμένους τύπους καρκίνου όπως καρκίνο του προστάτη, του παχέος εντέρου και του στομάχου.

Λαχανικό, που καταναλώνουμε το χειμώνα τόσο σε σαλάτες όσο και σε σούπες ή φαγητά κατσαρόλας. Τα καρότα μπορούν επίσης να καταναλωθούν ως σνακ με κάποιο συνοδευτικό dip όπως γιαούρτι ή ταχίνι αφού είναι τραγανά, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και χαμηλά σε θερμίδες.

Πότε δεν βάζουμε λεμόνι στα χόρτα; Δεν βάζουμε λεμόνι στα βραστά χόρτα που θα καταναλώσουμε μετά από ώρες. Από τη στιγμή που προσθέτουμε λεμόνι, αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση μέχρι να μαυρίσουν για τα καλά. Προσθέτουμε την επιθυμητή ποσότητα λεμονιού όταν πρόκειται να σερβίρουμε. Ακόμη, οι βρούβες, λένε οι μάγειρές μας, συνήθως δεν χρειάζονται καθόλου λεμόνι, καθώς είναι εκ φύσεως όξινες και πικάντικες.

Τι κάνουμε τις ρίζες; Οι σεφ μάς εξηγούν ότι στις ρίζες κρύβεται μεγάλο μέρος της νοστιμιάς του χόρτου, γι’ αυτό δεν τις πετάμε. Αφού κόψουμε το κάτω μέρος από τη ρίζα, κρατάμε τα υπόλοιπα κομμάτια, τα πλένουμε καλά και τα χρησιμοποιούμε στις μαγειρικές μας, π.χ. φτιάχνουμε ένα χορτόρυζο με μερικούς μόνο βλαστούς ή τις βάζουμε σε μαγειρευτά με μοσχαράκι ή αρνάκι.


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .