Γυμνάστε Τους Κοιλιακούς Σας Χωρίς Καν Να Σηκωθείτε - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Για όσους τους αρέσει να βλέπουν τηλεόραση στον ελεύθερο χρόνο τους, σας έχουμε ένα τρόπο να γυμναστείτε χωρίς να το καταλάβετε. Την ώρα που βλέπετε την αγαπημένη σας εκπομπή αντί να καθίσετε στον καναπέ αγκαλιά με ένα μπολ πατατάκια σηκωθείτε, κάντε μικρά αλματάκια και χαλαρό τρεξιματάκι επιτόπου. Η ώρα θα περάσει χωρίς να το καταλάβετε!

Ας το παραδεχτούμε η γυμναστική δεν είναι για όλους τόσο διασκεδαστική. Ειδικά για όσους έχουν ελάχιστο ελεύθερο χρόνο η σκέψη και μόνο να πάνε μέχρι το γυμναστήριο φαίνεται απίθανη. Κι όμως υπάρχουν τρόποι να γυμναστούμε στο σπίτι. 10 λεπτά κάθε μέρα θα βοηθήσουν το σώμα σας και θα ανέβει και η διάθεση σας!

Πραγματικότητα: Η άποψη ότι μπορείς να γυμνάσεις αποκλειστικά τους πάνω ή τους κάτω κοιλιακούς δεν υφίσταται, μόνο και μόνο γιατί πρόκειται για την ίδια μυϊκή ομάδα τον »ορθό κοιλιακό». Ασφαλώς μπορείς να επιβαρύνεις περισσότερο την κάτω πλευρά του ορθού κοιλιακού κάνοντας άρσεις λεκάνης στο έδαφος, αλλά δεν θα αποτρέψεις την σύσπαση της πάνω μοίρας σε μεγάλο βαθμό. Έτσι θα υπερπροπονείς τους κοιλιακούς σου σε καθημερινή βάση.

Να κρατάς την αναπνοή σου στο ανέβασμα ή όχι; Τελικά τι συμβαίνει; Οι γνώμες και οι ειδικοί των γυμναστηρίων δίνουν και παίρνουν, δημιουργώντας ένα κομφούζιο απόψεων. Ας δώσουμε κάποιες απαντήσεις και όχι γνώμες σε συχνά ερωτήματα…

Γράφτηκε απο Αναστάσιος Μαραγκουδάκης Καθηγητής-Προπονητής φυσικής αγωγής

Εφόσον αποφασίσουμε να γυμνάσουμε τον εγκάρσιο κοιλιακό, πρέπει να γνωρίζουμε ότι ενεργοποιείται κατά την έντονη εκπνοή. Αυτό δε σημαίνει, προφανώς, ότι απλώς καθόμαστε στον καναπέ κι εκπνέουμε δυνατά, ε! Κατά τη διάρκεια, όμως, οποιασδήποτε άσκησης δίνουμε έμφαση σε βαθιές εισπνοές κι έντονες εκπνοές, είτε πρόκειται για ασκήσεις κοιλιακών, όπως τα ροκανίσματα, είτε πρόκειται για πιέσεις μπάρας σε πάγκο ή κάμψεις, είτε για καθίσματα και άρσεις θανάτου.

Όσον αφορά στην άσκηση, λοιπόν, το ζητούμενο μας πρέπει να είναι να ενεργοποιήσουμε και να αναπτύξουμε τους κοιλιακούς μας μυς. Το ευρέως γνωστό six pack είναι, στην ουσία, μία ευκρινής εικόνα του ορθού κοιλιακού μας. Εκτός από τον ορθό, βέβαια, το σύμπλεγμα των κοιλιακών μυών που πρέπει να γυμνάζουμε αποτελείται, επίσης, από τους έξω πλάγιους, τους έσω πλάγιους και τον εγκάρσιο κοιλιακό(!) Εγκάρσιος κοιλιακός: γιατί να τον γυμνάσουμε

Για μία γυμνασμένη και καλλίγραμμη κοιλιά, εφόσον έχουμε απαλλαγεί από ορισμένους μύθους που στέκονται εμπόδια στην επιθυμία μας, αυτό που έχουμε να κάνουμε, είναι να εστιάσουμε στις δύο κύριες παραμέτρους: στην άσκηση και στη διατροφή .

Επειδή, όμως, δεν πρέπει να παραμελούμε την φροντίδα του σώματός μας, είναι δυνατό να … φέρουμε το γυμναστήριο στο σπίτι. Και αυτό χωρίς όργανα- φορώντας ακόμα και τις πιτζάμες μας! Γι’ αυτό, συγκεντρώσαμε πέντε ασκήσεις που χωρίς κανένα εξοπλισμό, γυμνάζουν όλο το σώμα σε δεκαπέντε μόνο λεπτά.

Η καθημερινότητα μιας μαμάς είναι τόσο πιεσμένη που το γυμναστήριο φαντάζει ένα άπιαστο όνειρο, τόσο από άποψη χρόνου όσο και από θέμα οικονομίας, γιατί, κακά τα ψέματα, η ετήσια συνδρομή αποτελεί πια μία μικρή «πολυτέλεια».

Πώς να γυμνάσετε όλο σας το σώμα σε 15 λεπτά χωρίς καν να πάτε στο γυμναστήριο

Μηχανήματα που προκαλούν μυϊκή σύσπαση με ηλεκτρικό ρεύμα, όπως και διάφορα «λιποδιαλυτικά» σκευάσματα και αλοιφές είναι προϊόντα που προωθούν από διάφορες διαφημίσεις. Δεν υπάρχει καμιά επιστημονική απόδειξη ότι αυτά τα προϊόντα βοηθούν στην δημιουργία των σχηματισμένων κοιλιακών. Επίσης, τα μηχανήματα που κάνουν χρήση ηλεκτρισμού, δεν είναι αποτελεσματικά γιατί η χρήση χαμηλής συχνότητας ηλεκτρισμού δεν φτάνουν τις αναγκαίες μυϊκές ίνες.

Οι περιττές θερμίδες που καταναλώνετε αποθηκεύονται σαν λίπος. Ο καλύτερος τρόπος για να μειώσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε είναι να τρώτε περισσότερα φαγητά που περιέχουν υδατάνθρακες και λιγότερα φαγητά που περιέχουν λιπαρά. Με λίγα λόγια, η διατροφή πρέπει να περιέχει φαγητά όπως τα μακαρόνια, πατάτες, ρύζι, δημητριακά, ενώ τα τηγανητά, τα γλυκά, κόκκινο κρέας, τυρί, παγωτό, τσιπς πρέπει να αποφεύγονται.

Τo έργο των κοιλιακών μυών, εκτός από την προστασία των οργάνων στην κοιλιακή χώρα, είναι και η κάμψη του κορμού για να μπορεί να έρχεται το στέρνο (στήθος) προς την λεκάνη. Κινήσεις που εκτελούν αυτό το έργο (στήθος προς λεκάνη ή αντίστροφα) γυμνάζουν τους κοιλιακούς μυς. Είναι βασικό να έχουμε την οσφυϊκή καμπή ( η καμπύλη στο χαμηλό μέρος του σπονδύλου) στην φυσιολογική της κλήση και όχι επίπεδη.

Ποιος είπε ότι η γυμναστική απαιτεί ορθοστασία και πολλή κούραση; Εάν δεν θέλετε καν να σηκωθείτε όρθιοι για να γυμνάσετε το σώμα σας, όλα είναι εφικτά. Υπάρχουν σειρές ασκήσεων, που μπορείτε να κάνετε ακόμα και στο κρεβάτι με τις πυτζάμες σας. Σας παρουσιάζουμε έξι ασκήσεις για τις στιγμές που βαριέστε.

Δωρεάν εργαστήρια για Εκπαιδευτικούς στην ημερίδα «Education Evolution: οι προκλήσεις των εκπαιδευτικών στην ψηφιακή εποχή»


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .