Το Ρυθμικό Κούνημα Οδηγεί Σε Καλύτερο Ύπνο Των Ενηλίκων - Τα 15 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Είναι ένα φαινόμενο κάθε άλλο παρά σπάνιο. Εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της φάσης του ελαφρού ύπνου. Είναι ένα φαινόμενο εντελώς ακούσιο του οποίου το παιδί δεν έχει συνείδηση, που δεν συνδέεται με καμιά σωματική ή ψυχική διαταραχή και που μπορεί να επαναλαμβάνεται αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας, συγχρόνως με κάθε περίοδο ελαφρού ύπνου.

Υπάρχουν ορισμένες εκδηλώσεις, κοινότοπες και άνευ σημασίας από παθολογική άποψη, που μπορούν να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια του ύπνου και να ανησυχήσουν τους γονείς.

Α. Καππάτου: Εκδηλώσεις που εμφανίζονται στον ύπνο του παιδιού και ανησυχούν οι γονείς

Πάρτε βαθιές ανάσες Καθίστε αναπαυτικά σε έναν καναπέ ή και στο πάτωμα, σταυρώστε τα πόδια σας και κλείστε τα μάτια σας. Αρχίστε να παίρνετε βαθιές ανάσες από τη μύτη και να εκπνέετε από το στόμα. Εστιάστε την προσοχή σας στην ανάσα σας και στη χαλάρωση που νιώθετε ότι φέρνει στο σώμα σας.

Μην ανοίξετε την τηλεόραση Ούτε το κινητό, ούτε το κομπιούτερ, ούτε κανένα άλλο ψηφιακό μέσον. Ο ύπνος υποφέρει από το μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες τους. Και αυτό, διότι το φως καταστέλλει την παραγωγή της ορμόνης του ύπνου, της μελατονίνης.

Ξυπνάτε ξαφνικά στις 3-4 το πρωί και για λόγους που αγνοείτε παντελώς αδυνατείτε να ξανακοιμηθείτε; Αν ναι, μην απελπίζεστε. Για πολλούς ανθρώπους ο ύπνος δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά ευτυχώς υπάρχουν τρόποι για να βοηθηθείτε.

Φροντίζουμε γενικά να μην καταναλώνουμε πλήρη γεύματα δύο με τρεις ώρες πριν τον ύπνο. Για βραδινό ή αν πεινάσουμε λίγο πριν τον ύπνο, προτιμάμε κάτι ελαφρύ. Ένα ποτήρι γάλα με μέλι, ελαφριά κράκερ ή κάποιο φρούτο όπως η μπανάνα αποτελούν ιδανικές επιλογές. Δεν πρέπει να τρώμε βαριά, διότι θα έχουμε δυσπεψία και ταραγμένο ύπνο. Προτείνουμε επίσης ροφήματα όπως βαλεριάνα, χαμομήλι και τίλιο, ειδικά τώρα που έρχεται χειμώνας και θα μας προσφέρουν την αίσθηση του χουχουλιάσματος.

Εκτός από το προφανές ότι μας κουράζει γρηγορότερα και φυσικά το βράδυ πέφτουμε ξεροί, η άσκηση εξισορροπεί τα ορμονικά επίπεδα στο σώμα. Επίσης, συμβάλλει στη γενικότερη υγεία, κάτι που κάνει το σώμα να ξεκουράζεται ευκολότερα και να επωφελείται σχετικά περισσότερο από τα οφέλη του ύπνου. Το παράδοξο είναι ότι η κούραση μετά την άσκηση είναι ενός ευχάριστου είδους, ενώ το ξύπνημά σας θα είναι γεμάτο ενέργεια! 4. Τρώμε σωστά

Με τον σωστό ύπνο, ξεκουραζόμαστε σωστά και νιώθουμε υγιείς , φρέσκοι και γεμάτοι ενέργεια . Ολόκληρο το σώμα μας και το μυαλό μας απολαμβάνει την ευεργετική επίδραση του σωστού ύπνου. Ακόμα κι εσείς που σαν κι εμένα εύχεστε να μη χρειαζόμασταν τόσο ύπνο, δεν μπορείτε να αγνοήσετε τη σπουδαιότητά του.

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Όξφορντ ανακάλυψε ότι το ενστικτώδες χάδι των γονιών πυροδοτεί νευρικές απολήξεις στο δέρμα, οι οποίες ελαττώνουν τη δραστηριότητα στην περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τον πόνο. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το άγγιγμα έχει την αναλγητική δυνατότητα των παυσίπονων χωρίς τον κίνδυνο των παρενεργειών.

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Φαίνεται ήδη σε ένα άτομο ότι έχει ξεχάσει τον εαυτό του και ξαφνικά τον κουνιάζει σε ένα όνειρο. Αυτό συμβαίνει κατά τη μετάβαση από τη φάση της εγρήγορσης σε ύπνο. Σύμφωνα με τους εγχώριους και ξένους σολωμολόγους, ο νυχτερινός μυοκλώνος είναι μια απόλυτα φυσιολογική κατάσταση λειτουργίας του νευρικού συστήματος, ακόμη και αν η αρχή είναι δύσκολο να αντέξει. Μερικοί άνθρωποι αισθάνονται πανικό αυτή τη στιγμή, αλλά αυτό δεν είναι ένας πρόγονος οποιουδήποτε επώδυνη κατάσταση.

Στην ιατρική, το φαινόμενο αυτό περιγράφεται επίσης με το όνομα υπναγωγική συστροφή. Οι υπονοούμενες ρίγος εμφανίζονται όταν οι νευρικές ίνες που πηγαίνουν στους μύες ξαφνικά διεγείρονται ταυτόχρονα. Τα νεύρα συλλέγονται συνήθως σε μια δέσμη και κάθε νεύρο δημιουργεί ξεχωριστά μία έντονη τάση στο τμήμα των μυϊκών ινών που συνδέεται με αυτό. Όταν όλα τα νεύρα είναι ενθουσιασμένα ταυτόχρονα, το άτομο ξεκινά ή αισθάνεται ότι κουνιέται σε ένα όνειρο.

Νευροφυσιολογικά. Η επιβράδυνση σημαντικών διαδικασιών κατά τη στιγμή του ύπνου, που γίνεται αντιληπτή από τον υποθάλαμο ως κατάσταση θανάτου. Ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος στέλνει ώθηση για να ενεργοποιήσει τη δραστηριότητα των εσωτερικών οργάνων και συστημάτων, ενισχύοντας έτσι την απελευθέρωση της ορμόνης άγχους - αδρεναλίνης. Ένα άτομο αισθάνεται σαν να πέφτει από ένα μεγάλο ύψος στην άβυσσο και ξυπνά απότομα.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η κίνηση συγχρονίζει τα εγκεφαλικά κύματα που ελέγχουν τον ύπνο. Μπορεί αυτό να συνδέεται και με τη ρυθμική κίνηση που είχαμε μέσα στη μήτρα σαν έμβρυα. Ο Δρ. Λόρενς Μπάγιερ, επικεφαλής της έρευνας, είπε: ‘καλός νυχτερινός ύπνος σημαίνει να κοιμόμαστε γρήγορα και να μην ξυπνάμε μέχρι το πρωί. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι και στις δύο περιπτώσεις κοιμούνταν καλά, αλλά τους έπαιρνε πιο γρήγορα ο ύπνος όταν κινούνταν ρυθμικά’.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .