Το μελάνθιον, γνωστό και ως μαύρο κύμινο, χρησιμοποιείται συχνά για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες καθώς έχει διαπιστωθεί ότι έχει ήπια διουρητική δράση. Αυξάνει την παραγωγή ούρων και ρίχνει την αρτηριακή πίεση, όμως θα πρέπει να ληφθεί σε μεγάλη ποσότητα για να μπορέσει κανείς να επωφεληθεί από τις ιδιότητές του. Δεν επαρκεί να προστεθεί ως αρωματικό βότανο στο φαγητό. Καφές

Όταν υπάρχει κατακράτηση υγρών στον οργανισμό, τότε είναι πιθανό να αισθάνεστε πρησμένοι και να παρουσιαστεί οίδημα στα πόδια, τους αστραγάλους, τα χέρια και τα πέλματα. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που προκαλούν την κατακράτηση υγρών, μεταξύ των οποίων και ορισμένα σοβαρά προβλήματα υγείας όπως νεφροπάθεια, καρδιακή ανεπάρκεια, κίρρωση του ήπατος και διαβήτης.

Είναι σύνηθες φαινόμενο ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Πριν καταφύγετε στο φαρμακείο, δοκιμάστε να αντιμετωπίσετε την κατακράτηση υγρών με φυσικά διουρητικά που θα «στραγγίξουν» τους ιστούς σας και θα σας κάνουν πιο ανάλαφρους γρήγορα και αποτελεσματικά.

Πρωτεΐνες: Οι άνθρωποι δεν πρέπει να πέφτουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο πρόσληψης πρωτεϊνών, προκειμένου να έχουν αποτελεσματική ισορροπία υγρών στο σώμα τους. Ενα άτομο με σοβαρή ανεπάρκεια πρωτεΐνης μπορεί να δυσκολευτεί να επαναφέρει το νερό από τους ιστούς πίσω στην κυκλοφορία του αίματος. Είναι χαρακτηριστική η εικόνα της διογκωμένης κοιλιάς στα παιδιά που λιμοκτονούν. Πρόκειται για οίδημα που προκαλείται κυρίως από τον σοβαρό πρωτεϊνικό υποσιτισμό στη δίαιτά τους.

Για τα αυξημένα κιλά μας, το πρήξιμο, το φούσκωμα, την κυτταρίτιδα και γενικότερα για την κακή εικόνα του σώματός μας μπορεί να φταίει η κατακράτηση υγρών

Ο τυφλός αθλητής από την Κορέα που τερμάτισε στον Μαραθώνιο χωρίς…

Πρωτεΐνες: Οι άνθρωποι δεν πρέπει να πέφτουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο πρόσληψης πρωτεϊνών, προκειμένου να έχουν αποτελεσματική ισορροπία υγρών στο σώμα τους. Ενα άτομο με σοβαρή ανεπάρκεια πρωτεΐνης μπορεί να δυσκολευτεί να επαναφέρει το νερό από τους ιστούς πίσω στην κυκλοφορία του αίματος. Είναι χαρακτηριστική η εικόνα της διογκωμένης κοιλιάς στα παιδιά που λιμοκτονούν. Πρόκειται για οίδημα που προκαλείται κυρίως από τον σοβαρό πρωτεϊνικό υποσιτισμό στη δίαιτά τους.

Οταν τα επίπεδα υδάτωσης του οργανισμού δεν βρίσκονται σε ισορροπία, το σώμα τείνει να κρατάει νερό. Η κατακράτηση νερού ή υγρών αφορά την υπερβολική συσσώρευση υγρών στο κυκλοφορικό σύστημα, στους ιστούς ή στις κοιλότητες του σώματος. Μπορεί να εμφανιστεί σε πολλές διαφορετικές περιοχές του σώματος και για διάφορους λόγους.

Το νερό αποτελεί το κυριότερο συστατικό του ανθρώπινου σώματος, αφού περιέχεται σε ποσοστό 70%. Βρίσκεται τόσο στο εσωτερικό των κυττάρων όσο και στο εξωτερικό τους.

Σε έναν φυσιολογικό οργανισμό, ο οποίος δεν πάσχει από προβλήματα υγείας, όπως καρδιακή ή νεφρική ανεπάρκεια, η κατακράτηση υγρών μπορεί να οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες. Μερικοί από αυτούς είναι: προεμμηνορυσιακό σύνδρομο ορμονικές μεταβολές κακή κυκλοφορία του αίματος λήψη φαρμάκων μειωμένη πρόσληψη νερού αυξημένη πρόσληψη αλατιού καθιστική ζωή Τι μπορούμε να κάνουμε; Πίνουμε περισσότερο νερό

Ειδικά οι γυναίκες, κυρίως λόγω των ορμονικών μεταβολών που συμβαίνουν σε προεμμηνορυσιακό στάδιο, τείνουν να κατακρατούν περισσότερο και πιο συχνά υγρά στο σώμα τους, συγκριτικά με τους άνδρες, οι οποίοι έχουν λιγότερο συχνά κατακρατήσεις και το σώμα τους μπορεί να τις αποβάλλει πιο εύκολα, μας λέει ο Άκης.

Η κατακράτηση υγρών οφείλεται κυρίως στη δράση των οιστρογόνων που αναγκάζει τα νεφρά να κατακρατούν περισσότερο νάτριο, το οποίο με τη σειρά του κατακρατεί περισσότερο νερό.

Η βιταμίνη Β6 είναι μία ομάδα από πολλές βιταμίνες. Είναι σημαντικές για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και εξυπηρετούν πολλές άλλες λειτουργίες στο σώμα. Η βιταμίνη Β6 έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την κατακράτηση υγρών σε γυναίκες με προεμμηνορροϊκό σύνδρομο. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη B6 είναι οι μπανάνες, πατάτες, καρύδια και το κρέας.

Η υπερβολική πρόσληψη νατρίου οδηγεί συχνά σε κατακράτηση υγρών. Η παχυσαρκία μπορεί επίσης να τονίσει το λεμφικό σύστημα και να παράγει κατακράτηση νερού, ειδικά στα άκρα του σώματός σου. Κοίταξε λοιπόν προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων για να βεβαιωθείς ότι το νάτριο δεν «κρύβεται» σε τρόφιμα που πιστεύεις ότι είναι αλμυρά.

Κάποιες γυναίκες αντιμετωπίζουν κατακράτηση υγρών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους ή πριν την μηνιαία έμμηνο ρύση τους. Οι άνθρωποι επίσης που δεν γυμνάζονται τόσο συχνά και αυτοί που κάθονται πολλές ώρες σε δουλειά γραφείου ή σε πολύωρες πτήσεις τείνουν επίσης να κάνουν κατακράτηση.

Πάντα να προσπαθείτε να αγοράζετε προϊόντα εποχής (φρούτα και λαχανικά). Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε πέντε μερίδες από αυτά την ημέρα. Προσθέστε μερικές τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και νάτριο που είναι πλούσιες σε ζωική ή σε φυτική πρωτεΐνη (πατάτες, βρώμη, σόγια). Οι τροφές αυτές βοηθούν το συκώτι σας να παράγει μια ουσία που εμποδίζει τη συσσώρευση υγρών στις κυτταρικές σας μεμβράνες.

Υπάρχουν διάφορες αιτίες για την κατακράτηση υγρών, στις οποίες περιλαμβάνονται οι εξής: Υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακή νόσος, κακές διατροφικές συνήθειες, υπερβολικό βάρος, υπερβολική κατανάλωση αλατιού, ορμονικές μεταβολές, εμμηνόπαυση, αγχος, προβλήματα του κυκλοφορικού συστήματος, πολύ μικρή πρόσληψη νερού


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .