Πώς Θα Καταλάβετε Ότι Το Παιδί Τρώει Πολύ Αλάτι - Τα 15 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Αλήθεια πως περιμένετε από τα παιδιά να κόψουν το τσιμπολόγημα όταν εσείς οι ίδιοι δεν μπορείτε; Είναι άδικο να περιμένουμε από εκείνα να τα κάνουν όλα σωστά ενώ εμείς οι ίδιοι δεν μπορούμε. Ένα πράγμα που κάνουν τέλεια τα παιδιά είναι το να μιμούνται…να καθρεφτίζουν τις συμπεριφορές των μεγάλων. Φροντίστε λοιπόν να βελτιώσετε τη δική σας διατροφή αν θέλετε να τα δείτε και εκείνα να βελτιώνονται.

Η οριοθέτηση είναι ένα από τα κυριότερα ζητήματα που αφορούν το μεγάλωμα των παιδιών. Σε θέματα φαγητού μια καλή οριοθέτηση στα παιδία θέτει τις βάσεις για μια καλή υγεία. Δε χρειάζεται να είστε ούτε πολύ αυστηροί ούτε και πολύ χαλαροί. Φυσικά αυτό απαιτεί κόπο, παιδεία και διαρκή ενημέρωση. Αποφύγετε τους πολύ αυστηρούς περιορισμούς πχ καθόλου ζάχαρη.

Ξεκινήστε δίνοντάς τους ένα γλυκό λιγότερο τη μέρα. Πχ αν έτρωγε 4 γλυκά να τα κάνει 3 μετά 2 και μετά 1. Μόλις φτάσετε στο 1 γλυκό την ημέρα αντικαταστείτε το τις μισές μέρες με υποκατάστατα πχ αντί για κανονική σοκολάτα, σοκολάτα με στέβια, αντί για κανονικά μπισκότα δώστε μπισκότα ολικής άλεσης, αντί για κανονικό παγωτό δώστε παγωτό με στέβια.

Το περισσότερο αλάτι προέρχεται από τροφές όπως η πίτσα, τα χάμπουργκερ, το ψωμί, τα έτοιμα σνακ και τις μακαρονάδες με σάλτσα. Φυσικά και το αλάτι δεν είναι εντελώς κακό. Είναι σημαντικό για πολλές σωματικές λειτουργίες, όπως η διατήρηση ισορροπίας των υγρών στο σώμα. Η υπερβολική κατανάλωση όμως συνδέεται με υπέρταση και τεράστιο κίνδυνο για καρδιακά νοσήματα και εγκεφαλικό.

Το περιεχόμενο της ιστοθέσης είναι μόνο για ενημερωτικό σκοπό και δεν θα πρέπει να αντικαθιστά οποιαδήποτε ιατρική συμβουλή, διάγνωση ή και θεραπεία που χορηγείται από τον γιατρό σας ή από τον εξειδικευμένο επιστήμονα υγείας. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, μεταβίβαση, διανομή ή αποθήκευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του νομικού τμηματος του Infokids.

Όταν τα ούρα του παιδιού είναι πιο σκούρα, μάλλον, το αλάτι στη διατροφή του είναι παραπάνω από όσο χρειάζεται. Για το σκούρο χρώμα των ούρων μπορεί να ευθύνονται πολλοί παράγοντες, αλλά η αυξημένη κατανάλωση νατρίου είναι μία από τις πιο συνηθισμένες. Απευθυνθείτε στον γιατρό σας για να επιβεβαιώσετε τις υποψίες σας.

Τα συμπτώματα, συνήθως, δεν είναι εμφανή, αλλά πολλά παιδιά υποφέρουν από υπέρταση ή υπόταση. Καλό θα ήταν, για να είστε απόλυτα σίγουροι, μετά την ηλικία των 3 να κάνετε ετησίως αιματολογικές εξετάσεις στο παιδί για να είστε σίγουροι για την υγεία του παιδιού σας. Το χρώμα του ούρων

Τα οικογενειακά γεύματα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για ορθή, υγιεινή διατροφή. Τα παιδιά που τρώνε μαζί με τους γονείς τους στο ίδιο τραπέζι σε τακτική βάση έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να τρώνε φρούτα και λαχανικά και λιγότερη πιθανότητα να καταναλώνουν σνακ. Φυσικά, όπως καταλαβαίνετε, αυτό έχει άμεση σχέση και με τις διατροφικές συνήθειες των γονιών.

Το στάδιο ανάπτυξη ς του παιδιού-ηλικιακά, σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, ψυχικά- διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο το ίδιο το παιδί προσεγγίζει το θέμα του φαγητού. Πιο κάτω θα παρατεθούν οι κύριες συμπεριφορές σε σχέση με το φαγητό ενός παιδιού ανάλογα με την ηλικία του και ταυτόχρονα δίνονται συμβουλές πώς να αντιμετωπιστούν.

Γενικά, πρέπει να προβληματιστούν για διάφορα συναφή θέματα, όπως, για παράδειγμα, τον τρόπο που προσεγγίζουν τη διατροφή των παιδιών, το χρόνο που αφιερώνουν, πόσο απόλυτοι ή πόσο χαλαροί είναι γύρω από αυτό το θέμα, αν λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα των παιδιών κ.λπ.

Το να τσακώνεστε με το παιδί για να φάει δεν είναι λύση. Κάποιες φορές βέβαια η επιμονή κάνει το παιδί να καταβάλλει μια προσπάθεια. Το αν αυτή η μέθοδος θα έχει επιτυχία εξαρτάται από το κατά πόσο η απόρριψη του φαγητού οφείλεται στη γεύση ή στην κακή διάθεση του παιδιού. Αν είναι το τελευταίο, μπορεί να πειστεί να φάει μερικές μπουκιές. Τα παιδιά είναι πολύ συχνά πρόθυμα «απλώς να δοκιμάσουν μια μπουκίτσα» γιατί ξέρουν ότι έτσι δε παραδίνονται και δεν τρώνε κανονικά.

Ελέγξτε και το ενδεχόμενο να πεινάει πραγματικά (γιατί τα πολλά σνακς κατά τη διάρκεια της ημέρας του κόβουν την όρεξη) και ότι το μέγεθος της μερίδας του στο πιάτο δεν του φαίνεται υπερβολικό. Στην ηλικία αυτή δεν μπορείτε να έχετε πολλές απαιτήσεις από το παιδί. Για το λόγο αυτό φροντίστε οι ώρες των γευμάτων να μη διαρκούν πολύ. Πρέπει να του δίνετε μικρές μπουκιές, να μην το ταΐζετε γρήγορα και όταν πρόκειται για κάτι καινούργιο να αρκείστε και στη δοκιμή.

Το γεύμα ως μορφή διασκέδασης είναι κάτι που τα παιδιά ανακαλύπτουν αργότερα. Και εκτός και αν πεινάνε πολύ, τείνουν να αποσπούνται εύκολα. Μετατρέψτε την ώρα του γεύματος σε στιγμές όπου κάθεστε μαζί με το παιδί και φλυαρείτε. Τρώτε σε ένα δωμάτιο χωρίς παιχνίδια ή τηλεόραση, ώστε να μπορεί να συγκεντρώνεται.

Μερικές ιδέες: Φρούτα, χυμοί, δημητριακά, ξηροί καρποί, ελαφρύ γιαούρτι, σάντουιτς με ψωμί ολικής, σπιτικές μπάρες δημητριακών, λαχανικά με υγιεινό ντιπ κα. Το σημαντικό είναι τα παιδιά από μόνα τους να μάθουν να επιλέγουν σωστά και να προτιμούν τις υγιεινές επιλογές που τους χαρίζουν υγεία, δύναμη και ενέργεια. Αν το παιδί μάθει να ξεχωρίζει τα καλά σνακ τότε είναι βέβαιο ότι θα τραφεί σωστά ακόμα και αν χρειαστεί να αγοράσει κάτι απ’ έξω.

Τι μπορεί να φάει το παιδί στo σχολείο ή την εκδρομή, το διάλειμμα του σινεμά ή όταν χρειάζεται λίγη ενέργεια ανάμεσα από τα γεύματα; Υπάρχουν εξαιρετικές πρακτικές λύσεις μπορούν να έχουν μαζί τους. Που αρέσουν γευστικά αλλά και είναι υγιεινές και ευεργετικές για το σώμα. Το σημαντικό είναι να γίνονται επιλογές που προσφέρουν την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά για να είναι το παιδί πάντα γεμάτο υγεία, ζωντάνια και ενέργεια!


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .