Συμπτώματα της Εποχιακής Συναισθηματικής Διαταραχής Μια επίμονη χαμηλή διάθεσηΜια απώλεια ευχαρίστησης, ή ενδιαφέροντος για τις συνήθεις καθημερινές δραστηριότητεςΕυερεθιστότηταΑίσθημα απελπισίας, ενοχής και αναξιότηταςΛήθαργος (έλλειψη ενέργειας) και υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέραςΎπνος για μεγαλύτερο διάστημα από το κανονικό και δυσκολία να σηκωθείτε το πρωίΈντονη επιθυμία για τροφές με υδατάνθρακεςΑύξηση σωματικού βάρους

Υπάρχει μία διαταραχή, που κάνει την εμφάνισή της τον χειμώνα και για την οποία ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει πολλά πράγματα, με αποτέλεσμα να αστοχεί να αναγνωρίσει τα συμπτώματά της, όταν αυτά εκδηλώνονται.

Η καθημερινή κατανάλωση σημαντικής ποσότητας λαχανικών μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες κατάθλιψης σε ποσοστό έως και 62% . Μελέτη που δημοσιεύθηκε παλαιότερα στην επιθεώρηση Nutritional Neuroscience υπέδειξε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορεί να αποτελέσει ένα μη επεμβατικό, φυσικό και οικονομικά αποδοτικό θεραπευτικό μέσο που προωθεί την υγεία του εγκεφάλου.

Τροφές που υπάρχουν (ή τουλάχιστον πρέπει να υπάρχουν) σε κάθε σπίτι, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και η ζουμερή τομάτα , επηρεάζουν θετικά τη «χημεία» του ανθρώπινου εγκεφάλου, ενισχύοντας τις άμυνές του ενάντια στην κατάθλιψη . Οι ειδικοί έχουν διαπιστώσει ότι ακόμη και η... αρωματοθεραπεία με μπαχαρικά έχει θετική επίδραση στη διάθεσή μας.

Σημαντικός είναι ο όγκος επιστημονικών δεδομένων που υποδεικνύουν ότι η καλή ψυχολογία αποτελεί παράγοντα προστασίας από σωματικές ασθένειες . Πρόκειται βέβαια για ένα φαύλο κύκλο , καθώς η κακή ψυχική κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε σωματικές εκδηλώσεις, οι οποίες με τη σειρά τους πυροδοτούν περισσότερα αρνητικά συναισθήματα κ.ο.κ.

Αποτελούν μια καλή εναλλακτική λύση αφού είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ κι επιπλέον είναι προτιμότερες από τις λευκές πατάτες διότι διατηρούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά. Δεδομένου ότι το φυλλικό οξύ συμβάλλει στην παραγωγή σεροτονίνης, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κατάθλιψης και τη βελτίωση της διάθεσης. Επιπλέον, η βιταμίνη Β6 συμβάλλει στη δημιουργία ντοπαμίνης, ενός νευροδιαβιβαστή διάθεσης που μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου.

Υπάρχουν πολλές τροφές που μπορεί να ρίχνουν τη διάθεσή σας, να σας κάνουν να νιώθετε δυσάρεστα ή ακόμα να σας οδηγήσουν στην κατάθλιψη! Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλές τροφές που ενισχύουν την υγεία σας, σας δίνουν ενέργεια, ενισχύουν τη μνήμη και τη συγκέντρωσή σας και βελτιώνουν τη διάθεσή σας. Παρακάτω ακολουθεί μια λίστα από τις τροφές αυτής της κατηγορίας.

Γελάστε δυνατά Το γέλιο είναι καίριας σημασίας για την απελευθέρωση των ενδορφινών και της διατήρησης της διάθεσής μας σε υψηλά επίπεδα. Είτε βλέποντας την αγαπημένη σας κωμική σειρά στην τηλεόραση, είτε παρακολουθώντας αστεία βιντεάκια στο youtube, είτε προσκαλώντας τους φίλους σας σπίτι για μια βραδιά με επιτραπέζια, φροντίστε να διατηρήσετε το γέλιο στη ζωή σας, όσο και αν σας θλίβει το φθινόπωρο και τα φύλλα που πέφτουν.

Κρύβεται πολλή ομορφιά στις εποχές που αλλάζουν, ενώ κάθε αλλαγή σημαίνει μια καινούρια αρχή που δεν πρέπει επουδενί να συνοδεύεται από μελαγχολικές σκέψεις και πεσμένες διαθέσεις.

Το καλοκαίρι πέρασε και σε λίγο θα περάσουν και οι ζέστες. Μην επιτρέψετε όμως μαζί με το φθινόπωρο και τις βροχές να έρθει και η μελαγχολία της αλλαγής.

Μπορεί να λατρεύουμε το φθινόπωρο με την αλλαγή του καιρού και τα ήρεμα απογεύματα στο σπίτι, αλλά ερχόμαστε πιο κοντά στο χειμώνα, η μέρα μικραίνει και γινόμαστε ελαφρώς πιο εσωστρεφείς. Αν νιώθετε έτσι, δεν υπάρχει λόγος να καταφύγετε στα αντικαταθλιπτικά. Η φύση έχει προνοήσει για τις αλλαγές στη διάθεσή μας αλλά και για την προστασία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Ποιες είναι λοιπόν οι τροφές που θα μας ωφελήσουν το φθινόπωρο;

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Η μεσογειακή διατροφή βελτιώνει την υγεία συνολικά και μπορεί να μειώσει την κατάθλιψη. Σε έρευνα που έγινε, η ομάδα που λάμβανε υποστήριξη για την κατάθλιψη αλλά τρεφόταν με λαχανικά, ψάρι, ελαιόλαδο, κόκκινο κρέας και ξηρούς καρπούς μειώνοντας τα γλυκά, είχε πιο σημαντική βελτίωση συγκριτικά με εκείνους που δεν τρέφονταν ανάλογα.

Λίπη για υγιή εγκέφαλο, σαν αυτά που βρίσκουμε στα ψάρια και τους ξηρούς καρπούς. Όσοι τρώνε πολύ ψάρι, έχουν 17% χαμηλότερο ρίσκο για κατάθλιψη. Τα Ω3 οξέα ενίσχυαν τα αποτελέσματα της φαρμακευτικής αγωγής που δινόταν σε ανθρώπους με κατάθλιψη.


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .