Γιόγκα Για Καλύτερη Ποιότητα Ύπνου - Τα 15 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Γι’ αυτό η άσκηση πρέπει να γίνεται 4 ώρες τουλάχιστον πριν από τον βραδινό ύπνο. Οι ασκήσεις γιόγκα ενισχύουν σημαντικά τη δράση του παρασυμπαθητικού συστήματος γι’ αυτό συνιστώνται μετά την προπόνηση, ώστε να επιταχύνουν την ξεκούραση του οργανισμού. Ο συνδυασμός με διατροφή υψηλής αξίας πρωτεϊνών βελτιώνει την ποιότητα ενώ η υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος των τροφών μειώνει τη χρονική διάρκεια του ύπνου.

Μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού εκδηλώνει αυπνία σε συνδυασμό με ημερήσια υπνηλία και κακοκεφιά. Τα κύρια συμπτώματα της αυπνίας είναι η δυσκολία επέλευσης του ύπνου, ο κατακερματισμός του με συχνές αφυπνίσεις και το πρώιμο πρωινό ξύπνημα, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους. Προβλήματα του ύπνου μπορεί να οφείλονται σε χρόνιο πόνο, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, κατάθλιψη και διαταραχές του θυρεοειδούς αδένα.

Η yoga είναι ένα από τα έξι (6) φιλοσοφικά συστήματα της Ινδίας, το οποίο περιέχει αρκετά και διάφορα είδη από μόνο του. Κάποια από τα πιο γνωστά είδη είναι η karma yoga, η bhakti yoga, η jnana yoga, η raja yoga αλλά και η hatha yoga. Στη Δύση ασχολούμαστε ως επί το πλείστον με τη hatha yoga. Σε ποια κατηγορία ανήκουν τα μαθήματα hatha yoga;

Αν έχεις αυτές και άλλες ερωτήσεις, σου δίνουμε τις απαντήσεις, σου λύνουμε απορίες και σου δείχνουμε το πώς μπορεί η yoga να σε βοηθήσει σωματικά αλλά και πνευματικά.

Αναρωτιέσαι τί πραγματικά είναι η yoga; Δυσκολεύεσαι να καταλάβεις πως ακριβώς δουλεύει σαν σωματική άσκηση και σε τι μπορεί να σε ωφελήσει;

Δημιουργείστε πρόγραμμα ύπνου. Έχετε διαταραχή ύπνου ή ξυπνάτε κατά διαστήματα τη νύχτα; Δημιουργήστε σταθερό πρόγραμμα ύπνου και έγερσης. Αν λαμβάνετε συμπληρώματα για τον ύπνο , αν δεν βρίσκονται κάτω από την καθοδήγηση γιατρού δείτε αν ακόμα τα χρειάζεστε όταν αλλάξετε τις συνήθειες ύπνου. Αν υποπτεύεστε ότι μπορεί να πάσχετε από διαταραχή ύπνου είναι σημαντικό να αναζητήσετε διάγνωση και αγωγή από τον γιατρό σας ή από ειδικό στον ύπνο.

Προσέξετε τις εξόδους. Οι προσκλήσεις για διασκέδαση θα έρθουν το καλοκαίρι και η ψυχαγωγία είναι απαραίτητη. Ωστόσο θα πρέπει να σκεφτείτε πώς θα επηρεάσει το ρυθμό σας τη νύχτα. Αν καταναλώνετε αλκοόλ μέχρι 3 ώρες πριν τον ύπνο μπορεί να αποκοιμηθείτε πιο εύκολα αλλά θα διαταραχτεί ο κύκλος του ύπνου. Αντ’ αυτού σκεφτείτε κάποιο ελιξίριο όπως τσάι χαμομηλιού με μέλι ή ζεστό γάλα αμυγδάλου.

Άσκηση για καλό ύπνο. Μια ηλιόλουστη καλοκαιρινή ημέρα είναι το καλύτερο σκηνικό για άσκηση σε εξωτερικό χώρο. Η άσκηση κατά τη διάρκεια της ημέρας στηρίζει τον ύπνο τη νύχτα αλλά αν δε δώσετε στον εαυτό σας αρκετό χρόνο για αποφόρτιση (τουλάχιστον 3 ώρες) θα ενεργοποιήσατε το σώμα σας την ώρα που θα πρέπει να παραδοθεί στον ύπνο.

Το TRX χρησιμοποιεί τη βαρύτητα και το βάρος του σώματός σου με σκοπό να αναπτύξεις δύναμη, ισορροπία, ευλυγισία, σταθερότητα κορμού και αρθρώσεων και συντονισμό, αυξάνοντας την οστική μάζα και αποφεύγοντας κακώσεις και τραυματισμούς. Αυτό ανεβάζει τους ρυθμούς της καρδιάς και ενισχύει την ροή του αίματος αλλά επειδή χρησιμοποιεί το βάρος του σώματός σου ρυθμίζεις εσύ την ένταση της άσκησης ενώ μπορείς να γυμναστείς και στο σπίτι, που είναι καλή επιλογή αν ασκηθείς πριν τον ύπνο.

Δεν είναι μυστικό ότι η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο σου, προσφέροντάς σου ξεκούραση και προετοιμάζοντάς σε να αντιμετωπίσεις μια πολυάσχολη εβδομάδα. Ποια είδη ασκήσεων όμως μπορεί να κάνει μετά τις 8 μ.μ. και να σε οδηγήσουν στο κρεβάτι για να κοιμηθείς σαν πουλάκι χωρίς να ταράξουν τον ύπνο σου;

Ιδανικά, πρέπει να κοιμάστε έξι έως εννέα ώρες κάθε βράδυ. Μάλιστα, ο ποιοτικός ύπνος συνδέεται συχνά με την απώλεια βάρους. Μια μελέτη του 2018 διαπίστωσε ότι τα άτομα που είχαν περιορισμένο ύπνο πέντε φορές την εβδομάδα έχασαν λιγότερο λίπος συγκριτικά με την ομάδα που ακολούθησε κανονικό πρόγραμμα ύπνου.

Η γιόγκα μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι είστε σε θέση να κοιμηθείτε πιο εύκολα και πιο βαθιά όταν κάνετε γιόγκα τακτικά.

Μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα, ειδικά εάν υποφέρετε από αϋπνία, σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου των ΗΠΑ.

Ιδανικά, πρέπει να κοιμάστε έξι έως εννέα ώρες κάθε βράδυ. Μάλιστα, ο ποιοτικός ύπνος συνδέεται συχνά με την απώλεια βάρους. Μια μελέτη του 2018 διαπίστωσε ότι τα άτομα που είχαν περιορισμένο ύπνο πέντε φορές την εβδομάδα έχασαν λιγότερο λίπος συγκριτικά με την ομάδα που ακολούθησε κανονικό πρόγραμμα ύπνου.

Η γιόγκα μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι είστε σε θέση να κοιμηθείτε πιο εύκολα και πιο βαθιά όταν κάνετε γιόγκα τακτικά.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .