Οι βασικές (και απαραίτητες) διατροφικές ομάδες είναι τα λαχανικά, τα φρούτα, οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες και τα γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά. Τα φρούτα και τα λαχανικά δίνουν ενέργεια, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, και νερό. Και θωρακίζουν το σώμα ενάντια σε κάθε ασθένεια. Καθαρίστε τα καλά για να αφαιρέσετε χώμα και χημικά στοιχεία και δώστε τα στο παιδί σε σνακ, είτε ωμά είτε μαγειρεμένα. Μην τα ξεφλουδίζετε γιατί και η φλούδα περιλαμβάνει θρεπτικά συστατικά.

Οι προέφηβοι και έφηβοι χρειάζονται υγιεινό φαγητό για να δώσουν καύσιμα στην ανάπτυξη του οργανισμού τους και αυτό επιτυγχάνεται με την πρόσληψη τροφών από τις 5 βασικές ομάδες. Το επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας και της ανάπτυξης καθορίζουν ακριβώς πόσο υγιεινό φαγητό χρειάζονται. Αν έχει περισσότερη όρεξη, τότε χρειάζεται και μεγαλύτερη ποσότητα.

Οι βασικές (και απαραίτητες) διατροφικές ομάδες είναι τα λαχανικά, τα φρούτα, οι υδατάνθρακες, οι πρωτεΐνες και τα γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά. Τα φρούτα και τα λαχανικά δίνουν ενέργεια, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, και νερό. Και θωρακίζουν το σώμα ενάντια σε κάθε ασθένεια. Καθαρίστε τα καλά για να αφαιρέσετε χώμα και χημικά στοιχεία και δώστε τα στο παιδί σε σνακ, είτε ωμά είτε μαγειρεμένα. Μην τα ξεφλουδίζετε γιατί και η φλούδα περιλαμβάνει θρεπτικά συστατικά.

Οι προέφηβοι και έφηβοι χρειάζονται υγιεινό φαγητό για να δώσουν καύσιμα στην ανάπτυξη του οργανισμού τους και αυτό επιτυγχάνεται με την πρόσληψη τροφών από τις 5 βασικές ομάδες. Το επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας και της ανάπτυξης καθορίζουν ακριβώς πόσο υγιεινό φαγητό χρειάζονται. Αν έχει περισσότερη όρεξη, τότε χρειάζεται και μεγαλύτερη ποσότητα.

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Η σημασία των φρούτων και των λαχανικών για την διασφάλιση ενός καλού επιπέδου υγείας είναι αναμφισβήτητη. Τα εσπεριδοειδή φρούτα, με κύριους εκπροσώπους το πορτοκάλι, το μανταρίνι, το γκρέιπφρουτ και το λεμόνι θεωρούνται από τα πλέον σημαντικά στοιχεία της καθημερινής διατροφής, εξασφαλίζοντας πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών όπως η βιταμίνη C, το φυλλ

Η εφηβεία αποτελεί μια ηλικία ορόσημο για τον άνθρωπο, μιας και αρχίζει η πορεία προς την ενηλικίωση. Κατά τη διάρκεια της εφηβείας το σώμα του παιδιού αλλάζει, ξεκινά μια περίοδος πολύ αυξημένου ρυθμού ανάπτυξης και αρχίζουν να γίνονται εμφανείς οι σωματικές, ψυχολογικές και συμπεριφοριστικές μεταβολές.

Όσον αφορά στη θρεπτική επάρκεια πολύ σημαντική για τον έφηβο είναι η πρόσληψη ασβεστίου τόσο για την τρέχουσα ανάπτυξη του όσο και για τη μετέπειτα αποφυγή διαφόρων νοσημάτων (όπως οστεοπόρωση) που εμφανίζονται στην ενήλικο ζωή. Θα πρέπει λοιπόν ο έφηβος να καταναλώνει γαλακτοκομικά καθημερινά και μάλιστα με πλήρη λιπαρά για την καλύτερη απορρόφηση των βιταμινών, εκτός κι αν υπάρχει πρόβλημα αυξημένου βάρους ή πρόβλημα αυξημένης χοληστερόλης.

Η καθημερινή διατροφή του εφήβου πρέπει να είναι όσο πιο θρεπτική γίνεται ώστε να εξασφαλίζεται η περαιτέρω ανάπτυξη του εφήβου αλλά ταυτόχρονα και ελκυστική για τον έφηβο ώστε να μπορεί να την εφαρμόζει.

Γιατί οι έφηβοι δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν στο διάβασμα και τι μπορείτε να κάνετε για να τους κινητοποιήσετε να διαβάσουν

Για να επιτύχει οποιαδήποτε παρέμβαση στην ηλικία αυτή, είναι σημαντικό να γίνονται προτάσεις, χωρίς όμως να επιβάλλονται εάν δεν υπάρχει συνεργασία από τον έφηβο. Η συμμετοχή όλης της οικογένειας στην προσπάθεια υιοθέτησης ενός ισορροπημένου διατροφικού προγράμματος είναι καθοριστικής σημασίας. Στα αρχικά στάδια απαιτείται συνεχής υποστήριξη και ενθάρρυνση, προκειμένου νασημειωθεί κάποιο-έστω και μικρό- αποτέλεσμα.

Α. Παροχή ενέργειας και θρεπτικών συστατικών για την επίτευξη της φυσιολογικής εφηβικής ανάπτυξης και της καθημερινής εφηβικής δραστηριότητας

Η διατροφή κατά την εφηβική ηλικία έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και σημαντικούς στόχους, οι οποίοι συνοψίζονται παρακάτω :

Όμως δεν είναι όλα υδατάνθρακες ίσης θρεπτικής αξίας. Κατά τον προγραμματισμό των γευμάτων, να προτιμούνται τα τρόφιμα πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες (π.χ. ολικής άλεσης ψωμί ή ζυμαρικά), επειδή παρέχουν συνεχή ενέργεια και φυτικές ίνες. Από την άλλη οι απλοί υδατάνθρακες έχουν γλυκιά γεύση και προσφέρουν μια σύντομη έκρηξη ενέργειας και γι’ αυτό πρέπει να περιοριστούν στη διατροφή (10% της ενέργειας από τρόφιμα).

Αν και σημαντική η πρόσληψη ενέργειας και θρεπτικών συστατικών, κάποιοι έφηβοι τρώνε περισσότερο απ ‘όσο χρειάζεται και γίνονται υπέρβαροι, ειδικά αν είναι και σωματικά ανενεργοί. Οι συνέπειες της παχυσαρκίας περιλαμβάνουν ψυχολογικά προβλήματα (π.χ. χαμηλή αυτοεκτίμηση, εκφοβισμό), αυξημένους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου, διαβήτη, άσθμα και τερηδόνα.


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .