Η μελέτη από 37 ερευνητές από 16 χώρες, με επικεφαλής τον καθηγητή Γουόλτερ Γουίλετ του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, η οποία δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό «The Lancet», έχει ένα βασικό μήνυμα: φάτε διπλάσια λαχανικά, ξηρούς καρπούς, φρούτα και όσπρια, και περιορίστε στο μισό το κρέας, ιδίως το κόκκινο, και τη ζάχαρη. «Οι δίαιτες του κόσμου πρέπει να αλλάξουν δραματικά», δήλωσε ο Γουίλετ.

Για να γίνει αυτό σε διεθνή βάση πρέπει πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο να πειστούν να αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειές τους, να περιορίσουν δραστικά το φαγητό που πετάνε στα σκουπίδια χωρίς να το φάνε και γενικότερα να βελτιωθεί το σύστημα παραγωγής τροφίμων, με απεξάρτηση από τον άνθρακα, ξεκινώντας από τα αγροκτήματα, μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Τρία χρόνια χρειάστηκαν για να παρουσιαστεί δημοσίως η ιδανική διατροφή για την υγεία τόσο του ανθρώπου, όσο και του πλανήτη.

Οι ερευνητές, δηλαδή, διαπίστωσαν ότι η άσκηση αργής αναπνοής ως μέρος της γιόγκα ανακουφίζει από το άγχος και βελτιώνει τη συνολική υγεία και ευεξία του ατόμου. Αντίστοιχες μελέτες έχουν παρόμοια αποτελέσματα. Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, η πρακτική της pranayama έχει συνδεθεί με αυξημένη ενεργητικότητα και με θετική επίδραση στη διάθεση. Επισημαίνουν, όμως, ότι η συγκράτηση της αναπνοής απαιτεί εποπτευόμενη εκμάθησή της από πιστοποιημένο εκπαιδευτή.

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές αναπνοής που προσφέρουν διαφορετικά οφέλη, ωστόσο η αργή και βαθιά ρινική αναπνοή είναι γενικά αποτελεσματική, δεδομένου ότι αυξάνει τον λειτουργικό χώρο των πνευμόνων, οδηγώντας σε σωματική χαλάρωση και βελτιώνοντας την ψυχική υγεία.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι μια γονιδιακή μετάλλαξη που προδιαθέτει ένα άτομο σε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά δεν χρειάζεται να είναι «εκφρασμένη» ή βιολογικά ενεργή, πράγμα που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Επίσης, κάποιο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η αλληλεπίδραση μεταξύ διαφορετικών γονιδίων και οι κοινωνικές συνθήκες που επίσης επηρεάζουν την κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα, καθιστώντας δύσκολη την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Επιπλέον, βρέθηκαν ενδείξεις για την εμπλοκή πολλών φυσικών σηματοδοτικών μηχανισμών στην κατανάλωση αλκοόλ και στο κάπνισμα, όπως τα γονίδια που συμμετέχουν στη νικοτινική, ντοπαμινεργική και γλουταμινεργική νευροδιαβίβαση, γεγονός το οποίο – σε κάποιο βαθμό – μπορεί να αποτελέσει μια βιολογική εξήγηση στο γιατί αναζητάμε τεχνητά ερεθίσματα.

Η κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα συνδέονται στενά με πολλές ασθένειες και αποτελούν παράγοντες που συντελούν σε πολλούς θανάτους. Για να φωτίσουν περισσότερο τη σύνδεση αυτή, ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 1,2 εκατομμύρια ανθρώπους για να πραγματοποιήσουν μια σχετική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Nature Genetics.

Το πάγκρεας βοηθά στη ρύθμιση της χρήσης ινσουλίνης στο σώμα σας και της απόκρισης στη γλυκόζη. Όταν το πάγκρεας και το συκώτι σας δεν λειτουργούν σωστά, διατρέχετε τον κίνδυνο να παρουσιάσετε χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα ή υπογλυκαιμία. Ένα κατεστραμμένο πάγκρεας μπορεί επίσης να εμποδίσει το σώμα να παράγει αρκετή ινσουλίνη για να χρησιμοποιήσει τη ζάχαρη. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπεργλυκαιμία ή υπερβολική ζάχαρη στο αίμα.

Ενώ η πρόσληψη αλκοόλ και η κατάθλιψη φαίνεται να αυξάνουν τον κίνδυνο ο ένας τον άλλον ταυτόχρονα, η κατάχρηση αλκοόλ μπορεί να είναι ο ισχυρότερος αιτιώδης παράγοντας .Πολλοί άνθρωποι που υποφέρουν από άγχος και κατάθλιψη πίνουν με πρόθεση να μειώσουν το άγχος και να βελτιώσουν τη διάθεση . Αυτό μπορεί να λειτουργήσει για μερικές ώρες, αλλά θα επιδεινώσει τη συνολική ψυχική υγεία και θα οδηγήσει σε έναν φαύλο κύκλο.

Περίπου το 20% της αλκοόλης από ένα μόνο ποτό μεταφέρεται απευθείας στα αιμοφόρα αγγεία. Από εκεί, μεταφέρεται στον εγκέφαλό σας. Το υπόλοιπο 80% πηγαίνει στο λεπτό έντερο και στη συνέχεια απευθείας στο αίμα σας. Οι ασθένειες του ήπατος που προκαλούνται από την κατανάλωση αλκοόλ ονομάζονται συλλογικά αλκοολικές ηπατικές νόσοι.

Σύμφωνα με τη μελέτη, χρήστης αλκοόλ θεωρείται κάποιος που πίνει έστω και μια φορά το χρόνο, ενώ υπερβολική θεωρείται η κατανάλωση, όταν ξεπερνά τα 60 γραμμάρια καθαρού αλκοόλ μέσα σε μια μέρα. Ένα λίτρο καθαρού αλκοόλ αντιστοιχεί σε 789 γραμμάρια (ποικίλει από χώρα σε χώρα σε πόσα ποτά αντιστοιχεί αυτό).

Το βασικό συμπέρασμα τους είναι ότι η ανθρωπότητα πολύ απέχει ακόμη από το να «πιάσει» τους στόχους για την αναγκαία μείωση του αλκοόλ, το οποίο συνδέεται με περισσότερες από 200 παθήσεις και με πρόωρο θάνατο λόγω νόσου ή τραυματισμού (π.χ. σε τροχαίο).

Το τυρί είναι αναμφίβολα ένα από τα αγαπημένα μας τρόφιμα. Περιέχει θρεπτικά συστατικά που είναι ευεργετικά για την υγεία. Τέτοια είναι το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος και οι βιταμίνες Α και Β-12. Αλλά, έχει και πολλά κορεσμένα λιπαρά, τα οποία μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Αυτό με την σειρά του αυξάνει τον κίνδυνο για την καρδιά και για εγκεφαλικό.

Ο συν-συγγραφέας της μελέτης, Li-Qiang Qin, εργάζεται στο Τμήμα Διατροφής και Υγιεινής Τροφίμων στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Soochow στην Κίνα. Αυτός και οι συνεργάτες του δημοσίευσαν τον Δεκέμβριο του 2017 τα αποτελέσματα της έρευνά τους στην επιστημονική επιθεώρηση European Journal of Nutrition.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .