Πρόταση: Κατανάλωσε περισσότερους υδατάνθρακες στο πρώτο μισό της ημέρας σας και αναλογικά λιγότερους από το απόγευμα και έπειτα. Προτίμησε να τρως τις υδατανθρακούχες τροφές είτε ωμές (π.χ. νιφάδες βρώμης, πλιγούρι), είτε παγωμένες κατευθείαν από το ψυγείο όταν είναι ήδη μαγειρεμένες (π.χ. φασόλια, πατατοσαλάτα). 7. Αύξησε τα γαλακτοκομικά

Πρόταση: Συνδύασε στο πρωινό γεύμα πηγές βραδυφλεγών υδατανθράκων όπως τα δημητριακά ολικής άλεσης (βρώμη, δημητριακά πρωινού, ψωμί, παξιμάδι κ.ά.) με πηγές πρωτεϊνών όπως γαλακτοκομικά ή αβγά. Για περισσότερη ενέργεια, πρόσθεσε φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς ή σπόρους. 4. Κάνε συχνότερα γεύματα

Πρόταση: Μην τρως ποτέ λιγότερες από 1200 θερμίδες ημερησίως. Αν όντως πρέπει να χάσεις κιλά, ελάττωσε τις θερμίδες από τα περιττά (π.χ. γλυκά, ζαχαρούχα αναψυκτικά, τυποποιημένα σνακ, πρόχειρα φαγητά) κι όχι τα χρήσιμα. 2. Ανεβοκατέβασε τις θερμίδες

Αν θέλεις να χάσεις περισσότερο λίπος, καλό είναι να εξασκείσαι το πρωί που το στομάχι σου δεν είναι γεμάτο. Έπειτα, οι καρδιαγγειακές ασκήσεις μπορούν να γίνονται το πρωί για να ξεκινάς την ημέρα γεμάτη ενέργεια. Το απόγευμα, μπορείς να ασχολείσαι με διατάσεις και ασκήσεις ενδυνάμωσης. Αν πάλι θέλεις να βελτιώσεις τον ύπνο σου, ένα απαιτητικό πρόγραμμα αεροβικής γυμναστικής στις 11 το βράδυ, σίγουρα δεν θα σου επιτρέψει να κοιμηθεί σωστά, αφού η υπερένταση θα σε τσακίσει.

Η τρίτη επικρατούσα άποψη, επικεντρώνεται στο εξής σημείο: δεν έχει σημασία τι λένε οι έρευνες για τη γυμναστική προ ή μετά μεσημβρίας αλλά το τι θέλει ο δικός σου μοναδικός οργανισμός σύμφωνα με τις προσωπικές του ανάγκες. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και ποιά ακριβώς στιγμή εξυπηρετεί τον οργανισμό σου:

Φυσικά με τα τρελά ωράρια στη δουλειά, υιοθετούμε και ακόμα πιο τρελούς τρόπους για να αθλούμαστε. Άλλες ξυπνούν με την αυγούλα και τρέχουν, άλλες σπάνε την άσκηση σε πολλές μικρές μεριδούλες κατά τη διάρκεια της μέρας, ενώ άλλες είναι τύποι νυχτερινοί και τα κάνουν όλα μετά τις 2!

Παρατηρήθηκε ότι οι άνθρωποι που γυμνάζονται το πρωί «διδάσκουν» το σώμα τους να είναι σε ετοιμότητα για άσκηση το πρωί, ενώ αν ασκηθούν το απόγευμα θα έχουν χαμηλότερη απόδοση. Το ίδιο συμβαίνει και με αυτούς που γυμνάζονται το απόγευμα. Όσων αφορά τους αθλητές, μελέτες έχουν δείξει ότι η αλλαγή στη ζώνη ώρας της προπόνησης επηρεάζει αρνητικά την απόδοσή τους.

Είναι γνωστό ότι κάποιοι από εμάς είναι «πρωινοί» τύποι και κάποιοι άλλοι «βραδινοί». Ποιος όμως είναι πραγματικά ο παράγοντας που επηρεάζει το βιολογικό μας ρολόι; Πρόκειται για τον κιρκαδικό ρυθμό, ο οποίος μεταξύ άλλων καθορίζει και το ποια είναι η καλύτερα ώρα για γυμναστική!

Είσαι πρωινός ή απογευματινός τύπος; Δες πώς θα βρεις ποια είναι η καλύτερη ώρα για γυαστική για το δικό σου οργανισμό.

Το νερό και μόνο μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό σας τουλάχιστον κατά 2%. Δύο ποτήρια κρύο νερό το πρωί εκτός του ότι μειώνουν και την όρεξη, καίει αρκετές θερμίδες αφού θα πρέπει να αλλάξει το νερό στη θερμοκρασία του σώματος. Έτσι μπορείς πολύ απλά χωρίς να κάνεις τίποτα να καις 50 θερμίδες την ημέρα, θα πεις είναι πολύ μικρό ποσό αλλά αν το κάνεις για έναν χρόνο θα δεις θεαματικά αποτελέσματα.

Σίγουρα δεν θα αρνηθούμε ότι η γυμναστική είναι αναπόσπαστο κομμάτι για τη ζωή σας και εξαιρετικά σημαντική για την υγεία και την ευεξία σας. Αλλά μπορείτε να ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας χωρίς άσκηση δημιουργώντας ένα μικρό σκούντημα για να αρχίσει η ζυγαριά να παίρνει την κατηφόρα.

Ως κλινική ψυχολόγος και ερευνήτρια του ύπνου στην Ιατρική Σχολή Feinberg του Πανεπιστημίου Northwestern, η δρ Κέλι Γκλέιζερ Μπάρον συχνά άκουγε παράπονα από τους ασθενείς της για την άσκηση. Γυμνάζονταν σκληρά, της έλεγαν, μερικές φορές εξαντλητικά, όμως δεν κατάφερναν να κοιμηθούν καλύτερα το βράδυ.

Ο περιορισμός είναι ένας και μοναδικός : μην επιλέγετε να αθληθείτε αργά το βράδυ, ειδικά μετά τις 10.00 μμ., καθώς υπάρχει κίνδυνος να μετακυλιστεί τις μεταμεσονύκτιες ώρες ο ύπνος σας! Αντιθέτως, η γυμναστική ελεγχόμενης έντασης που γίνεται νωρίς το απόγευμα, μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην ποιότητα του ύπνου_ ακόμη και στις περιπτώσεις εκείνων που ταλαιπωρούνται από διαταραχές του.

Η γυμναστική μεταξύ 7 και 8 το πρωί θέτει το σώμα σε εγρήγορση, σε σημείο ώστε να μην χρειάζεται καν η κλασική κούπα καφέ, για να τονωθεί το νευρικό σύστημα. Σύμφωνα δε με τους ειδικούς, συνιστά την καλύτερη «προπόνηση» για όσους έχουν απαιτητικές δουλειές, εργαζόμενοι πολλές ώρες την ημέρα.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .