Γιατί Δεν Πρέπει Να Τρώτε Γρήγορα - Τα 15 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Όταν μασάτε περισσότερο την τροφή βοηθάτε την πέψη του φαγητού σας. Το σάλιο έχει ένζυμα που λιπαίνουν και αρχίζουν να χωνεύουν αυτό που τρώτε, καθώς επίσης επιτρέπει στους γευστικούς σας κάλυκες να «αναλύσουν» το γεύμα. Αντιθέτως, όταν καταβροχθίζετε το φαγητό σας, δεν προλαβαίνετε να διασπάσετε σωστά την τροφή, με αποτέλεσμα να χωνεύεται δυσκολότερα. 3. Αυξάνετε τις πιθανότητες εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου

Όταν τρώτε γρήγορα, το σώμα δεν έχει την ευκαιρία να στείλει σήμα στον εγκέφαλο ότι έχετε χορτάσει. Οι υποδοχείς στο στομάχι και οι σχετικές ορμόνες μπορεί να χρειαστούν 15 με 20 λεπτά για να δράσουν. Έτσι, καταλήγετε να τρώτε περισσότερο από όσο χρειάζεται ο οργανισμός σας.

Πιθανότατα έχετε ακούσει ότι δεν πρέπει να τρώτε γρήγορα, όμως γνωρίζετε γιατί αυτή σας η συνήθεια είναι κακή; 1. Δεν καταλαβαίνετε ότι έχετε χορτάσει

Επειδή ο σίδηρος είναι απαραίτητος για τη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ένας καλός τρόπος να τον εξασφαλίσετε για το παιδί σας είναι να του ετοιμάσετε ένα φαγητό με άπαχο κρέας. Ο σίδηρος από το κρέας απορροφάται ευκολότερα από τον οργανισμό -σε σχέση με άλλες πηγές- ενώ περιέχει και ψευδάργυρο, ακόμα ένα μέταλλο απαραίτητο στην αντιμετώπιση του κρυολογήματος.

Το μέλι είναι επίσης από τις αποτελεσματικές συνταγές «της γιαγιάς» για το κρυολόγημα. Έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι το μέλι βοηθάει στην αντιμετώπιση του ερεθισμού του λαιμού και μαλακώνει το βήχα, πιο αποτελεσματικά ακόμα κι από φαρμακευτικά σκευάσματα. Μην ξεχνάτε, όμως, ότι η κατανάλωσή του απαγορεύεται σε παιδιά μικρότερα του ενός έτους.

H κοτόσουπα είναι μια κλασική συνταγή που κάνει θαύματα σε περίπτωση κρυολογήματος. Έρευνες έχουν δείξει ότι έχει αντιφλεγμονώδη δράση, ενώ συμβάλλει και στη μείωση της έκκρισης βλεννών. Εάν το παιδί δεν έχει όρεξη, δοκιμάστε να του δώσετε μόνο το ζωμό. Εάν πεινάει, μπορείτε να προσθέσετε ρύζι ή μακαρονάκι.

Το να μασάτε περισσότερο βοηθά στην πέψη του φαγητού σας. Το σάλιο σας έχει ένζυμα που λιπαίνουν και αρχίζουν να χωνεύουν αυτό που τρώτε, καθώς επίσης επιτρέπει στους γευστικούς σας κάλυκες να «αναλύσουν» το γεύμα. Προκειμένου να τρώτε πιο αργά, συζητείστε την ώρα του φαγητού (όχι ενώ μασάτε, προφανώς), μειώστε το ρυθμό σας ώστε να ταιριάζει με εκείνον του πιο αργού στο τραπέζι και μην περιμένετε να λιμοκτονήσετε για να φάτε.

Η σχέση μεταξύ της γρήγορης κατανάλωσης και της εμφάνισης ανησυχητικών συμπτωμάτων είναι γνωστή. Όταν τρώτε γρήγορα, το σώμα δεν έχει την ευκαιρία να στείλει σήμα στον εγκέφαλο ότι έχετε χορτάσει. Οι υποδοχείς στο στομάχι και οι σχετικές ορμόνες μπορεί να χρειαστούν 15 με 20 λεπτά για να δράσουν.

Μια μέρα ζητήθηκε από έναν στοχαστή της Ιατρικής ποια είναι η πιο σοβαρή ασθένεια του αιώνα. Οι παρόντες περίμεναν να απαντούσε ο καρκίνος και το έμφραγμα. Με μεγάλη τους έκπληξη ο επιστήμονας απάντησε: "Η αδιαφορία". Όλοι τότε κοιτάχτηκαν στα μάτια και ο καθένας τους αντιλήφτηκε ότι ήταν σοβαρά άρρωστοι. Στο τέλος του ζητήθηκε ποια είναι η θεραπεία και ο επιστήμονας απάντησε: "Να το αντιληφθείτε".

Δεν είναι λίγες, άλλωστε, οι έρευνες που έχουν συσχετίσει τη γρήγορη κατανάλωση φαγητού με την εμφάνιση παχυσαρκίας στο μέλλον και κάτι που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι η αύξηση βάρους μπορεί να είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων: κακής διατροφής, έλλειψης δραστηριότητας και θέλησης, όπως και γρήγορης κατανάλωσης φαγητού.

Η Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος με εξειδίκευση στα αυτοάνοσα και μετεκπαίδευση στη χορτοφαγία, Δέσποινα Μαρσέλου, απαντά σας μια ερώτηση που ακούσει συχνά από όσους την επισκέπτονται: παίζει ρόλο στην πρόσληψη βάρους η ταχύτητα με την οποία τρώμε;

Όταν μασάτε περισσότερο την τροφή βοηθάτε την πέψη του φαγητού σας. Το σάλιο έχει ένζυμα που λιπαίνουν και αρχίζουν να χωνεύουν αυτό που τρώτε, καθώς επίσης επιτρέπει στους γευστικούς σας κάλυκες να «αναλύσουν» το γεύμα. Αντιθέτως, όταν καταβροχθίζετε το φαγητό σας, δεν προλαβαίνετε να διασπάσετε σωστά την τροφή, με αποτέλεσμα να χωνεύεται δυσκολότερα. 3. Αυξάνετε τις πιθανότητες εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου

Όταν τρώτε γρήγορα, το σώμα δεν έχει την ευκαιρία να στείλει σήμα στον εγκέφαλο ότι έχετε χορτάσει. Οι υποδοχείς στο στομάχι και οι σχετικές ορμόνες μπορεί να χρειαστούν 15 με 20 λεπτά για να δράσουν. Έτσι, καταλήγετε να τρώτε περισσότερο από όσο χρειάζεται ο οργανισμός σας. 2. Δυσχεραίνετε τη διαδικασία της πέψης

Πιθανότατα έχετε ακούσει ότι δεν πρέπει να τρώτε γρήγορα, όμως γνωρίζετε γιατί αυτή σας η συνήθεια είναι κακή; 1. Δεν καταλαβαίνετε ότι έχετε χορτάσει

Και το ζήτημα δεν είναι ότι τρώμε ζάχαρη, λιπαρά ή πρωτείνες. Παίρνουμε βάρος γιατί καταναλώνουμε πάρα πολλές θερμίδες σε σχέση με αυτές που καίμε. Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι αν σκεφτεί κανείς ότι οι περισσότεροι άνθρωποι παγκοσμίως τρώνε πολύ περισσότερο από όσο χρειάζονται. Για τους εξής λόγους:


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .