Πολλοί πιστεύουν ότι οι χυμοί, δεν έχουν αυξημένες θερμίδες και μπορούν να τους καταναλώνουν σε μεγάλες ποσότητες. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει για τις «δίαιτες αποτοξίνωσης», που βασίζονται στην κατανάλωση χυμών και ενισχύουν την άποψη ότι οι χυμοί είναι κάτι σαν νερό με βιταμίνες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, τα βιολογικά είδη περιείχαν φαινολικές ενώσεις σε ποσοστό πάνω από 50% σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά. Μια θεωρία είναι ότι τα φυτά παράγουν φυτοχημικά για να προστατευθούν από ασθένειες και παράσιτα, έτσι όσα καλλιεργούνται χωρίς τη χρήση χημικών φυτοφαρμάκων μπορεί να χρειάζεται να αναπτύξουν υψηλότερα επίπεδα αυτών των φυσικών φυτοφαρμάκων για να επιβιώσουν.

Λάθος. Τα πορτοκάλια και γενικά όλα τα εσπεριδοειδή είναι καλή φυσική πηγή βιταμίνης C αλλά όχι η καλύτερη. Για παράδειγμα, μια ποσότητα από κόκκινες πιπεριές ιδίου βάρους περιέχουν υπερδιπλάσια ποσότητα βιταμίνης C, ενώ ορισμένα τρόφιμα, όπως οι πατάτες, ακόμη και αν δεν είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνη C, συμβάλλουν αρκετά απλά επειδή τρώμε πολύ από αυτά.

Πρόσφατα, μια δημοσκόπηση που πραγματοποίησε στο Ηνωμένο Βασίλειο το OnePoll με τη συμμετοχή 2.000 ενηλίκων αποκάλυψε μερικούς από τους πιο διαδεδομένους διατροφικούς μύθους. Το ένα πέμπτο των ενηλίκων πιστεύει ότι ο χυμός του φρούτου είναι εξίσου θρεπτικός με το φρούτο ολόκληρο (δεν είναι).

Αποτελούν μια πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με τους χυμούς φρούτων. Τα λαχανικά περιέχουν λιγότερες θερμίδες και σάκχαρα σε σχέση με τα φρούτα- το ίδιο ισχύει και για τους χυμούς τους. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο ένα λαχανικό ή να τα συνδυάσετε ανάλογα με τις προτιμήσεις σας. Πολύ καλές επιλογές είναι ο ντοματοχυμός, διότι το λυκοπένιο που περιέχει βοηθά στη μείωση του κινδύνου για καρκίνο του προστάτη και ο παντζαροχυμός, που βοηθά στη μείωση της υπέρτασης.

Είναι αλεσμένα φρούτα ή λαχανικά στα οποία προστίθεται γάλα ή γιαούρτι και μπορούν να εμπλουτιστούν με μέλι ή και δημητριακά. Έτσι, εκτός από τα απλά σάκχαρα περιέχουν και πρωτεΐνη. Μπορούν να αποτελέσουν μία καλή λύση για κάποιον που δεν πίνει σκέτο το γάλα ή δεν τρώει το γιαούρτι. Επιπλέον, μπορούμε να «ξεγελάσουμε» τα παιδιά που δεν θέλουν καθόλου τα φρούτα και τα λαχανικά. Προσοχή όμως στην ποσότητα που θα καταναλώσετε- έχουν τις περισσότερες θερμίδες.

Είναι συνήθως οι χυμοί που έχουν μικρή ημερομηνία λήξης, περίπου ενός μήνα. Αυτοί οι χυμοί περιέχουν 100% φυσικό χυμό φρούτου. Είναι πλούσιοι σε απλά σάκχαρα και θερμίδες και φτωχοί σε φυτικές ίνες. Η μεγάλη κατανάλωσή τους μπορεί να προκαλέσει τερηδόνα, διάρροιες ή πολύ απλά να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους. Είναι προτιμότερο να μην καταναλώνονται σε ποσότητα μεγαλύτερη του 1 ποτηριού ημερησίως.

Συνδυάζοντας ωμά φρούτα, λαχανικά, μπαχαρικά και βότανα σε ένα ποτήρι δροσερού χυμού διασφαλίζετε την πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών για τον οργανισμό και προάγετε την υγείας σας. Στην εποχή μας όπου η συνιστώμενη καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών αποτελεί συχνά δύσκολο στόχο, αντιλαμβανόμαστε ότι αυτός ο «έξυπνος και δημιουργικός» τρόπος πρόσληψης αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Ο κίνδυνος για τη διατροφική ασφάλεια των ψαριών δεν έγκειται τόσο στην κατάψυξή τους, όσο στη σωστή απόψυξή τους, τονίζουν οι ειδικοί ΥΓΕΙΑ

Ο κίνδυνος για τη διατροφική ασφάλεια των ψαριών δεν έγκειται τόσο στην κατάψυξή τους, όσο στη σωστή απόψυξή τους, τονίζουν οι ειδικοί

Οι φρέσκοι χυμοί φρούτων δεν είναι κακή διατροφική επιλογή για τα παιδιά.Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι να καταναλώνονται σε λογικές ποσότητες και με το σωστό τρόπο (όχι σε μπιμπερό). Η αρχαία ρήση «παν-μέτρον άριστον» αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό την πραγματικότητα για την κατανάλωση φρέσκων χυμών απομυζώντας τα διατροφικά οφέλη τους και όχι τις αρνητικές επιπτώσεις που είναι η αυξημένη πρόσληψη θερμίδων και η οδοντική τερηδόνα.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες οδηγίες Διεθνών Οργανισμών οι φρέσκοι χυμοί φρούτων αποτελούν μια υγιεινή διατροφική επιλογή αρκεί να λαμβάνονται στις σωστές ποσότητες αναλόγως της ηλικίας του παιδιού. Μεγαλύτερες ποσότητες φρέσκου χυμού φρούτων οδηγούν σε αυξημένη θερμιδική πρόσληψη και παχυσαρκία. Οι φρέσκοι χυμοί φρούτων δεν προσφέρουν κανένα διατροφικό όφελος σε παιδιά κάτω του ενός έτους και δε συστήνεται να καταναλώνονται.

Παραδοσιακά οι χυμοί φρούτων κατέχουν στο μυαλό των περισσότερων ανθρώπων τη θέση ενός πολύ υγιεινού αναζωογονητικού ποτού που δε χρειάζεται ποσοτικούς περιορισμούς. Είναι άραγε σωστή η τοποθέτηση αυτή;

Η «διαμάχη» για τον φυσικό χυμό φρούτων χωρίς προσθήκη γλυκαντικών είναι ατέλειωτη. Κανείς μεν δεν αμφισβητεί το γεγονός ότι ένας πραγματικός χυμός φρούτων περιέχει βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες, αλλά μπορεί επίσης να είναι πλούσιος σε σάκχαρα και θερμίδες. Ένα φλιτζάνι φυσικού χυμού μήλου μπορεί να περιέχει όση ζάχαρη έχει και μια σοκολάτα. Γι’ αυτό και πολλοί διατροφολόγοι συστήνουν την κατανάλωση ενός μόνο ποτηριού φυσικού χυμού την ημέρα.


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .