Τα καρύδια περιέχουν την υψηλότερη συγκέντρωση αντιοξειδωτικών από οποιοδήποτε είδος ξηρών καρπών και οι μελέτες έχουν δείξει πως η τακτική κατανάλωσή τους μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες να αναπτύξετε καρδιαγγειακά νοσήματα, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου. Είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών και περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, άλφα-λινολενικό οξύ και φυτικές στερόλες που είναι γνωστό ότι βοηθούν στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.

Σύμφωνα με μελέτες τα 50 γραμμάρια φουντούκια σε καθημερινή βάση μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε και μεγάλη πηγή φυλλικού οξέος. Αν χρειάζεστε παραπάνω φυτικές ίνες στη διατροφή σας, προσθέστε σ’ αυτήν φουντούκια. Μία χούφτα φουντούκια περιέχουν περίπου το 10% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών. Φιστίκια αράπικα

Τα καρύδια Βραζιλίας είναι πλούσια σε σελήνιο που πιστεύεται ότι προστατεύει τον προστάτη και τον μαστό, ανακουφίζει από το άγχος, το άσθμα, τις δερματικές διαταραχές και είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του θυρεοειδούς. Μην τρώτε, ωστόσο, μεγάλες ποσότητες γιατί μπορεί να προκαλέσουν δηλητηρίαση λόγω του σεληνίου. Καρύδα

Όπως ανέφεραν οι ειδικοί, τα ποσοστά μείωσης των λιπιδίων ήταν μεγαλύτερα στα άτομα με υψηλή «κακή» χοληστερόλη, ακόμα και στα άτομα που δεν ήταν παχύσαρκα ή υπέρβαρα, καθώς και στα άτομα που ακολουθούν δυτικά πρότυπα διατροφής, δηλαδή όχι μεσογειακή διατροφή. Ωστόσο, σημείωσαν ότι η ποσότητα κατανάλωσης ξηρών καρπών έπαιζε σημαντικό ρόλο στο θέμα της μείωσης των λιπιδίων, γεγονός που σημαίνει ότι η κατανάλωση πρέπει να γίνεται συντηρητικά.

Τώρα μια ακόμα μελέτη που έγινε από επιστήμονες στην Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο πανεπιστήμιο Loma Linda, ανέλυσε τα στοιχεία από 25 προηγούμενες έρευνες που είχαν γίνει σε επτά χώρες και έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς κατάφεραν να μειώσουν τη χοληστερόλη στο αίμα τους.

Φουντουκιά, καρύδια και φιστίκια είναι μερικοί από τους ξηρούς καρπούς που αποδεικνύονται εξαιρετικά ευεργετικοί έναντι της στεφανιαίας νόσου, ενώ μειώνουν σημαντικά τα λιπίδια στο αίμα, όπως έδειξε μια μελέτη Αμερικανών επιστημόνων.

Αν δεν τρως αμύγδαλα, καρύδια ή φιστίκια Αιγίνης καλό είναι να το ξανασκεφτείς. Αυτοί και άλλοι τρεις ξηροί καρποί κάνουν πολύ καλό στην υγεία. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται οι επιστήμονες που έκαναν έρευνες για να διαπιστώσουν την επίδρασή τους στον ανθρώπινο οργανισμό και την υγεία.

Επιλογές Υγεία Οι 6 ξηροί καρποί που θωρακίζουν τον οργανισμό και την καλή υγεία

Περιέχουν το χαμηλότερο ποσοστό σε υδατάνθρακες (τέσσερα γραμμάρια ανά 30 γραμμάρια σε σύγκριση με 6 για αμύγδαλα και 9 για κάσιους). Οι άφθονες φαινολικές ενώσεις τους το κάνουν ιδανικό σνακ για μετά από μια έντονη προπόνηση, όταν οι ελεύθερες ρίζες πολλαπλασιάζονται φυσικά από την άσκηση και αυξάνεται το οξειδωτικό στρες. Είναι επίσης μια από τις καλύτερες φυσικές πηγές μιας ένωσης, που ονομάζεται βήτα-σιτοστερόλη, η οποία μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης.

Διάβασε ακόμη: Τι εστί φιστίκι (Αιγίνης); 10 πράγματα που δεν ξέρεις για αυτή την υπερτροφή!

Οι 5 πιο υγιεινοί ξηροί καρποί που μπορείς να φας στις προπονήσεις σου

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να επισημάνουμε είναι η μεγάλη περιεκτικότητα των ξηρών καρπών σε θερμίδες, με αποτέλεσμα να μας παχαίνουν εύκολα. Αυτό που μπορεί να εύκολα να μας ξεγελάσει είναι ο μικρός τους όγκος. Εάν φάμε κατά λάθος 100 γραμμάρια ξηρών καρπών μπορεί να έχουμε φάει τις ίδιες θερμίδες με ένα πολύ μεγάλο γεύμα και παρόλα αυτά να αισθανόμαστε το στομάχι μας άδειο.

Ένα μικρό ποσοστό του γενικού πληθυσμού έχει αλλεργία στα φιστίκια και η κατανάλωσή τους μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στο θάνατο! Η τοξική ουσία που σχετίζεται με τα φιστίκια είναι αφλατοξίνη Β1. Η κατανάλωση πάνω από 3 καρύδια Brazil μπορεί να δημιουργήσει τοξίνωση σε σελήνιο με ανεπιθύμητες παρενέργειες.

Έρευνες έδειξαν πως το σελήνιο έχει ισχυρές αντικαρκινικές ιδιότητες (μαστός, προστάτη). Επιπλέον το σελήνιο συμβάλλει στην καταπολέμηση του άγχους, μειώνει το άσθμα, προστατεύει από δερματικές διαταραχές και συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του θυρεοειδούς .

Τα υγιεινά λιπαρά που περιέχουν φροντίζουν την υγεία της καρδιάς μας, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους διαβητικούς, καθώς υπολογίζεται ότι αντιμετωπίζουν διπλάσιο, μέχρι και τετραπλάσιο κίνδυνο καρδιοπάθειας. Τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά που βρίσκουμε στους ξηρούς καρπούς μπορούν να μειώσουν την “κακή” LDL χοληστερόλη, αυξάνοντας παράλληλα τα επίπεδα της “καλής” HDL χοληστερόλης, προλαμβάνοντας την δημιουργία πλακών στις αρτηρίες.

Αν πάσχετε από διαβήτη, η προσοχή στην διατροφή σας είναι ίσως η μεγαλύτερη προτεραιότητα. Και αυτό σημαίνει ότι, εκτός από υγιεινά, χορταστικά γεύματα, πρέπει να φροντίζετε να καταναλώνετε και υγιεινά σνακς, που δεν πρόκειται να σας ανεβάσουν τα επίπεδα σακχάρου, προσφέροντάς σας όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχετε ανάγκη. Και ίσως η καλύτερη λύση σε αυτό το πρόβλημα να είναι οι ξηροί καρποί.


Δημοσίευση: 16/11/2019


. .