Ο Καλός Ύπνος Μειώνει Την Ευαισθησία Σε Πόνους Και Ενοχλήσεις - Τα 15 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Δεν κοιμάσαι καλά; Αυτό είναι πρόβλημα! Ο καλός ύπνος έχει γίνει πολυτέλεια στις ημέρες μας και η έλλειψή του έχει συσχετιστεί με αρκετά προβλήματα υγείας, όπως η αύξηση βάρους, η μειωμένη λειτουργία του ανοσοποιητικού, οι παθήσεις της καρδιάς, ο διαβήτης και η κατάθλιψη. «Ο ύπνος είναι εξίσου σημαντικός για την υγεία σου όσο η άσκηση και η καλή διατροφή – και μετράει τόσο η ποσότητα όσο και η ποιότητα» τονίζει ο Ιωάννης Σιδέρης, ειδικός παθολόγος.

Αν δεν κοιμάσαι καλά, όλη η μέρα πάει στραβά! Δες τι μπορεί να σου χαλάει τον ύπνο και πώς θα το αντιστρέψεις.

Ο ρόλος των συνδέσμων του στήθους είναι να συγκρατούν το στήθος στη θέση του ώστε να μην πέσει. Όσο πιο μεγάλο είναι το στήθος, τόσο περισσότερο ζορίζονται και τεντώνονται οι σύνδεσμοι αυτοί προκειμένου να επιτελέσουν τον ρόλο τους, προκαλώντας πόνους στην περιοχή αυτή. Ιδανική λύση στην περίπτωση αυτή είναι ένα σουτιέν πιο ενισχυμένο, που να εφαρμόζει καλά και να κρατάει σωστά το στήθος σου. Κάποια μόλυνση

Μολονότι για τους επιστήμονες δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο πώς λειτουργεί ο συγκεκριμένος μηχανισμός, το σίγουρο είναι ότι το στήθος και ο ιστός του είναι έχουν ιδιαίτερη ευαισθησία στις ορμόνες αυτές. Για να μειωθεί ο πόνος μπορείτε να εφαρμόσετε επάνω στο στήθος ζεστές κομπρέσες ή να φορέσετε ένα αθλητικό σουτιέν που δεν θα πιέζει τόσο το στήθος σας. Ο ινοκυστικός ιστός

Είτε πρόκειται για μια παροδική ενόχληση είτε για χρόνιο πόνο, που επηρεάζει την ποιότητα ζωής στην καθημερινότητα μιας γυναίκας, ο πόνος στο στήθος έχεις τις δικές του βασικές αιτίες, τις οποίας καλό θα είναι να εξετάσουμε πιο προσεκτικά.

Οι περισσότεροι ερευνητές, ωστόσο, συμφωνούν ότι υπάρχει μια διαταραχή στη διαβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Το αποτέλεσμα είναι ότι τα άτομα αυτά αισθάνονται πολύ πιο έντονο πόνο και πονούν πιο συχνά από άλλα άτομα (υπεραλγησία). Εχουν βρεθεί αυξημένα επίπεδα διεγερτικών νευροδιαβιβαστών (όπως ουσία Ρ, κυτοκίνες κ.ά.) και μειωμένα επίπεδα κατασταλτικών νευροδιαβιβαστών (όπως σεροτονίνη, ενδορφίνες κ.λπ.).

Τα αίτια είναι άγνωστα. Πιθανόν ευθύνονται αρκετοί παράγοντες. Μπορεί ένα τραύμα ή συναισθηματικό στρες ή ακόμα μια νόσος (συνδυάζεται με ρευματοειδή αρθρίτιδα ή άλλα νοσήματα). Αρκετοί ερευνητές πιθανολογούν γονιδιακή αιτία λόγω της ανεύρεσης ατόμων με ινομυαλγία σε μια οικογένεια.

Η ινομυαλγία είναι ένα σύνδρομο που χαρακτηρίζεται από διάχυτο μυοσκελετικό πόνο, διάχυτη ευαισθησία αλλά και άλλα γενικά συμπτώματα όπως διαταραχή του ύπνου και του συναισθήματος. Η λέξη είναι σύνθετη από το ινο- (ινώδης ιστός) και -μυαλγία (πόνος στους μυς).

Μην ξεχνάτε να παίρνετε όμως και την φυσική δόση σας όταν έχει ήλιο. Βέβαια, σε αρκετές χώρες, η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι ένα συχνό φαινόμενο. Η έλλειψη βιταμίνης D έχει επίσης αποδειχθεί ότι οδηγεί και σε άλλα θέματα υγείας. Μαζί με αλλαγές στη διάθεση, η έλλειψη βιταμίνης D έχει αποδειχθεί ότι επιδεινώνει τα συμπτώματα της οστεοπόρωσης. Ο πόνος των μυών που δεν σχετίζεται με την άρση βαρών μπορεί επίσης να οφείλεται στη βιταμίνη D, όπως και η κόπωση.

Συμπληρώματα με βιταμίνη D και ένας καλός ύπνος, αποτελούν λύσεις για τους συχνότερους πόνους. Νέες έρευνες έχουν μελετήσει την σχέση μεταξύ βιταμίνης D, ύπνου και πόνου. Τα ευρήματα δείχνουν ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης D, σε συνδυασμό με τον καλό ύπνο και την καλή υγιεινή, είναι μια αποτελεσματική προσέγγιση για την αντιμετώπιση πιο κοινών, φυσικών πόνων, όπως η αρθρίτιδα, οι εμμηνόρροιακές κράμπες και οι πόνοι στην πλάτη.

Οι παραδοσιακές θεραπείες (αντιφλεγμονώδη κλπ) συνήθως δεν είναι αποτελεσματικές. Αντίθετα, εναλλακτικές θεραπείες, τεχνικές χαλάρωσης, διατροφή και κυρίως η άσκηση παίζουν σημαντικό ρόλο στη θεραπεία. Έτσι ο καλός και επαρκής ύπνος, η μείωση του στρες, ασκήσεις χαλάρωσης και η διατήρηση φυσιολογικού σταθερού βάρος είναι τα "κλειδιά” για την ανακούφιση από τον πόνο.

Διαταραχές ύπνου . Ο ύπνος δεν είναι βαθύς ούτε αναζωογονητικός και τα άτομα διαμαρτύρονται ότι δεν ξεκουράζονται έστω και να κοιμηθούν αρκετά. Διάφορες έρευνες έχουν εντοπίσει διαταραχές στο στάδιο 4 του βαθέος ύπνου. Ο ύπνος διακόπτεται συνεχώς από ήχους, "σκέψεις" περιορίζοντας σημαντικά τη διάρκειά του.

Κόπωση . Είναι πολύ πιο έντονη από την κόπωση μιας κουραστικής μέρας ή μετά από μια νύχτα χωρίς ύπνο. Η κόπωση της ινομυαλγίας βιώνεται ως "εξοντωτική" που μπορεί να επηρεάζει τις εργασιακές, κοινωνικές, προσωπικές ή εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Ταυτόχρονα υπάρχει μειωμένη "φυσική ενέργεια".

Α. Πόνος, πιάσιμο και δυσκαμψία στις αρθρώσεις και ευαισθησία των αρθρώσεων στο άγγιγμα Β. Παλλόμενος πόνος, ευαισθησία των αρθρώσεων, συχνό κοκκίνισμα και πρήξιμο των αρθρώσεων Γ. Κάψιμο και μούδιασμα στους καρπούς και κατά μήκος του χεριού, αίσθημα «ηλεκτρισμού» Δ. Επίμονος, αμβλύς πόνος που συχνά συνοδεύεται από σπασμούς και «σουβλιές», αίσθημα μυϊκής κόπωσης και πιασίματος 4. Πότε εμφανίστηκε ο πόνος και πόσο συχνά εκδηλώνεται;

Α. Κυρίως στις αρθρώσεις (χέρια, γόνατα, ισχία, αυχένας, μέση κ.λπ.) Β. Κυρίως στις αρθρώσεις, συμμετρικά στις δύο πλευρές του σώματος (και στα δύο χέρια, γόνατα, ισχία κ.λπ.) Γ. Στα χέρια, ιδιαίτερα στα τρία πρώτα δάχτυλα, στους καρπούς και στους πήχεις Δ. Παντού, και στις δύο πλευρές του σώματος, τόσο στο επάνω όσο και στο κάτω μέρος του σώματος 2. Πότε είναι πιο έντονος ο πόνος συνήθως;


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .