Αν αισθάνεστε τόσο κουρασμένοι, ώστε δεν έχετε ενέργεια για τις καθημερινές σας εργασίες (ακόμα και όταν κοιμάστε ή ξεκουράζεστε πολύ), αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι έχετε κατάθλιψη. Σύμφωνα με μια μεγάλη έρευνα, οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη είναι περισσότερο από τέσσερις φορές πιο πιθανό να αναπτύξουν ανεξήγητη κόπωση, ενώ τα άτομα με κόπωση είναι σχεδόν τρεις φορές πιο πιθανό να γίνουν καταθλιπτικά. 4. Μυϊκοί πόνοι και πόνοι στις αρθρώσεις

Η κατάθλιψη είναι μια ψυχική ασθένεια. Αλλά μπορεί να επηρεάσει το σώμα σας καθώς επίσης και το μυαλό σας. Τα προβλήματα ύπνου, για παράδειγμα, μπορεί να είναι ένα σύμπτωμα της κατάθλιψης. Η δυσκολία στο να αποκοιμηθεί κανείς, ή/και ο "ανήσυχος" ύπνος είναι συχνά συμπτώματα. Από την άλλη πλευρά, μερικοί άνθρωποι μπορεί να φτάσουν στο άλλο άκρο και να κοιμούνται πάρα πολλές ώρες την ημέρα. (Δείτε περισσότερα παρακάτω) 2. Πόνος στο στήθος

Η κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει σοβαρά συμπτώματα που επηρεάζουν το πώς αισθάνεστε, σκέφτεστε και χειρίζεστε καθημερινές δραστηριότητες, όπως ο ύπνος, το φαγητό και η εργασία. Για να διαγνωστεί κάποιος με κατάθλιψη, τα συμπτώματα πρέπει να είναι παρόντα για τουλάχιστον δύο εβδομάδες.

There you go! Τα πρώτα δέκα από τα εικοσιένα πράγματα που θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς. Κάτι που δεν ανέφερα είναι το πόσο τελικά διαρκεί ο ιδανικός ύπνος. Σύμφωνα με την βιβλιογραφία δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος αριθμός. Κάθε οργανισμός έχει του δικούς του κανόνες και η ιδανική διάρκεια μπορεί να κυμαίνεται από 7,5 έως και 9 ώρες. Σίγουρα παίζει ρόλο και το lifestyle, το είδος εργασίας και η άσκηση του καθενός.

Δεν υπάρχει τίποτα στην επαγγελματική ή προσωπική σου ζωή που να μην επηρεάζεται από την ποιότητα του ύπνου σου. Η έλλειψη ύπνου φέρει πολλές συνέπειες και δεν υπάρχει ούτε μία που να είναι θετική. Θα σου πω μερικές μόνο για να σε βάλω στο κλίμα: εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος, διαβήτης, καρκίνος, παχυσαρκία, κατάθλιψη, απώλεια μνήμης.

Οι ειδικοί της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ και του Ψυχιατρικού Ινστιτούτου αναφέρουν ότι από την αϋπνία επηρεάζεται η καρδιά, οι πνεύμονες και οι νεφροί, η όρεξη, ο μεταβολισμός, το σωματικό βάρος, η λειτουργία του ανοσοποιητικού, η αντοχή μας στις διάφορες ασθένειες, η ευαισθησία στον πόνο, ο χρόνος αντίδρασης στα διάφορα ερεθίσματα, η διάθεση και η λειτουργία του εγκεφάλου. Επίσης, o κακός ύπνος βοηθά την εμφάνιση κλινικής κατάθλιψης.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, χρειαζόμαστε τουλάχιστον επτά ή οκτώ ώρες ύπνου κάθε νύχτα για να λειτουργήσουμε ικανοποιητικά. Η έλλειψή του βλάπτει την υγεία, περιορίζει το προσδόκιμο ζωής, ενώ επηρεάζει αρνητικά τη μνήμη, τη μάθηση, τη δημιουργικότητα, την παραγωγικότητα, τη συναισθηματική σταθερότητα.

Αραγε αρκούν πέντε ή έξι ώρες ύπνου το βράδυ; Οχι και οι συνέπειες από την έλλειψη ύπνου είναι πολύ σοβαρότερες απ’ ό,τι νομίζαμε.

Μια ιρλανδική παροιμία λέει ότι “Το γέλιο και ο ύπνος είναι τα καλύτερα φάρμακα του κόσμου”. Παρ’ όλο που υπάρχουν ακόμα αρκετά μυστήρια γύρω από τη λειτουργία του ύπνου, τα ευρήματα φαίνεται να συναινούν με την παροιμία... Σε μια κοινωνία που ο χρόνος που εργαζόμαστε συνεχώς επεκτείνεται εις βάρος του προσωπικού χρόνου και συχνά του ύπνου, καλό είναι να θυμόμαστε ότι ο ύπνος δεν θα έπρεπε να θεωρείται πολυτέλεια, αλλά ανάγκη.

Ο ύπνος είναι ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής μας ρουτίνας. Παρ’ όλο που πρόκειται για μια κατάσταση στην οποία είμαστε ευάλωτοι, αφιερώνουμε περίπου ένα τρίτο του χρόνου μας σ’ αυτόν. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ποιοτικός ύπνος -επαρκής και στις κατάλληλες ώρες- είναι εξίσου απαραίτητος για την επιβίωσή μας όσο η τροφή και το νερό.

Όταν ένα ζώο κοιμάται, είναι ανυπεράσπιστο. Τι κάνει τον ύπνο τόσο σημαντικό που αξίζει να ρισκάρουμε κάθε βράδυ;

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Lipid Research, πραγματοποίηθηκε σε 15 υγιείς άντρες στη δεκαετία των 20 που μελετήθηκαν σε εργαστήριο ύπνου για δέκα νύχτες. Αυτό έγινε αφού είχαν περάσει μια εβδομάδα με αρκετό ύπνο στο σπίτι τους. Για πέντε από τις δέκα νύχτες, οι συμμετέχοντες δεν κοιμήθηκαν για πάνω από πέντε ώρες κάθε βράδυ.

Είσαι από εκείνες που κοιμούνται λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα; Αν ναι, τότε δεν είναι καλά τα νέα που θα διαβάσεις. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε αρκετές χρόνιες παθήσεις όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές ασθένειες αλλά και να σε θέσει σε κίνδυνο για παχυσαρκία, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει το Health 24.

Η έλλειψη ύπνου δεν είναι μόνο κακή για την υγεία αλλά μπορεί να σου προσθέσει και βάρος

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους ακόμα κι αν ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή. Όταν δεν έχετε αρκετό ύπνο, το σώμα σας περνάει έναν δύσκολο χρόνο προσπαθώντας να εξισορροπήσει τις ορμόνες σας, συγκεκριμένα τη γκρελίνη και τη λεπτίνη. Η γκρελίνη διεγείρει την όρεξή σας και η λεπτίνη την καταστέλλει. Όταν αυτές οι ορμόνες είναι μη ισορροπημένες, ο μεταβολισμός σας θα επιβραδυνθεί και η όρεξή σας θα αυξηθεί. Αυτό μπορεί να σας κάνει να κερδίσετε βάρος.

Η στέρηση του ύπνου μπορεί επίσης να οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα στρες, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί σε ανθυγιεινές επιλογές τροφίμων. Όταν είστε άυπνοι το σώμα σας προσπαθεί να παράγει σεροτονίνη για να σας καθησυχάσει. Ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι η κατανάλωση τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες που παράγουν μια νευροχημική αντίδραση. 2. Μια ρουτίνα χωρίς ύπνο οδηγεί στην αύξηση του σωματικού βάρους


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .