Σύμφωνα με τα παραπάνω, μπορούμε να εξάγουμε το συμπέρασμα ότι η διατροφή έχει σημαντική επιρροή στην ανδρική γονιμότητα και μια σωστή διατροφική συμπεριφορά έχει σίγουρα ευεργετικά αποτελέσματα. Ακολουθώντας τις συγκεκριμένες διαιτητικές συστάσεις, κάθε άντρας ‘ξαναβρίσκει τη φόρμα του’.

Η ανδρική υπογονιμότητα φαίνεται ότι απασχολεί ένα μικρό αλλά διαρκώς αυξανόμενο κομμάτι του αντρικού πληθυσμού (9-5%) στις μέρες μας. Αν και το πρόβλημα δεν απειλεί άμεσα την υγεία του, δεν παύει να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και την κοινωνικότητα.

Δίκτυο Συνεργατών | Α’ Βοήθειες | Τηλέφωνα Α’ Ανάγκης | Προειδοποιήσεις Φαρμάκων

Επειδή μάλιστα η κατάσταση της υγείας των δύο συντρόφων και οι παράγοντες κινδύνου για υπογονιμότητα μπορεί να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, η παροχή προγεννητικών συμβουλών και η έγκαιρη αντιμετώπιση του όποιου προβλήματος, θα πρέπει να πραγματοποιούνται αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγικής ζωής ενός ζευγαριού, δυνητικά μεγιστοποιώντας την αναπαραγωγική τους κατάσταση και τη θετική έκβαση μίας εγκυμοσύνης”

Το περιττό βάρος, που συνήθως οφείλεται σε κακή διατροφή και καθιστική ζωή, μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο τη γυναικεία γονιμότητά αλλά και την ανδρική. Η κακή ποιότητα σπέρματος φαίνεται πως αυξάνεται με την παχυσαρκία. Οι υπέρβαροι άνδρες έχει βρεθεί ότι έχουν μειωμένα επίπεδα τεστοστερόνης και αυξημένα επίπεδα οιστρογόνων, παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία που ρυθμίζει την ανάπτυξη του σπέρματος.

Οι άνδρες παράγουν καθημερινά εκατομμύρια καινούρια σπερματοζωάρια. Τα σπερματοζωάρια χρειάζονται περίπου 75 ημέρες για να ωριμάσουν, πράγμα που σημαίνει ότι οι άνδρες που κάνουν αλλαγές στον τρόπο ζωής τους θα πρέπει να περιμένουν περίπου τρεις μήνες πριν δουν βελτίωση στην ποιότητα του σπέρματος – και κατ’ επέκταση στην ενίσχυση της γονιμότητας τους.

Η χαμηλή συγκέντρωση σπερματοζωαρίων αποτελεί ένα από τα πιο δυσάρεστα αίτια ανδρικής υπογονιμότητας. Οι άνδρες θεωρούν πολλές φορές, λανθασμένα, ότι η ποιότητα του σπέρματος αποτελεί απόδειξη της ανδρικής τους φύσης. Η ψυχολογική αυτή πίεση, σε συνδυασμό με το γεγονός, ότι πολλοί πιστεύουν ότι δεν θα είναι σε θέση να γίνουν γονείς, δημιουργούν τις περισσότερες φορές μία αρνητική διάθεση ανάμεσα στο ζευγάρι.

Διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα. Οι παχύσαρκες γυναίκες με αυξημένη εναπόθεση λίπους ειδικά στην κοιλιακή χώρα φαίνεται να έχουν μειωμένες πιθανότητες σύλληψης, αφού η ωορρηξία επηρεάζεται. Στους άνδρες δε, μειώνονται τα επίπεδα τεστοστερόνης και έτσι μειώνεται η κινητικότητα του σπέρματος.

Συνεχώς γίνονται έρευνες για το ποιες τροφές επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τη γυναικεία και την ανδρική γονιμότητα. Υπάρχουν κάποια βασικά σημεία που γυναίκες και άνδρες πρέπει να προσέξουν ή να αλλάξουν στις διατροφικές και γενικά τις καθημερινές τους συνήθειες, ώστε να ενισχύσουν τη γονιμότητά τους.

Παίζει ρόλο η διατροφή στην πιθανότητα να μείνετε έγκυος; η απάντηση που δίνουν πλέον όλοι οι επιστήμονες στο ερώτημα αυτό, είναι σίγουρα ναι.

Το αλκοόλ : Εμποδίζει την απορρόφηση του ψευδαργύρου και της βιταμίνης Β12, μειώνει την παραγωγή τεστοστερόνης και συνδέεται με στυτική δυσλειτουργία. Ο χαμηλός αριθμός σπερματοζωαρίων, η χαμηλή κινητικότητα και ο αυξημένος αριθμός σπερματοζωαρίων με γενετικές βλάβες αυξάνονται όσο αυξάνεται και η κατανάλωση αλκοόλ.

Τα πολύ λιπαρά τρόφιμα (κυρίως τα trans λιπαρά οξέα), καθώς οδηγούν σε αύξηση του σωματικού βάρους. Αυτή με τη σειρά της έχει ως συνέπεια τη συσσώρευση λίπους σε διάφορα τμήματα του σώματος, μεταξύ των οποίων και η περιοχή των όρχεων, γεγονός που αποδυναμώνει τη λειτουργία των σπερματοζωαρίων.

Επιθυμείτε όσο τίποτα να αποκτήσετε ένα παιδάκι. Ιδού πώς μπορείς να αυξήσεις τη γονιμότητά του άντρα σου με μερικές απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής και διατροφής του.

Ο ψευδάργυρος αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ιχνοστοιχεία για τον οργανισμό καθώς είναι συστατικό πολλών ενζύμων και συμμετέχει σε πολλές λειτουργίες του ανθρωπίνου σώματος, σε δόσεις 11-40 mg φάνηκε να βοηθά την αντιμετώπιση της ανδρικής υπογονιμόνητας. Παίζει σημαντικό ρόλο στη μεταγραφή του DNA και την πρωτεϊνική σύνθεση. Μπροούμε να το βρούμε στα φυτά όπως σιτάρι και σπόροι (σουσάμι, ηλίανθος, κολοκύθα κ.λπ.) και σε προϊόντα βοείου κρέατος.

Η γλουταθειόνη είναι ένα τριπεπτίδιο που αποτελείται από τα αμινοξέα κυστείνη, γλυκίνη και γλουταμινικό οξύ. Σε δόσεις εως και 3 g φάνηκε να βοηθά την αντιμετώπιση της ανδρικής υπογονιμότητας λόγω της ισχυρής αντιοξειδωτική του δράσεις. Η γλουταθειόνη παράγεται φυσιολογικά από το ανθρώπινο ήπαρ αλλά μπορούμε να την πάρουμε και απ την τροφή καθώς περιέχεται στα νωπά κρέατα, φρούτα και λαχανικά. Λυκοπένιο


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .