Πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα στον Καναδά υποστήριξε παράλληλα ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά μπροστά στην οθόνη σχετίζεται με προβλήματα συμπεριφοράς και προσοχής στα παιδιά. Ανάλογα με το χρόνο που περνούσαν τα παιδιά μπροστά στην οθόνη, βρέθηκαν τα αντίστοιχα πρότυπα συμπεριφοράς .

Η αφιέρωση υπερβολικού χρόνου μπροστά σε μια οθόνη έχει αρνητική επίδραση στη φαντασία των παιδιών, σύμφωνα με δημοσκόπηση σε νηπιαγωγούς την οποία επικαλείται η Independent. Στατιστικά στοιχεία της δημοσκόπησης για τα παιδιά

Αλλά δεν είναι μόνο ο εφηβικός πληθυσμός που επηρεάζεται πλέον, καθώς η ενασχόληση με την τεχνολογία προκαλεί ενδιαφέρον σε ολοένα και περισσότερα παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Μια άλλη μελέτη της ομάδας τού ελληνικής καταγωγής καθηγητή επικεντρώθηκε στον τύπο προγραμμάτων που παρακολουθούν τα παιδιά και τον κίνδυνο προβλημάτων στην προσοχή. Οπως φάνηκε, τα εκπαιδευτικά προγράμματα δεν συνδέονταν με αύξηση του κινδύνου διάσπασης της προσοχής, τα ψυχαγωγικά προγράμματα με γρήγορη εναλλαγή εικόνων αύξαναν τον κίνδυνο κατά 60%, ενώ τα προγράμματα που περιείχαν βία αύξαναν τον κίνδυνο κατά 110%!

Τελικώς, το βασικό μήνυμα είναι ένα και αποστέλλεται κατά κύριο λόγο στους γονείς (ηλεκτρονικώς ή όχι δεν έχει σημασία): εκείνοι πρέπει να βάλουν όρια, εκείνοι πρέπει να αποτελέσουν το παράδειγμα, εκείνοι πρέπει να θέσουν τα κίνητρα ώστε τα παιδιά τους να μην είναι καθηλωμένα μπροστά σε μια οθόνη. Μήνυμα εστάλη και οι ειδικοί ελπίζουν να… ληφθεί!

Τεταμένο το κλίμα ενόψει Πολυτεχνείου : Ξεκίνησαν οι επετειακές εκδηλώσεις

Πολλοί μπορεί να θεωρήσουν, καταλήγουν οι δημοσιογράφοι, ότι τα συμπεράσματα για την επιρροή που έχει η τεχνολογία στην ψυχολογία των εφήβων είναι λιγάκι βιαστικά μιας και οι έρευνες που γίνονται βρίσκονται σε αρχικά στάδια, αλλά η μείωση της επαφής των εφήβων με τις οθόνες και η αύξηση των εξωτερικών δραστηριοτήτων και των διαπροσωπικών επαφών μπορεί να συμβάλλει θετικά στην μείωση των ποσοστών κατάθλιψης και τάσεων αυτοκτονίας.

Η κατάθλιψη μπορεί να έχει πάρα πολλές αιτίες . Γενετική προδιάθεση, προβλήματα στο οικογενειακό περιβάλλον, ψυχικά τραύματα, bullying είναι μόνο μερικές. Το βιωτικό επίπεδο, η εθνικότητα, η θρησκεία ή οικονομικές δυσκολίες, ωστόσο, φαίνεται να μην παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην αύξηση αυτή. Μερικοί έφηβοι, λοιπόν, υπάρχει πιθανότητα να βιώσουν την κατάθλιψη δίχως να έχουν συνεχή επαφή με τις οθόνες και την τεχνολογία.

Δυστυχώς, αυξήθηκε και το ποσοστό των εφήβων που προέβησαν με επιτυχία στο απονεοημένο διάβημα. Τελευταίο παράδειγμα η δυσάρεστη είδηση του χαμού ενός 16χρονου νεαρού ο οποίος έβαλε τέλος στη ζωή του πηδώντας από μια γέφυρα της Αττικής Οδού στην περιοχή του Γέρακα την περασμένη Κυριακή. Τι συνέβη, όμως, και όλο και περισσότεροι έφηβοι και έφηβες νιώθουν κατάθλιψη, προσπαθούν να αυτοκτονήσουν ή και τα καταφέρνουν;

Αντίθετα με την τάση για τη δημιουργία πανικού σχετικά με το χρόνο που περνάνε τα παιδιά μπροστά από μια οθόνη, η νέα έρευνα συμπέρανε ότι τελικά αυτό δεν έχει και τόση σημασία για την ψυχική υγεία τους. «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι από μόνη της η χρήση μιας οθόνης έχει στη χειρότερη περίπτωση αμελητέα σχέση με την ψυχική υγεία των νέων», υποστήριξε ο Πρζιμπίλσκι.

Η χρήση κινητών τηλεφώνων , ταμπλετών και φορητών υπολογιστών δεν είναι χειρότερη για την ψυχική υγεία των εφήβων από ό,τι είναι το να…τρώνε πατάτες.

Παιδί Εφηβεία Οι οθόνες δεν κάνουν μεγαλύτερο κακό στην ψυχική υγεία των εφήβων από τις πατάτες

Επίσης, παραδόξως, είναι εκπληκτικά εύκολο να αισθανθείς μοναξιά ακόμα και αν βρίσκεσαι στο επίκεντρο όλης αυτής της υπερ-συνδεσιμότητας. Τα παιδιά καταλαβαίνουν αμέσως πότε τα αγνοούν, αφού όταν κάποιος δεν απαντά ποτέ στα μηνύματα, το μήνυμα που στέλνει είναι παραπάνω από σαφές. Έτσι, τα παιδιά μπορεί να διακόψουν κάθε επαφή με κάποιον, απλά και μόνο με το να εξαφανιστούν από την οθόνη του, χωρίς να του εξηγήσουν ποτέ τι συνέβη.

Οι σημερινοί έφηβοι έχουν μάθει να επικοινωνούν κυρίως κοιτώντας την οθόνη και όχι κάποιο άλλο άτομο κατά πρόσωπο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υστερούν σε σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες. Τα παιδιά εκτίθενται συνεχώς σε ένα είδος μη-λεκτικής επικοινωνίας όπου η γλώσσα του σώματος, οι εκφράσεις του προσώπου και ακόμα και οι πιο λεπτές διαφορές στη χροιά της φωνής δεν έχουν καμία σημασία.

Προηγ / Επόμ Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στους εφήβους

Στο βίαιο παιχνίδι ο έφηβος αδιάκοπα κυνηγά ή κυνηγιέται, χτυπά ή χτυπιέται. Η βία κρατάει συνήθως 3-5 λεπτά κάθε φορά. Το παιχνίδι ανταμείβει τον έφηβο για τις επιτυχίες του και του παρέχει κίνητρο να παίζει ασταμάτητα και να νικά συνεχώς. Τέλος, οι περισσότεροι γονείς ανησυχούν βλέποντας τα παιδια τους να παίζουν στην οθόνη παιχνίδια βίας και όχι άδικα. Τι προτείνω στους γονείς

Παίζοντας ένα παιχνίδι οθόνης, ο έφηβος συμμετέχει αναγκαστικά σε συγκεκριμένη διαδικασία. Δεν μπορεί, δηλαδή, να νικήσει αν δεν ακολουθήσει το τυπικό που έχει καθορίσει ο σχεδιαστής του παιχνιδιού, για το πώς θα κινηθεί, ποιο όπλο θα χρησιμοποιήσει για να κερδίσει περισσότερους βαθμούς, ποια θέση θα πρέπει να κρατήσει, σε ποιο σημείο του σώματος θα πρέπει να χτυπήσει κ.λπ.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .