Φαίνεται ότι οι μικρές αλλαγές που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στον τρόπο αντίληψης των γυναικών, αναγκάζει σταδιακά τις επιστημονικές κοινότητες να μεταβάλλουν τον τρόπο που αντιλαμβάνονται και την εμμηνόπαυση, δίνοντας συχνά την έμφαση στην πρόληψη της σωματικής και ψυχικής υγείας και αντιμετωπίζοντας την περίοδο αυτή όχι ως ασθένεια, αλλά ως ένα φυσιολογικό εξελικτικό στάδιο που χρήζει φροντίδας και κατάλληλης υποστήριξης.

Η αυτό-φροντίδα αποτελεί διεθνώς σημαντικό πυλώνα της πρωτοβάθμιας φροντίδας της υγείας. Πρόκειται για μια ευρεία έννοια που περιλαμβάνει την υγιεινή, τη διατροφή, τον τρόπο ζωής, τους περιβαλλοντικούς παράγοντες, τους κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες , κ.α. Παρόλο που με μία πρώτη ματιά, φαίνεται εύκολο να επιτευχθεί, στην πράξη είναι κάτι που συχνά παραβλέπεται.

Με τον όρο « αυτό-φροντίδα » (self-care) εννοούμε το σύνολο των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνει κάποιος (πολίτης, οικογένεια ή κοινότητα), για να βελτιώσει την ψυχική και σωματική υγεία του και να προλάβει ή να περιορίσει την πιθανότητα κάποιας ασθένειας.

Τα παιδιά μαθαίνουν παρακολουθώντας τους γονείς τους. Στα παιδιά κυρίως εγγράφονται αυτά που κάνουμε παρά αυτά που λέμε, και αυτά τα μοντέλα συμπεριφοράς είναι που θα τους συνοδεύσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Έτσι, το να αποτελείτε εσείς οι ίδιοι παράδειγμα σεβασμού και καλής συμπεριφοράς, κατάλληλης για την περίσταση είναι πιο αποτελεσματικό από το να λέτε στα παιδιά σας τι πρέπει να κάνουν.

Μερικά πράγματα έχουν πολύ λιγότερη σημασία από άλλα. Μην αγχώνεστε για το καθετί που δε μπορείτε να ελέγξετε ή που θεωρείτε ότι δεν είναι όπως «θα έπρεπε». Για παράδειγμα, αν το παιδί δεν θέλει να φάει κάτι, μην το πιέσετε. Ένα υγιές παιδί γνωρίζει ενστικτωδώς πόσο χρειάζεται να φάει. Αν αρνείται να φάει όλο το φαγητό που υπάρχει στο πιάτο του, αφήστε το. Δεν θα λιμοκτονήσει.

Καλό είναι να επαινείτε ένα παιδί για πράγματα τα οποία μπορεί εύκολα να ελέγξει, για την προσπάθεια δηλαδή που βάζει σε κάτι αντί, για παράδειγμα, την έμφυτη νοημοσύνη του. Αυτό του καλλιεργεί την αίσθηση προσωπικού ελέγχου όσον αφορά την επιτυχία του σε οποιονδήποτε τομέα, του διδάσκει την επιμονή και τι γνώση ότι μπορεί να βελτιωθεί εάν το ίδιο το θελήσει.

Η διαδικασία με την οποία ένα παιδί αντιλαμβάνεται τη σημασία και τη χρησιμότητα των χρημάτων ξεκινά σταδιακά από μικρή ηλικία και ολοκληρώνεται μέχρι να ενηλικιωθεί. Αυτό που πρέπει να καταλάβει ένα παιδί ιδανικά από την προσχολική ηλικία είναι ότι το χρήμα έχει αξία και το χρησιμοποιούμε ως μέσο συναλλαγής για να αποκτήσουμε αγαθά.

Το 1939, ο Maradona και το Λούνα Παρκ στο Ιερό Βουνό

Ανοιχτή Επιστολή προς το ΕΣΡ και την ΕΣΗΕΑ

Μέσα από τεστ και συζητήσεις οι έφηβοι μαθαίνουν για τον εαυτό τους, κατανοούν τα λάθη τους, εντοπίζουν τις αδυναμίες τους και τέλος, μέσα από την καθημερινή πρακτική μαθαίνουν τις σχέσεις, την επικοινωνία και να πιστεύουν στον εαυτό τους. Τα αποτελέσματα του προγράμματος είναι εντυπωσιακά, διότι τα παιδιά στην εφηβεία ανταποκρίνονται ευκολότερα στις ανάγκες του προγράμματος.

Χαρακτηριστικά εφήβων με υψηλή αυτοεκτίμηση: Χαρούμενοι και ικανοποιημένοι με τον εαυτό τους Κοινωνικοί, επιλέγονται για φίλοι Δραστήριοι με πολλά ενδιαφέροντα Δοκιμάζουν νέα πράγματα Έχουν πιο ξεκάθαρους στόχους και όραμα Γνωρίζουν ποιοι είναι και τι θέλουν

Δίκτυο Συνεργατών | Α’ Βοήθειες | Τηλέφωνα Α’ Ανάγκης | Προειδοποιήσεις Φαρμάκων

Όσο ευγενικά κι αν το κάνετε. Προσπαθήστε να είστε αληθινά δημοκρατικοί και να ακούτε κάθε την άποψή του. Αν εσείς η ίδια του μιλάτε σεβόμενη τις επιθυμίες του, αν δεν του λέτε συστηματικά «όχι» πριν καν το ακούσετε, θα νιώσει ότι το σέβεστε. Και, όπως είναι φυσικό, αν νιώθει έτσι στο σπίτι, τότε τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα έξω.

Ας μην ξεχνάμε πως τα παιδιά είναι μιμητικά όντα και αν διαπιστώσει πως εσείς σέβεστε τον εαυτό σας το ίδιο θα κάνει κι αυτό. Είναι διαφορετικό να σας ακούει να λέτε «πάλι με καπέλωσαν οι άλλοι» και διαφορετικό να πείτε «αυτό δεν θα το επιτρέψω».

Δείτε επίσης: 20 πράγματα που σίγουρα δεν ξέρετε για το φιλί

Στη νέα μελέτη, οι ερευνητές αναθεώρησαν το "Sally - Ann τεστ" με τη μορφή ενός παιχνιδιού. Για τα παιδιά με φυσιολογική ανάπτυξη, το κίνητρο για να απαντήσουν σε μια ερώτηση σωστά μπορεί να συνδέεται με την επιθυμία για κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Αντίθετα, τα παιδιά με αυτισμό μπορούν να χρησιμοποιούν τη "θεωρία του νου" όταν θέλουν κάτι συγκεκριμένο, για παράδειγμα, όταν ανταγωνίζονται για την κατοχή ενός πράγματος με έναν αδερφό, λένε οι ερευνητές .

Τα παιδιά σε φυσιολογική ανάπτυξη δυσκολεύονται με αυτό το τεστ στην ηλικία των 3 ετών, αλλά η πλειονότητα αυτών θα το περάσει όταν φτάσουν στα 5 έτη. Η πλειοψηφία των παιδιών με αυτισμό να συνεχίσει να αποτυγχάνει στη δοκιμή αυτή ακόμα και στα εφηβικά τους χρόνια. Οι ενήλικες με αυτισμό είναι συνήθως σε θέση να περάσουν το "Sally - Ann τεστ", όπως συχνά λέγεται, αλλά ζορίζονται στη συνέχεια με πιο εξειδικευμένα παραδείγματα της "θεωρίας του νου".


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .