Ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει συμβάλλει σημαντικά σε μεγάλο βαθμό στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών των ενηλίκων και αυτό έχει άμεση επίπτωση στη διατροφή των παιδιών ενώ ταυτόχρονα, οι πολύωρες δραστηριότητες των παιδιών σχολικής ηλικίας εκτός σπιτιού οδηγεί συχνά στην υπερβολική χρήση του «γρήγορου φαγητού». Τα προαναφερόμενα σε συνδυασμό με την μειωμένη σωματική άσκηση προκαλούν μακροπρόθεσμα σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως παχυσαρκία, υπέρταση, κ.ά.

Έναρξη σχολικής χρονιάς, έναρξη δραστηριοτήτων και πάλι για πολλούς μαθητές. Είναι γεγονός ότι κατά τις καλοκαιρινές διακοπές, τα παιδιά εκτός από τις ακανόνιστες ώρες ύπνου έχουν και μια όχι τόσο καλή διατροφή. Η οικογένεια, το σχολείο, το φιλικό περιβάλλον επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη διαμόρφωση των διατροφικών συνηθειών των μαθητών. Πόσο όμως σημαντικός είναι ο ρόλος του σχολείου στην υιοθέτηση των σωστών διατροφικών συνηθειών του μαθητή;

Οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που τρώνε τα γεύματα τους στο τραπέζι με τους γονείς τους έχουν ένα υγιές βάρος, καλύτερη διατροφή και μικρότερη πιθανότητα να αποκτήσουν κάποια διατροφική διαταραχή ως έφηβοι. Κατά τη διάρκεια του γεύματος κλείστε την τηλεόραση, μη σηκώσετε το τηλέφωνο και συζητήστε με τα παιδιά σας. 7. Φροντίστε αποκλειστικά την διατροφή του παιδιού σας

Φροντίστε ώστε όλη η οικογένεια να βρίσκει υγιεινές τροφές καθημερινά στο τραπέζι. Επιλέξετε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, άπαχο κρέας και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και αποφεύγεται τα «βαριά» επεξεργασμένα τρόφιμα και τα χαμηλής ποιότητας όπως τα έτοιμα κατεψυγμένα τρόφιμα. 2. Φροντίστε ώστε τα παιδιά σας να βρίσκουν άμεσα υγιεινά τρόφιμα

Με την προώθηση ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, εσείς και η οικογένειά σας μπορείτε να αναπτύξετε μια θετική σχέση με την υγιεινή διατροφή και να οδηγήσετε το παιδί στην υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής που θα ακολουθεί σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

Ενδιαφέρουσα πρόταση είναι η διοργάνωση διαφόρων δράσεων γευσιγνωσίας, στις οποίες θα καλούνται οι μαθητές να δοκιμάσουν υγιεινά τρόφιμα και σνακ, τα οποία θα καταναλώνονται μέσα στην αίθουσα. Σκοπός αυτών των δράσεων θα είναι το να γνωρίσουν τα παιδιά τρόφιμα που ίσως δεν γνώριζαν, να πάρουν ιδέες για επιλογές θρεπτικών τροφίμων και να αναθεωρήσουν τυχόν αρνητική εικόνα που είχαν σχηματίσει για συγκεκριμένα τρόφιμα.

Κάντε τα «in». Σκεφτείτε τρόπους που θα μπορούσαν να προσδώσουν στα φρούτα ένα «in» χαρακτήρα. Για παράδειγμα, προσφέρετέ τα για κέρασμα ή για βραβείο, συνεργαστείτε με την αθλητική ομάδα ή με άλλα άτομα που τα παιδιά θαυμάζουν, φτιάξτε αφίσες ή ένα παιχνίδι στον υπολογιστή. Καινοτόμες δραστηριότητες στην αίθουσα για τη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των μαθητών

Σε μια εποχή που τα παιδιά περνούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας τους στο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί, πέρα από τις γνώσεις που μεταδίδουν, μπορούν να επηρεάσουν και να διαμορφώσουν -σε μεγάλο βαθμό- τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών , λειτουργώντας ως θετικά μοντέλα-πρότυπα για την υιοθέτηση σωστών συμπεριφορών και την κατανάλωση υγιεινών τροφών.

Η ραγδαία αύξηση του ποσοστού της παιδικής παχυσαρκίας είναι αναμφισβήτητο γεγονός και η χώρα μας δυστυχώς βρίσκεται στις πρώτες θέσεις. Υπολογίζεται ότι το 20% των παιδιών 7-11 ετών αντιμετωπίζει προβλήματα βάρους. Το γεγονός αυτό έχει τόσο βραχυπρόθεσμες, όσο και μακροπρόθεσμες συνέπειες, όπως τα διάφορα προβλήματα υγείας (π.χ. σακχαρώδης διαβήτης, καρδιαγγειακή νόσος, μυοσκελετικές παθήσεις κ.ά.) που ακολουθούν το παιδί αργότερα στην ενήλικη ζωή. Ποια η αιτία του προβλήματος;

Οικογένεια Παιδιά: Πώς θα τα μάθουμε να τρώνε σωστά;

Σίγουρα έχετε ακούσει πως το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, κάτι που ισχύει φυσικά και για τους μικρούς μας φίλους, τα παιδιά. Δυστυχώς, έρευνες δείχνουν πως το 40% των κοριτσιών και το 32% των αγοριών παραλείπουν συστηματικά το πρωινό τους γεύμα. Η σημασία του πρωινού

Το να μεγαλώσετε παιδιά που αγαπούν την υγιεινή διατροφή δεν είναι τόσο δύσκολο όσο νομίζετε. Ακολουθούν συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κάνετε τη διατροφή διασκεδαστική για όλους. Παιδική διατροφή: Ποιες είναι οι αρχές που πρέπει να μάθουμε στο παιδί;

Φροντίστε για την υγεία του παιδιού σας από νωρίς, και ενσωματώστε τις παρακάτω τροφές στην διατροφή του, για καλύτερη ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Γρήγορα και υγιεινά σνακ για το παιδί

Επιπλέον, η τηλεόραση και οι διαφημίσεις αποτελούν σημαντικό παράγοντα. Όσα παιδιά γευματίζουν παρακολουθώντας τηλεόραση, φαίνεται να είναι περισσότερο ευάλωτα στα διαφημιστικά μηνύματα, γεγονός που τα επηρεάζει αρνητικά στις διατροφικές τους επιλογές με ιδιαίτερα αυξημένη ροπή στην υψηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και λιπαρών τροφών, χαμηλή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και ψαριού και υψηλή κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων π.χ. πατατάκια, γαριδάκια, αναψυκτικά, κρουασάν κ.α.

Εκτός φυσικά από την οικογένεια, ένα παιδί μπορεί να επηρεαστεί και από όλους όσους το φροντίζουν και πλαισιώνουν το συγγενικό και μη περιβάλλον του. Η προτροπή για λανθασμένες και μη διατροφικές επιλογές από τους φίλους κατά την παιδική ηλικία είναι σύνηθες παράδειγμα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η τάση για μιμητισμό που χαρακτηρίζει τα παιδιά, μιας και σε αυτήν την ηλικία δεν έχουν αναπτύξει πλήρως ακόμη την ατομική τους κρίση και προσωπικότητα.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .