Το βασικότερο γεύμα της ημέρας Ένα πλούσιο πρωινό είναι το καταλληλότερο. Ο εγκέφαλος χρειάζεται άμεσα τροφή για να παραχθεί ενέργεια και τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Μελέτες αποδεικνύουν ότι τα παιδιά που τρώνε ένα θρεπτικό πρωινό έχουν μεγαλύτερη εγρήγορση για σκέψη, δεν κουράζονται εύκολα και έχουν καλή συμπεριφορά στην τάξη. Επίσης, η κατανάλωση πρωινού μειώνει το άγχος, τη συναισθηματική κατάθλιψη και τη μελαγχολία.

Οι διατροφικές συνήθειες που πρέπει να έχουν οι μαθητές κατά τη διάρκεια των εξετάσεων δε διαφέρουν από αυτές που πρέπει να ακολουθούνται καθημερινά. Στην περίοδο των εξετάσεων οι μαθητές χρειάζεται να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στις συνήθειες τους.

Το διάβασμα δεν είναι ο μόνος παράγοντας για την επιτυχία στις Πανελλήνιες. Η καλή μνήμη και η συγκέντρωση παίζουν βασικό ρόλο.

Στο άρθρο αυτό συγκεντρώσαμε τα απαραίτητα tips που είναι καλό να γνωρίζεις, ώστε να αποδίδεις το μέγιστο κατά την άσκηση. Τι θέλω να θυμάσαι; Οι σωστές διατροφικές επιλογές, αλλά και… η αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων, ο ελληνικός καφές, μπορούν να αποτελέσουν «όπλα» για να βγεις νικήτρια στην επόμενή σου επίσκεψη στο γυμναστήριο. Πάμε όμως να εξετάσουμε τις παραμέτρους αυτές μία – μία. Η καφεΐνη σε τονώνει, το γνώριζες;

Θέλεις να γεμίσεις τη μέρα σου με ευεξία; Βάλε την άσκηση στην καθημερινότητά σου και δες τι να τρως και τι να πίνεις για maximum απόδοση!

Ο υποσιτισμός ή η υπερ-πρόσληψη τροφής, που μπορούν να χαρακτηριστούν και ως «μη ισορροπημένη διατροφή» μειώνουν την απόδοση κατά την άσκηση. Στην πρώτη περίπτωση η έλλειψη επαρκούς πρόσληψης τροφής οδηγεί σε μειωμένη ενέργεια και χαμηλότερο ρυθμό σύνθεσης βασικών ιστών, ενώ η αυξημένη κατανάλωση φαγητού μπορεί να διαταράξει φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού, επιφέροντας προβλήματα υγείας στον αθλητή ή τον αθλούμενο.

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Γενικά, για την αθλητική διατροφή επικρατούν διάφορες λανθασμένες αντιλήψεις. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι αθλητές δεν έχουν γνώση των ορθών διαιτητικών πρακτικών και συχνά αγνοούν τους απλούς κανόνες της υγιεινής διατροφής. Συνεπώς, ο ρόλος του ειδικού θα πρέπει να είναι εκτός από συμβουλευτικός και εκπαιδευτικός, ώστε οι βάσεις της σωστής αθλητικής δίαιτας να γίνουν συνείδηση για τον αθλητή και να τον βοηθήσουν να έχει καλή υγεία αλλά και τη μέγιστη δυνατή απόδοση.

Tο είδος των υδατανθράκων έχει μεγάλη σημασία στην αθλητική διατροφή. Eνώ στο γενικό πληθυσμό συστήνεται η πρόσληψη υδατανθράκων βραδείας απορρόφησης (δημητριακά, όσπρια, μαύρο ψωμί, μακαρόνια, φρούτα ολόκληρα), στους αθλητές έμφαση πρέπει να δίνεται σε υδατάνθρακες ταχείας απορρόφησης (ζάχαρη, χυμοί, γλυκόζη, ρύζι, άσπρο ψωμί) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα ως πηγή ενέργειας αλλά και αναπληρώνουν ταχύτερα το μυϊκό γλυκογόνο, όταν εκείνο έχει εξαντληθεί.

Συνεπώς, η κατανάλωση υδατανθράκων έχει μεγάλη σημασία: Πριν από την προπόνηση, για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή αποθήκευση γλυκογόνου στους μυς. Mετά την προπόνηση, για την ταχύτερη δυνατή επανασύνθεσή του. Συχνά και κατά τη διάρκεια της προπόνησης ή ενός αγωνίσματος αντοχής, έτσι ώστε η εξάντληση του γλυκογόνου να αναβληθεί για όσο το δυνατό μεγαλύτερο διάστημα και επομένως και ο μυϊκός κάματος.

Η επινεφρίνη σε συνδυασμό με την καφεΐνη μπορούν να επιφέρουν μυϊκή συστολή, αυξάνουν το ρυθμό διάσπασης μυϊκού και ηπατικού γλυκογόνου, αυξάνουν την απελευθέρωση των ελεύθερων λιπαρών οξέων από το λιπώδη ιστό και αυξάνουν τη χρήση μυϊκών τριγλυκεριδίων. Διατροφή για ασκήσεις με βάρη

Η κατανάλωση γεύματος πριν από την προπόνηση, σε αντίθεση με την προπόνηση σε κατάσταση νηστείας, έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την απόδοση. Το γεύμα ή το σνακ πριν από μια έντονη προπόνηση θα πρέπει να ικανοποιεί δύο συνθήκες. Κατανάλωση καφείνης και αθλητισμός

Μια χαρακτηριστική περίπτωση τύπου γυναικών με ιδιαίτερες διατροφικές απαιτήσεις και συχνά ατοπήματα είναι η αθλούμενη. Ας συνοψίσουμε τα χαρακτηριστικά της, τα διατροφικά σφάλματα και τις λύσεις που προτείνονται. Η κατάλληλη διατροφή πριν και μετά την άσκηση

Η γλυκόζη είναι η αγαπημένη πηγή ενέργειας του εγκεφάλου, την οποία ο οργανισμός μεταβολίζει από τη ζάχαρη και τους υδατάνθρακες που λαμβάνουμε από τις τροφές. Ένα γλυκό ρόφημα ή ένα κομμάτι σοκολάτα μπορεί να ενισχύσει παροδικά τη μνήμη και τη νοητική επεξεργασία. Σε μεγάλες ποσότητες, η γλυκόζη μπορεί να εξασθενίσει τη μνήμη και άλλες λειτουργίες του οργανισμού, ενώ ανεβάζει και το δείκτη της ζυγαριάς.


Δημοσίευση: 14/11/2019


. .