Πολύ συχνά, τυγχάνει να βλέπω κάτι σαν δίκτυα ή πλέγματα να διασχίζουν το έδαφος. Καθώς θα γίνεστε ολοένα και πιο ευαίσθητοι μπορεί να βλέπετε γεωμετρικά σχήματα ή περιγράμματα στον αέρα, ειδικά όταν το δωμάτιο είναι σχεδόν σκοτεινό. Όταν τα μάτια σας είναι ανοιχτά ή κλειστά, μπορεί να βλέπετε σχήματα στην περιφερειακή σας όραση (αυτοί είναι οι οδηγοί σας).

Ορισμένες αντιλήψεις μπορεί να μη σας κάνουν να νιώθετε άνετα. Ο καθένας μας θα πρέπει να εξετάζει τη νέα πληροφόρηση και να διακρίνει τι δεν μας υπηρετεί καθώς και τι είναι αλήθεια για μας. Έτσι λοιπόν καθώς θα διαβάζετε τη λίστα, σας ζητώ να το κάνετε αυτό για τον εαυτό σας. Εσείς είστε υπεύθυνοι για την ερμηνεία που θα δώσετε.

Όπως με κάθε τι, χρησιμοποιήστε τη διάκριση. Εάν σας χρησιμεύσει σε κάτι, έχει καλώς, ειδάλλως αγνοήστε την. Όλοι μας βιώνουμε την πνευματική ανάπτυξη με τον δικό μας μοναδικό τρόπο. Για μερικούς από μας οι αλλαγές συμβαίνουν αργά. Για άλλους, μια σειρά γεγονότων μπορεί να επιφέρει μια ξαφνική ωρίμανση.

Η μελέτη που έγινε, μεταξύ άλλων περιέχει ευρήματα από ένα πείραμα που έγινε το 1965 και στο οποίο συμμετείχαν οι ερευνητές Josie Laures και Antoine Senni οι οποίοι συμφώνησαν και δέχτηκαν να συμμετέχουν στην έρευνα για τον έλεγχο των επιπτώσεων της μοναξιάς και της απομόνωσης στο ανθρώπινο σώμα. Το πείραμα περιελάμβανε την απομόνωση σε μια σκοτεινή σπηλιά για μήνες χωρίς ρολόι, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, αλλά με άκρως εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς ένας άνθρωπος μπορεί να κοιμηθεί συνεχόμενα όχι μόνο για ώρες, αλλά και για μέρες, αν μείνει σε σκοτάδι και δεν τον ξυπνήσει φως ή κάποιος άλλος παράγοντας.

Αν νιώθετε ότι τον να κοιμάστε 10-12 ώρες είναι πάρα πολλές, τότε σίγουρα δεν ξέρετε τα αποτελέσματα έρευνας για τον ύπνο του ανθρώπου.

Οι φλεγμονές σχετίζονται με καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτη, αρθρίτιδα και πρόωρη γήρανση. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερες από έξι ώρες κάθε νύχτα έχουν υψηλότερα επίπεδα φλεγμονωδών πρωτεϊνών στο αίμα τους. Οι ασθενείς που πάσχουν από άπνοια κατά τον ύπνο ή αϋπνία μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την αρτηριακή τους πίεση αν προσπαθήσουν να καταπολεμήσουν αυτές τις παθήσεις.

Το μυαλό μας παραμένει ενεργό ενώ κοιμόμαστε. Μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται ενοποίηση, το μυαλό μας κατά κάποιο τρόπο ενισχύει τις αναμνήσεις μας, αλλά εξασκεί και τις νοητικές και σωματικές μας δεξιότητες. Αν προσπαθούμε να μάθουμε κάτι, λοιπόν, ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός γιατί οι νέες πληροφορίες γίνονται πιο δυνατές στον εγκέφαλό μας. Τέρμα, λοιπόν, στα μεγάλα ξενύχτια τις περιόδους εξετάσεων!

Είναι γνωστό πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για την υγεία μας—και σε (σωστή) ποσότητα, αλλά και σε ποιότητα. Βελτιώνει την υγεία της καρδιάς μας, μας βοηθάει να μην παίρνουμε περιττά κιλά, διατηρεί το μυαλό μας σε εγρήγορση. Ας ρίξουμε μια πιο αναλυτική ματιά σε μερικά από τα οφέλη του ύπνου που ίσως δεν είχαν περάσει από το μυαλό μας.

Εάν είστε μικρόσωμοι μπορείτε να ανεβάσετε τα πόδια στο στο κάθισμα και πέστε στον διπλανό σας, σε περίπτωση που είναι φίλος σας. Το να είστε ψηλοί δεν είναι «προτέρημα» μέσα στο αεροπλάνο και ειδικά στην οικονομική θέση. Απλά φροντίστε να μην έχει πράγματα το μπροστινό σας κάθισμα για να απλωθείτε όσο μπορείτε.

Μην ξεχάσετε πως θα πρέπει να αποφύγετε αλκοόλ, τσάι, καφέ και αναψυκτικά καθώς περιέχουν καφεΐνη ή σας αφυδατώνουν. Προτιμήστε να φάτε μια μπανάνα ή αμύγδαλα που είναι πλούσια σε μαγνήσιο και μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά μυοχαλαρωτικά.

Αναμφίβολα ο ύπνος στο αεροπλάνο είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση για τους περισσότερους, που δεν γέρνουν απλά το κεφάλι τους στο πλάι και μέσα σε μερικά λεπτά βλέπουν ήδη όνειρο.

Συμβουλή: Για την όραση (ή το φωτισμό), όσο σκοτεινότερα, τόσο το καλύτερο. Αν και οι περισσότεροι το θεωρούν αυτονόητο, οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι κάθε είδος μπλε φωτός (460 nm) δίνει σήμα στον εγκέφαλο μας να απενεργοποιήσει την επίδραση της μελατονίνης. Γι’ αυτό και το να ασχολούμαστε με το τάμπλετ ή τον υπολογιστή μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα. Υπάρχουν βέβαια ειδικά προϊόντα για την προστασία από τέτοιο φως, κυρίως φίλτρα για διάφορες συσκευές.

Συμβουλές: Όμως τι μπορούν να κάνουν σχετικά με την πρωινή αποδοτικότητα και τις ταμπέλες που τους δίνονται από τους άλλους για τις «διαφορετικές» τους συνήθειες; Αρχικά, το φως του ήλιου το πρωί αποτελεί έναν τρόπο να σας βοηθήσει να απενεργοποιήσετε τη λειτουργία της μελατονίνης, η οποία είναι υπεύθυνη για το πόσο νυσταγμένοι νιώθετε, όταν ξυπνάτε. Ειδικός φωτισμός με μπλε ελαφρύ φάσμα (400nm) μπορεί να βοηθήσει ένα νυχτοπούλι να ξυπνήσει.

Δεν αποτελεί μυστικό το ότι ο ύπνος αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της συνολικής μας υγείας. Έχει την ικανότητα να αποκαθιστά τους τραβηγμένους μυς μετά από έντονη άσκηση, να βελτιώνει τη μνήμη, να αυξάνει την ποιότητα ζωής, να μειώνει τις φλεγμονές στον οργανισμό μας, να βοηθά στη διαχείριση του βάρους και να μειώνει τα επίπεδα στρες. Και αυτά είναι μόνο ένα μικρό μέρος των δυνατοτήτων του.

H αφορμή που οδηγήθηκε ο Ισραηλινός τεχνικός στην έξοδο εκτιμάται ότι ήταν οι κατώτερες των προσδοκιών εμφανίσεις της ομάδας στο Champions League, ειδικά μετά την κακή απόδοση και την ήττα στο ματς με την Αϊντχόβεν, γεγονός που έβγαλε στην επιφάνεια τη δυσαρέσκεια της διοίκησης του «τριφυλλιού». Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Σουμ θεωρήθηκε υπεύθυνος της κακής φυσικής κατάστασης των παικτών, που είχε ως αποτέλεσμα τους συχνούς τραυματισμούς, κυρίως των Ολισαντέμπε και Σανμαρτεάν.

Ο Ιτζάκ Σουμ συναντήθηκε το πρωί με τον «ισχυρό άνδρα» της ΠΑΕ, Γιάννη Βαρδινογιάννη, ο οποίος του ανακοίνωσε την απόφαση για την απομάκρυνση του από την τεχνική ηγεσία των «πρασίνων». Ο Ισραηλινός προπονητής κατά την πρώτη χρονιά του στην Παιανία, κατέκτησε το νταμπλ, μετά τα «πέτρινα χρόνια» του Παναθηναϊκού, ωστόσο φαίνεται πως «πληρώνει» την διάσταση απόψεων με τον Βέλιμιρ Ζάετς, που είναι ο συνδετικός κρίκος διοίκησης και ομάδας.


Δημοσίευση: 16/11/2019


. .