Δαμάσκηνα: Πλούσια Σε Γεύση Και Θρεπτικά Συστατικά - Τα 14 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

H Κατερίνα Θεολόγου είναι Ιστορικός Τέχνης με Master στη Μουσειολογία και πλέον μαμά δύο αγοριών. Το πάθος της για τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική εξελίχτηκε σιγά-σιγά μέσα από συνεχείς πειραματισμούς με διαφορετικές τεχνικές, ασυνήθιστα και μη υλικά, έρευνα, παρακολούθηση σεμιναρίων μαγειρικής, ενώ τον τελευταίο καιρό έχει δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην υγιεινή διατροφή των παιδιών και της οικογένειας.

Η ντομάτα είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, βιταμίνης C, βιταμίνης Κ, Καλίου και Μαγγανίου. Επίσης είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη Ε (α – τοκοφερόλη), θειαμίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φολικό, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό και β-καροτένιο. Διαθέτει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση την οποία την οφείλει κυρίως στην υψηλή της περιεκτικότητα σε λυκοπένιο. Κανέλα

Επίσης, περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ειδικά της Β12 που εντοπίζεται κυρίως σε ζωικά προϊόντα. Το μοσχάρι είναι πλούσιο σε κορεσμένο λίπος το οποίο δεν είναι ορατό για να μπορεί να αφαιρεθεί γι αυτό συστήνεται η κατανάλωσή του μία φορά στις δεκαπέντε μέρες. Δαμάσκηνα

Ο Διοσκουρίδης αποκαλούσε το δέντρο με τα δαμάσκηνα κοκκινομηλέα. Τα δαμάσκηνα, ή αλλιώς Prunus domestica, ανήκουν στο ευρύτερο γένος Prunus και είναι συγγενές είδος των αχλαδιών και των νεκταρινιών. Ευδοκιμούν από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο, με τις ποικιλίες της Ιαπωνίας να προηγούνται και να ακολουθούν οι ευρωπαϊκές. Σε αποξηραμένη μορφή είναι διαθέσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Forum επιστημόνων Celebrities corner Μετρητές υγείας Η συμβουλή του Vita Ζώδια Καιρός

Τα ξερά δαμάσκηνα υποκαθιστούν τέλεια τα λιπαρά στα γλυκά, διότι περιέχουν σημαντική ποσότητα πηκτίνης, η οποία παγιδεύει τον αέρα στα γλυκά με τον ίδιο τρόπο που το λίπος παγιδεύει τη ζάχαρη. Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα φρούτα, τα ξερά δαμάσκηνα περιέχουν μια ασυνήθιστα υψηλή ποσότητα του σακχάρου σορβιτόλη, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση της υγρασίας των φαγητών που δεν περιέχουν λιπαρά.

Επιπλέον ο χυμός δαμάσκηνων έρχεται δεύτερος σε περιεκτικότητα διαλυτών ινών (περιέχει περισσότερες ίνες από τα ξερά όσπρια). Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ντέιβις η ημερήσια κατανάλωση μιας χούφτας ξερών δαμάσκηνων είναι ένας καλός τρόπος να μειώσετε την LDL χοληστερόλη χωρίς φάρμακα.

Ένα ποτήρι χυμός δαμάσκηνων σάς προσφέρει τόσο κάλιο όσο οι μπανάνες και τα πορτοκάλια, βοηθώντας στην ομαλοποίηση του καρδιακού ρυθμού και της αρτηριακής πίεσης. Γι’αυτόν το λόγο η κατανάλωση ξερών δαμάσκηνων συνιστάται συχνά σε όλους όσους υποφέρουν από υπέρταση.

Ο Διοσκουρίδης αποκαλούσε το δέντρο με τα δαμάσκηνα κοκκινομηλέα. Τα δαμάσκηνα, ή αλλιώς Prunus domestica, ανήκουν στο ευρύτερο γένος Prunus και είναι συγγενές είδος των αχλαδιών και των νεκταρινιών. Ευδοκιμούν από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο, με τις ποικιλίες της Ιαπωνίας να προηγούνται και να ακολουθούν οι ευρωπαϊκές. Σε αποξηραμένη μορφή είναι διαθέσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Δαμάσκηνα: Πλούσια σε γεύση και θρεπτικά συστατικά Τα τελευταία χρόνια έχουν αποτελέσει και αποτελούν αντικείμενο επιστημονικής μελέτης χάρη στις διατροφικές τους ιδιότητες. Τα δαμάσκηνα, φρέσκα ή ξερά, ωμά ή μαγειρεμένα, μας προσφέρουν δυνατή γεύση και μοναδικά θρεπτικά συστατικά.

Τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν άφθονους υδατάνθρακες που δίνουν ενέργεια. Στόχος για μία ή δύο μερίδες πριν από κάθε αγώνα και δύο με τρεις μερίδες για κάθε ώρα άσκησης (όπου μία μερίδα είναι περίπου τρία αποξηραμένα σύκα). Δοκίμασέ τα μαζί με ξηρούς καρπούς κατά τη διάρκεια της προπόνησης και όχι την ημέρα ενός αγώνα, για να αποφύγεις πιθανές στομαχικές διαταραχές.

Υψηλά σε φυσικά σάκχαρα, τα αποξηραμένα φρούτα (όπως βερίκοκα, σταφίδες και χουρμάδες) σου προσφέρουν μια συμπυκνωμένη πηγή υδατανθράκων, καθιστώντας τα τα καλύτερα για τροφοδότηση και αναπλήρωση ενέργειας. Θα πάρεις επίσης μια δόση από φυτικές ίνες, κάλιο, φυτοθρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και μέταλλα με κάθε μπουκιά.

Τα αποξαμένα φρούτα είναι τα πιο εύγεστα, γρήγορα on the go σνακ που μπορείς να καταναλώσεις κατά τη διάρκεια και μετά την προπόνηση σου!

Ο Διοσκουρίδης αποκαλούσε το δέντρο με τα δαμάσκηνα κοκκινομηλέα. Τα δαμάσκηνα, ή αλλιώς Prunus domestica, ανήκουν στο ευρύτερο γένος Prunus και είναι συγγενές είδος των αχλαδιών και των νεκταρινιών. Ευδοκιμούν από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο, με τις ποικιλίες της Ιαπωνίας να προηγούνται και να ακολουθούν οι ευρωπαϊκές. Σε αποξηραμένη μορφή είναι διαθέσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .