Γιατί Να Αποφύγετε Το Πρόχειρο Φαγητό (Junk Food) - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Πόσο μάλλον, είναι πολύ εύκολο να καταγράφετε τις διατροφικές σας συνήθειες σε ένα ημερολόγιο φαγητού, που θα σας βοηθήσει να βρείτε πού κάνετε λάθη, αλλά και ποιες ώρες της ημέρας είναι πιο εύκολο να χάσετε τον αυτοέλεγχό σας. Δώστε έμφαση σε εκείνες τις ώρες, και σκεφτείτε τι είναι αυτό που σας κάνει να θέλετε ένα ανθυγιεινό, λιπαρό σνακ. Μπορεί να είναι η κούραση, το στρες—όποιος και να είναι ο λόγος, μπορείτε να σπάσετε τον κύκλο του εθισμού και να κάνετε καλές επιλογές.

Το junk food είναι εθιστικό. Όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Όλοι μας έχουμε δοκιμάσει πατατάκια, για παράδειγμα. Και μετά ακόμα ένα, και πριν καν το καταλάβουμε, έχουμε φάει όλο το πακέτο, και αναρωτιόμαστε (με βαρύ στομάχι) γιατί δεν μπορούμε να σταματήσουμε. Ναι, το junk food είναι πολύ εθιστικό, αλλά δεν φταίμε μόνο εμείς.

Δίκτυο Συνεργατών | Α’ Βοήθειες | Τηλέφωνα Α’ Ανάγκης | Προειδοποιήσεις Φαρμάκων

Η επεξεργασία των ακόρεστων λιπαρών του λαδιού σε υψηλές θερμοκρασίες έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη των λεγόμενων trans λιπαρών. Όσο λοιπόν συχνότερα χρησιμοποιείται ένα λάδι τόσο περισσότερα trans αναπτύσσει. Όταν λοιπόν τα διάφορα τρόφιμα είναι τηγανισμένα όπως π.χ. πατάτες τηγανιτές, παναρισμένες κοτομπουκιές, onion rings κ.ά. – περιέχουν trans λιπαρά, τα οποία είναι τόσο περισσότερα όσο περισσότερο χρησιμοποιημένο είναι το λάδι με το οποίο τηγανίστηκαν.

Για το λόγο αυτό, όλων των τύπων το έτοιμο φαγητό περιέχει αρκετό αλάτι και λιπαρά, σε πολλές περιπτώσεις κορεσμένα. Ειδικότερα ένα μεγάλο μέρος του fast food, στο οποίο επικεντρωνόμαστε περιέχει και τα δύο αυτά συστατικά.

Το fast food περιέχει, επίσης, ορισμένες επιβλαβείς ουσίες που βλάπτουν την υγεία και την ευεξία του σώματος. Η ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις της κατανάλωσης του γρήγορου φαγητού αυξάνεται τα τελευταία χρόνια και πολλά εστιατόρια έχουν αρχίσει να προσφέρουν κάποια γρήγορα μεν αλλά υγιεινά φαγητά, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων επιλογών λαχανικών και φρούτων.

Η κατανάλωση fast food συμβάλλει σε μια σειρά από προβλήματα υγείας. Επειδή πρόκειται για φαγητό που έχει μικρή θρεπτική αξία αν κανείς το καταναλώνει σε τακτική βάση βλάπτει τον οργανισμό του.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις από την κατανάλωση fast food

Το γρήγορο φαγητό αναφέρεται γενικά σε τρόφιμα που συμβάλλουν σε πολλές θερμίδες αλλά σε λίγη θρεπτική αξία. Θα πρέπει να έχει ένα πολύ μικρό μερίδιο της διατροφής μας, μόνο και μόνο επειδή θεωρείται γευστικό. Τα ‘γρήγορα’ τρόφιμα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, αλάτι και ζάχαρη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία και μια σειρά από σχετικά προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και η αρθρίτιδα. Θρεπτική αξία και γρήγορο φαγητό

Το γρήγορο φαγητό είναι βολικό και φθηνό. Για τις μεγάλες οικογένειες, τους ανθρώπους εν κινήσει ή αυτούς με αυστηρό προϋπολογισμό, το γρήγορο φαγητό μπορεί να φανεί ως την καλύτερη λύση.

Από την Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο, ΜSc, MBA, SRD

Το φαστ φουντ είναι πλούσιο σε θερμίδες, αλλά βοηθά επίσης να αισθάνεστε ικανοποιημένοι με μικρότερες μερίδες. Κάθε αλυσίδα γρήγορου φαγητού συνηθίζει πια να αναρτά διατροφικές πληροφορίες γι’ αυτό που τρώτε και έτσι ξέρετε ανά πάσα στιγμή πόσες θερμίδες καταναλώνετε και πόσα λιπαρά ή πόσο νάτριο περιέχει το γεύμα σας. Βεβαίως, ίσως χρειαστείτε συμπληρώματα για να καλύψετε τις ανάγκες σας σε ασβέστιο και ίνες.

Τα τρόφιμα χάνουν τη γεύση τους όταν καταψύχονται και η υφή τους μπορεί να αλλοιωθεί όταν ξαναζεσταθούν. Επειτα, είναι πολύ σημαντικό πως δεν είναι φτιαγμένα από εμάς για εμάς και είναι πολύ εύκολο να υπερ-θερμανθούν ή να υπο-θερμανθούν. Ακόμα και ορισμένα τρόφιμα που είναι νόστιμα όταν παρασκευάζονται και είναι φρέσκα, χάνουν τη γεύση τους όταν καταψύχονται.

Οι άνθρωποι που έχουν απεριόριστο χρόνο και χρήμα μπορούν να απολαύσουν περίτεχνα και καλομαγειρεμένα φαγητά με επιλεγμένα βιολογικά προϊόντα. Οι υπόλοιποι από εμάς θα βάλουμε πιθανότατα ένα κατεψυγμένο γεύμα στο φούρνο μικροκυμάτων ή θα αρπάξουμε ένα γρήγορο burger. Ε, λοιπόν, ένα γρήγορο φαγητό έξω είναι ανώτερο από τα περισσότερα κατεψυγμένα προϊόντα.

Το επιπλέον αλάτι βοηθά στην κατακράτηση υγρών, προκαλώντας φούσκωμα, ενώ μπορεί να συμβάλει σε υπέρταση. Σύμφωνα με το American Heart Association, παιδιά που ακολουθούν διατροφή υψηλή σε νάτριο έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν υπέρταση σε σχέση με παιδιά που δεν τρώνε πολύ αλάτι. Το υπερβάλλον αλάτι μπορεί επίσης να δημιουργήσει πέτρες στα νεφρά, νεφρική νόσο και καρκίνο του στομάχου.

Το πρόχειρο φαγητό περιέχει πολλούς υδατάνθρακες και κατ' επέκταση πολλές θερμίδες. Όταν κάποιος προσλαμβάνει μεγάλη ποσότητα υδατανθράκων, προκαλείται απότομη αύξηση στο σάκχαρο. Συχνές απότομες αυξήσεις μπορεί να αποτελέσουν παράγοντα που συμβάλλει στην αντίσταση στην ινσουλίνη και στον διαβήτη τύπου 2.


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .