Για να φτάσεις τις πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, μπορείς να το σερβίρεις με φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη. Μπορείς, επίσης, να προσθέσεις διαφορετικά μπαχαρικά, όπως κανέλα ή μοσχοκάρυδο. Για να ενισχύσεις ακόμα περισσότερο την πρόσληψη φυτικών ινών και καλού διαιτητικού λίπους, μπορείς να το σερβίρεις ακόμα και με λιναρόσπορο, σπόρους chia ή ανάλατους ξηρούς καρπούς και αλείμματα από αυτούς.

Ο κλασικός τρόπος παρασκευής του είναι το βράσιμο δημητριακών όπως βρώμη, σιτάρι, φαγόπυρο, αμάρανθος, κινόα, κριθάρι, ρύζι, κεχρί, καλαμπόκι, κ.α. σε νερό ή γάλα ή συνδυασμό και των δύο. Μπορεί να συνοδευτεί ή και να μαγειρευτεί με μέλι, φρούτα, ξηρούς καρπούς για την γλυκιά εκδοχή του ή με λαχανικά, μυρωδικά και αυγό για αλμυρό porridge. Σερβίρεται ζεστό σε μπολ.

Το porridge ή αλλιώς κρέμα ή χυλός βρώμης είναι μία εύκολη και γρήγορη επιλογή για πρωινό , στην οποία μπορείς να προσθέσεις οτιδήποτε, κυριολεκτικά, επιθυμείς αφού είναι γευστικά ευμετάβλητο με την δυνατότητα να γίνει γλυκό ή ακόμα κι αλμυρό.

Μαζί, αυτές οι βασικές ομάδες παρέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μια μικρή ποσότητα λίπους, ένας συνδυασμός που παρέχει μεγάλα οφέλη για την υγεία μας και μας καλύπτει με θρεπτικά συστατικά για αρκετές ώρες. Βρείτε επιλογές από αυτές τις βασικές ομάδες που ταιριάζουν στα γούστα και τα ενδιαφέροντά σας για να έχετε ένα ολοκληρωμένο πρωινό! Οι υγιεινές επιλογές

Έπειτα από τη «νηστεία» της νύχτας, ο οργανισμός έχει ανάγκη από ενέργεια για να λειτουργήσει σωστά. Το πρωινό γεύμα, όπως αναφέρει και η αγγλική λέξη breakfast (break the fast = δηλαδή διακόπτω τη νηστεία), προσφέρει στον οργανισμό τη γλυκόζη που χρειάζεται. Τα οφέλη

Δίκτυο Συνεργατών | Α’ Βοήθειες | Τηλέφωνα Α’ Ανάγκης | Προειδοποιήσεις Φαρμάκων

Είναι γνωστό πως τα δημητριακά ολικής άλεσης αποτελούν την ιδανική επιλογή για ένα πρωινό ή και βραδινό γεύμα. Παρέχει ενέργεια, είναι χαμηλά σε λιπαρά, πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην πέψη και την καλή λειτουργία του εντέρου, ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, μετάλλων, όπως είναι το μαγνήσιο, ο φώσφορος και ο ψευδάργυρος, ενώ δημιουργούν πολύ γευστικούς συνδυασμούς με μέλι, φρούτα, κανέλα, γάλα και γιαούρτι.

Η επιστήμη μόλις έδωσε τη συνταγή για το πρωινό που αποδεδειγμένα σε γεμίζει υγεία.

Πλούσια σε β-γλυκάνες, έναν τύπο φυτικών διαλυτών ινών δηλαδή με υποχοληστερολαιμική δράση που μειώνουν τα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα. Σύμφωνα με έρευνες οι β-γλυκάνες όταν περάσουν από τον πεπτικό σωλήνα διασπώνται και δημιουργούν μια κολλώδη ουσία που παγιδεύει τη χοληστερόλη που υπάρχει στα χολικά υγρά και διευκολύνει την αποβολή της μέσω του εντέρου. Έτσι, μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων που σχετίζεται με τα αυξημένα λιπίδια.

Τα τελευταία χρόνια η βρώμη έχει κερδίσει σημαντική θέση στο καθημερινό τραπέζι χάρη στις ευεργετικές της ιδιότητες που αποκαλύπτονται συνεχώς μέσα από έρευνες, για την υγεία μας. Κάθε μερίδα νιφάδων βρώμης (40 γρ.) προσφέρει 142 Kcal. Επίσης…

Τι είναι, πόσα είδη βρώμης υπάρχουν, γιατί να την εντάξω στη διατροφή μου και πώς να την καταναλώσω.

Αν προτιμάτε να φτιάξετε τις δικές σας συνταγές από το μηδέν, οι πρωτεϊνικές τηγανίτες είναι εξαιρετικά γρήγορες! Υπάρχουν τόσες πολλές παραλλαγές της διαθέσιμες από τηγανίτες πρωτεΐνη μπανάνα μέχρι και με γλυκοπατάτα και ακόμη και κολοκύθα! Μπορείτε να είστε όσο δημιουργικοί θέλετε στο θέμα των υλικών, φροντίζοντας αυτή η επιλογή πρωινού να πληροί τα μακροσυστατικά που πρέπει να λάβετε κατά τη διάρκεια της ημέρας! Γιαούρτι

Το πρωινό συχνά θεωρείται ως το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας αν και για μας τους εκγυμναζόμενους πολλές φορές θεωρούμε ότι τα πιο σημαντικά γεύματα της ημέρας είναι εκείνα τα γεύματα πριν και μετά την προπόνηση. Ωστόσο το πρωϊνό εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά σημαντικό γεύμα.

Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι άνθρωποι, λόγω της πολυάσχολης ζωής, παραλείπουν το πρωινό γεύμα. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι ένα υγιεινό πρωινό συμβάλει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού και βοηθάει στην απώλεια ή στη διατήρηση του βάρους. Επίσης, στην ιδανική περίπτωση πρέπει να καταναλώνουμε τουλάχιστον το 25% των θερμίδων της ημέρας από το πρωινό, αφού έπειτα από τη νηστεία της νύχτας ο οργανισμός έχει ανάγκη από ενέργεια για να λειτουργήσει σωστά.

Eίναι αλήθεια ότι το έχετε ακούσει και διαβάσει πολλές φορές, αλλά θα το πω άλλη μια: το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, γιατί μας χαρίζει την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας για να λειτουργήσει σωστά.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .