Σίγουρα τα παραπάνω θα μπορούσαν να είναι οφέλη κάθε παρόμοιας άσκησης, εντούτοις το ποδήλατο είναι εκτός από καθαρή άθληση, ένα πράσινο μέσο μεταφοράς που σου δίνει την αίσθηση ελευθερίας αφού δεν σε περιορίζει σε έναν κλειστό χώρο. Η κίνηση με αυτό έξω από τους τέσσερις τοίχους σε φέρνει σε επαφή με τη φύση αλλά και με περισσότερο κόσμο αυξάνοντας την κοινωνικότητα σου.

Στον κατάλογο των όσων αποδεδειγμένα μέχρι στιγμής προσφέρει η ποδηλασία στην υγεία ενός ανθρώπου (ενισχύει το ανοσοποιητικό, μυϊκό και σκελετικό σύστημα, μειώνει τις πιθανότητες παχυσαρκίας και καρδιακών προβλημάτων όπως και το λίπος και την χοληστερίνη, κ.λπ.), έρχεται τώρα να προστεθεί και η ισορροπία και σταθερότητα και η μείωση της ψυχολογικής φόρτισης.

Μπορεί να μην υπάρχει επίσημη επιστημονική έρευνα που να συνδέει την ποδηλασία με την καλή διάθεση και την ανεβασμένη ψυχολογία ωστόσο δεν είναι λίγοι οι ειδικοί που μιλούν για τα συναισθηματικά οφέλη του ποδηλάτου.

Ο θύμος αδένας, όπου ωριμάζουν τα Τ-λεμφοκύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος, φυσιολογικά αρχίζει να συρρικνώνεται μετά την ηλικία των 20 ετών. Όμως στους ποδηλάτες μέσης και τρίτης ηλικίας το όργανο αυτό βρέθηκε να παράγει εξίσου πολλά Τ-λεμφοκύτταρα με τους νέους ανθρώπους. Το νεανικό ανοσοποιητικό σύστημα, μεταξύ άλλων, βοηθά τον οργανισμό ενός ηλικιωμένου να αντιδρά καλύτερα σε ένα εμβόλιο (π.χ. αντιγριπικό), πράγμα που του παρέχει καλύτερη προστασία από τις λοιμώξεις.

Tα τεστ που πραγματοποίησαν οι ερευνητές έδειξαν ότι οι ηλικιωμένοι άνδρες ποδηλάτες μπορούσαν να διανύουν τα 100 χιλιόμετρα σε λιγότερο από εξίμισι ώρες, ενώ οι γυναίκες τα 60 χιλιόμετρα σε κάτω από πεντέμισι ώρες. Διαπιστώθηκε ότι οι ποδηλάτες είχαν μεγαλύτερη μυική μάζα και δύναμη, σταθερά επίπεδα χοληστερίνης και λίπους παρά την ηλικία τους, υψηλή τεστοστερόνη (οι άνδρες) και γενικότερα πιο νεανικό ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι ηλικιωμένοι που, ακόμη και στα 80 τους, κάνουν ποδήλατο, διατηρούν πιο νεανικό και γερό το ανοσοποιητικό σύστημά τους, πράγμα που έχει γενικότερες θετικές επιπτώσεις στην υγεία τους, προστατεύοντας από λοιμώξεις και άλλες ασθένειες όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα ή και ο καρκίνος, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί, φυτικά έλαια. Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε πολύτιμα ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία δεν συντίθενται από τον οργανισμό, επομένως είναι σημαντικό να τα προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής. Εκτός από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού, τα ω-3 λιπαρά οξέα έχουν πολλά ακόμα οφέλη για την υγεία των παιδιών, καθώς βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς, στη μνήμη, την ικανότητα μάθησης, την όραση, ακόμα και τη διάθεση!

Πορτοκάλι, ακτινίδιο, φράουλα, πιπεριά, μπρόκολο, λεμόνι. Αυτά, και άλλα τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, παρότι δεν την προλαμβάνουν, μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση της διάρκειας και των συμπτωμάτων της γρίπης. Συγκεκριμένα, 3 έως 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε βιταμίνη C την ημέρα, αρκούν για να εξασφαλίσουν μια προστατευτική δράση.

Μια πλήρης και ισορροπημένη διατροφή είναι η βάση για την καλή υγεία του παιδιού σας. Υπάρχουν όμως κάποιες τροφές που μπορούν να βοηθήσουν ακόμα περισσότερο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού του συστήματος. Ποιες είναι αυτές;

Επιπλέον, η ποδηλασία προσφέρει ψυχαγωγία καθώς είναι ευχάριστη δραστηριότητα. Πραγματοποιείται σε φυσικό χώρο, προσφέροντας εναλλαγή παραστάσεων και αναζωογόνηση. Μπορεί κανείς εύκολα να αθληθεί στο βουνό, αναπνέοντας καθαρό αέρα και ανακαλύπτοντας όμορφες περιοχές που είναι προσβάσιμες μόνο με το ποδήλατο. Τέλος, αποτελεί εναλλακτικό μέσο γρήγορης, δίχως κόστος, και οικολογικής μετακίνησης.

Οφείλουμε, λοιπόν, να θέσουμε βασική μας προτεραιότητα την ενασχόλησή μας με τους τομείς της διατροφής και της φυσικής δραστηριότητας, θεωρώντας τους θεμελιώδεις παράγοντες για τη βελτίωση της υγείας.

Στις μέρες μας, είναι πλέον βέβαιο, πως η παχυσαρκία και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας αποτελούν τις νέες «επιδημίες» του σύγχρονου τρόπου ζωής.

Επιστήμονες στην Ιαπωνία έχουν ξεκινήσει να συστήνουν τη «θεραπεία του δάσους» σε ασθενείς τους σαν ένα μέσο χαλάρωσης και ενίσχυσης του ανοσοποιητικού τους, έπειτα από έρευνα που αποκάλυψε ότι οι άνδρες που σπατάλησαν έξι ώρες σε πεζοπορία σε ένα δάσος στη διάρκεια δύο ημερών παρουσίαζαν υψηλότερα επίπεδα λεμφοκυττάρων, τα οποία ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού και καταπολεμούν τον καρκίνο.

Μέσα στην περίοδο των κρυολογημάτων που διανύουμε, είναι πολύ σημαντικό να κοιμάσαι αρκετά, να έχεις μία υγιεινή διατροφή και να αθλείσαι τακτικά προκειμένου να διατηρήσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα σε καλή φόρμα. Αλλά, γιατί να σταματήσεις εκεί; Εάν θέλεις να δυναμώσεις την άμυνα του οργανισμού σου με όλα τα μέσα, ορίστε κάποιες λίγο πιο ανορθόδοξες τακτικές που μπορείς να ακολουθήσεις:

Εάν θέλεις να δυναμώσεις την άμυνα του οργανισμού σου με όλα τα μέσα, ορίστε κάποιες λίγο πιο ανορθόδοξες τακτικές που μπορείς να ακολουθήσεις:

Επίσης, οι ερευνητές εκτιμούν ότι η άσκηση, προκαλώντας μικρά τραύματα στους μυς, εξοικειώνει το ανοσοποιητικό σύστημα με τις βλάβες και το μαθαίνει να αντιδρά με πιο επιλεκτικό και αποτελεσματικό τρόπο. Επιπλέον, η άσκηση μπορεί να μειώσει τον λιπώδη ιστό ο οποίος επιδεινώνει τη φλεγμονή.

Οι επιστήμονες εξετάζουν χρόνια τώρα τη διαδικασία της φλεγμονής και έχουν βρει ότι τα κύτταρα του σωματικού λίπους παράγουν ουσίες που την ευνοούν. Αυτές οι ουσίες παράγονται από τα λιποκύτταρα όταν το σώμα δέχεται επίθεση μικροβίων και το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μειωμένη αντίσταση.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .