Το γενετικό υπόβαθρο, σύμφωνα με τους ερευνητές, παίζει μεγαλύτερο ρόλο στο σωματικό βάρος από ό,τι είχε θεωρηθεί έως τώρα, κάτι που εξηγεί γιατί ενώ τόσοι άνθρωποι κάνουν καθιστική ζωή και τρώνε φαγητά με πολλές θερμίδες, δεν παχαίνουν όλοι το ίδιο. Μάλιστα, η νέα μελέτη STILTS (Study Into Lean and Thin Subjects) παρέχει ενδείξεις ότι τα «γονίδια του Λιγνού» κληροδοτούνται και στους τυχερούς απογόνους.

Οι επιστήμονες έφεραν στο φως μια σειρά από γενετικούς παράγοντες που σχετίζονται με το μικρό ή το μεγάλο βάρος, τους οποίους συνδύασαν για να δημιουργήσουν ένα σύνθετο δείκτη γενετικού κινδύνου σχετικό με το βάρος. Διαπιστώθηκε ότι οι παχύσαρκοι έχουν υψηλότερο γενετικό «σκορ» κινδύνου από ό,τι οι άνθρωποι με κανονικό βάρος.Οι λεπτοί έχουν ακόμη μικρότερο δείκτη γενετικού κινδύνου.

Διατροφή Υγεία Πως διατηρούνται κάποιοι λεπτοί σε όλη τους τη ζωή ενώ τρώνε τα πάντα

Αλλά άλλες μελέτες φαίνεται να διαφωνούν με την άποψη ότι το νυχτερινό τσιμπολόγημα οδηγεί στην αύξηση βάρους, τουλάχιστον στα πρωτεύοντα θηλαστικά. Μία έρευνα που διεξήχθη σε πιθήκους βρήκε ότι αυτοί που κατανάλωναν τις θερμίδες τους κατά τη διάρκεια της νύχτας δεν ήταν πιο πιθανό να πάρουν βάρος από αυτούς που τις κατανάλωναν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οπότε τι ισχύει τελικά?

Έρευνες έχουν προτείνει πληθώρα συνδέσεων μεταξύ της κατανάλωσης φαγητού αργά το βράδυ και της αύξησης του βάρους , αλλά η κατανάλωση θερμίδων μετά τη δύση του ήλιου μπορεί όντως να οδηγήσει στην απόκτηση κιλών?

Ξεχάστε το μπαμπούλα- το φαί πριν κοιμηθείτε μπορεί να προκαλέσει και εφιάλτες (στους οποίους θα βλέπετε πως παχαίνετε).

Όπως διαπιστώθηκε, οι "αβίαστα λεπτοί" άνθρωποι, των οποίων η εμφάνιση "φωνάζει" ευεξία και καταφέρνουν να διατηρούν το βάρος τους σχεδόν αβίαστα, ενδεχομένως εν αγνοία τους να κρατάνε κάποια μυστικά για τους ίδιους και να τηρούν κάποιες μικρές ή απλές συμπεριφορές που θα μπορούσαν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο, αν τις γνώριζαν και οι υπόλοιποι. Τα μυστικά της "αβίαστης ευεξίας"

Στην πρώτη ομάδα τοποθετήθηκαν οι συμμετέχοντες τους οποίους το Κορνέλ χαρακτηρίζει " αβίαστα λεπτούς " -δηλαδή, άνθρωποι αδύνατοι οι οποίοι ανέφεραν πως δεν ακολουθούσαν καμία αυστηρή δίαιτα η οποία να εξηγεί γιατί είναι λεπτοί. Στη δεύτερη ομάδα, τοποθετήθηκαν εκείνοι που δήλωσαν ότι ακολουθούν τακτικά δίαιτες και σκέφτονται συχνά τι καταναλώνουν.

Έχεις ακούσει ποτέ μερικές από εκείνες τις εκφράσεις του τύπου "Δεν κάνω δίαιτα, αλλά έχω καλό μεταβολισμό" ή "Τρώω τα πάντα αλλά δεν παχαίνω γιατί πήρα από το σκαρί του μπάρμπα μου"; Η επιστήμη τις ακυρώνει και βγάζει στη φόρα τα μυστικά εκείνων των ανθρώπων που έχουν κορμί λαμπάδα και το παρουσιαστικό τους "φωνάζει" ευεξία.

Ως μέθοδο διάγνωσης και πρόληψης, πάντως, η Ακαδημία προτείνει τον έλεγχο και για άλλες αλλεργίες, όταν τα παιδιά παρουσιάζουν σοβαρό έκζεμα που απαιτεί συνταγογραφούμενες θεραπείες ή όταν έχουν μια γνωστή αλλεργία, όπως για παράδειγμα στα αυγά. Αντίστοιχα, η εισαγωγή τέτοιων τροφών στη διατροφή του παιδιού υπό την επίβλεψη ενός ειδικού είναι επίσης κάτι άλλο που μπορεί να ληφθεί υπόψη ως μέτρο, σύμφωνα με την Ακαδημία.

Παρολ’αυτά, η Δρ. Appleyard επεσήμανε μια σημαντική προειδοποίηση που προκύπτει από τη νέα έκθεση: «Τα διαθέσιμα δεδομένα εξακολουθούν να περιορίζουν τη δυνατότητα εξαγωγής τελικών συμπερασμάτων. Τίποτα από όλα αυτά δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο. Ακόμα κι όταν ένα παιδί δοκιμάσει φυστίκια σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή της ζωής του, δε σημαίνει ότι αργότερα δε θα αποκτήσει αλλεργία σε αυτά», τόνισε.

Είναι γεγονός ότι στο παρελθόν οι ειδικοί συμβούλευαν τους γονείς να μην περιλαμβάνουν τα τροφικά αλλεργιογόνα στη διατροφή των παιδιών τους σε μικρή ηλικία. Πιο πρόσφατες έρευνες, όμως, δείχνουν ότι η πρώιμη έκθεση σε τρόφιμα όπως το αγελαδινό γάλα, τα αυγά, τα οστρακοειδή, τα καρύδια, τα φιστίκια, το σιτάρι και η σόγια μπορεί να αποτελεί καλύτερη επιλογή, συμβάλλοντας στην αποτροπή των αλλεργιών.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «η καινοτομία στα προϊόντα, η βελτίωση της παραγωγής βόειου, χοιρινού κρέατος και του κρέατος των πουλερικών και οι προσπάθειες εκ μέρους των καταναλωτών να τροποποιήσουν τη διατροφή τους» θα μπορούσαν να συμβάλουν στη βελτίωση της υγείας παγκοσμίως, ακόμα κι αν δεν απαρνηθούμε εντελώς την κατανάλωση κρέατος.

Στις εύπορες χώρες, όπου η κατανάλωση του μοσχαρίσιου κρέατος είναι αυξημένη, το ποσοστό των ζωών που θα μπορούσαν να γλυτώσουν ανέρχεται στο 5%, υπογραμμίζει το WEF, το οποίο συγκεντρώνει κάθε χρόνο τον Ιανουάριο την ελίτ του επιχειρηματικού κόσμου στο χιονοδρομικό θέρετρο του Νταβός, στην ανατολική Ελβετία.

Έρευνα – σοκ για τη διατροφή: Μην τρώτε μοσχαρίσιο κρέας Γιατί πρέπει να προσέχετε;

Η πλήρης έλλειψη υδατανθράκων έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη ενέργειας, βιταμινών και ιχνοστοιχείων απαραίτητων για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Το σημαντικότερο πρόβλημα, όμως, αφορά τη ψυχική υγεία των ανθρώπων, αφού τους κάνει δυστυχισμένους, καθώς δεν καλύπτουν πολλές ανάγκες τους, όπως η ανάγκη για κοινωνικοποίηση μέσω του φαγητού, η απόλαυση του αγαπημένου τους γεύματος χωρίς ενοχές ή το να βρεθούν με την οικογένειά τους με την αφορμή ενός γεύματος.

Το σημαντικότερο πρόβλημα αφορά τη ψυχική υγεία των ανθρώπων, αφού το να κόψουν τους υδατάνθρακες τους κάνει δυστυχισμένους, καθώς δεν καλύπτουν πολλές ανάγκες τους, όπως η ανάγκη για κοινωνικοποίηση μέσω του φαγητού, η απόλαυση του αγαπημένου τους γεύματος χωρίς ενοχές ή το να βρεθούν με την οικογένειά τους με την αφορμή ενός γεύματος.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .