Τα Λάθη Που Δεν Αντέχει Το Στομάχι Μας - Τα 13 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Η διαδικασία αυτή μπορεί να επαναληφθεί μία - δύο φορές ακόμα, αναλόγως βέβαια και με τον αριθμό των εμέτων που έχουν προηγηθεί. Σε κάθε περίπτωση, αν περάσουν 24 ώρες και το παιδί δεν έχει λάβει καθόλου υγρά, θα πρέπει να εξεταστεί από γιατρό σε νοσοκομείο ακόμα κι αν έχει κάνει λίγους εμέτους (τρεις ή τέσσερις), διότι έχει ήδη υποστεί κάποια μικρή αφυδάτωση.

Σύμφωνα με την παιδίατρο δρα Aννα Παρδάλη, επιμελήτρια στο Νοσοκομείο Ιασώ Παίδων, ο έμετος αποτελεί το πιο οξύ και επείγον σύμπτωμα της γαστρεντερίτιδας, διότι όταν παρατείνεται δεν επιτρέπει στον οργανισμό την ενυδάτωση από το στόμα και την αποκατάσταση των υγρών που χάθηκαν, με συνέπεια να οδηγεί στην αφυδάτωση.

Τα πιο συνηθισμένα λάθη, είναι η χορήγηση αμέσως μετά τον έμετο, υγρών, ζαχαρόνερου «για να αποφύγει ο ασθενής την υπογλυκαιμία» ή χαμομήλι «για να ηρεμήσει το στομάχι του».

Οι στρεσογόνες καταστάσεις, η ψυχολογική πίεση και το άγχος (ιδίως όταν έχουμε ευαίσθητο στομάχι λόγω κληρονομικότητας ), μπορούν να προκαλέσουν σειρά ενοχλήσεων και να σωματοποιηθεί ο πόνος από τις αγχώδεις αυτές καταστάσεις. Η λύση φυσικά είναι να διαχειριστούμε το άγχος μας, κάτι που δεν είναι τόσο απλό φυσικά, όμως με θέληση, πειθαρχία αλλά και ενασχολήσεις που μας αποφορτίσουν, όλα είναι δυνατά!

Για τη εύρυθμη λειτουργία του στομάχου μας, καλό είναι να κάνουμε πολλά μικρά γεύματα και όχι λίγα και πιο βαριά. Το βραδινό μας θα πρέπει να καταναλώνεται 3 ώρες πριν τον ύπνο, να είναι ελαφρύ και αν υποφέρετε από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καλό είναι ο οισοφάγος σας να βρίσκεται ψηλότερα κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Τα φαγητά που περιέχουν πολλά μπαχαρικά και είναι τσιγαριστά, πικάντικα, λιπαρά, τηγανητά, καυτερά κ.λπ. αλλά και συγκεκριμένες τροφές, που γνωρίζουμε ότι ενοχλούν εμάς προσωπικά επειδή έχουμε κάποιου είδους «δυσανεξία» σε αυτές, όπως είναι για παράδειγμα η σοκολάτα, τα καρυκεύματα, το κρεμμύδι, η πιπεριά, το αβγό, το σκόρδο κ.ά., είναι πιθανό να μας προκαλέσουν δυσπεψία με αποτέλεσμα να έχουμε πόνο, ρεψίματα, καούρες κ.λπ.

Το στομάχι είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα όργανα, ειδικά όταν υπάρχει σχετική γενετική προδιάθεση ή κληρονομικότητα.

Στρες, κάπνισμα κ.α, τα... λάθη που δεν αντέχει το στομάχι μας

Τα φαγητά που περιέχουν πολλά μπαχαρικά και είναι τσιγαριστά, πικάντικα, λιπαρά, τηγανητά, καυτερά κ.λπ. αλλά και συγκεκριμένες τροφές, που γνωρίζουμε ότι ενοχλούν εμάς προσωπικά επειδή έχουμε κάποιου είδους «δυσανεξία» σε αυτές, όπως είναι για παράδειγμα η σοκολάτα, τα καρυκεύματα, το κρεμμύδι, η πιπεριά, το αβγό, το σκόρδο κ.ά., είναι πιθανό να μας προκαλέσουν δυσπεψία με αποτέλεσμα να έχουμε πόνο, ρεψίματα, καούρες κ.λπ.

Έτσι, όταν το παρακάνουμε με την πίεση στην οποία υποβάλλουμε τον εαυτό μας, με τη δουλειά, με την κούραση, με το ξενύχτι αλλά και με τις κακές συνήθειες, όπως είναι το βαρύ φαγητό και το ποτό, νιώθουμε το στομάχι μας να διαμαρτύρεται. Ο πόνος, οι καούρες, τα φουσκώματα, η δυσπεψία κ.ά. είναι συμπτώματα με τα οποία το στομάχι μάς προειδοποιεί και αντιδρά στα λάθη που κάνουμε και το επιβαρύνουμε. Ας τα μάθουμε ώστε να τα αποφεύγουμε, όπως αναφέρει το vita.

Το στομάχι είναι ένα από τα πιο ευαίσθητα όργανα, ειδικά όταν υπάρχει σχετική γενετική προδιάθεση ή κληρονομικότητα. Αλλωστε, οι περισσότεροι έχουμε παρατηρήσει – ή αν ανήκουμε στους τυχερούς που έχουν γερό στομάχι, έχουμε ακούσει – ότι αν αγχωθούμε πολύ είναι πιθανό να βιώσουμε τις επιπτώσεις στο στομάχι μας.

Ξεκίνησε σε στάση push up, με τα χέρια κάτω από τους ώμους και τα πόδια σου τεντωμένα, ώστε το σώμα σου να δημιουργεί μία ευθεία γραμμή από το κεφάλι μέχρι τα πόδια. Κρατώντας τον κορμό σου τεντωμένο και την πλάτη σου ευθεία, λύγισε το αριστερό σου γόνατο προς το στήθος σου(Α). Γρήγορα έπειτα κάνε την αντίστροφη κίνηση και λύγισε το δεξί σου πόδι(Β). Αυτή είναι μία επανάληψη. Συνεχίστε εναλλάσσοντας τα πόδια σου σε γρήγορο ρυθμό με 15 επαναλήψεις. Άσκηση 3η

Είναι σημαντικό να κάνεις προπόνηση «αντοχής», σύμφωνα με τον Jordan Metzl, M.D., συγγραφέα του βιβλίου The Exercise Cure: «Αυτή βοηθά στη διατήρηση της κινητικής αλυσίδας-το σύστημα που αποτελείται από τους μυς, τα οστά, τους τένοντεςκαι τους συνδέσμους – σε άριστη κατάσταση, γεγονός που μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις τα πάντα καλύτερα, από το να τρέξεις γρηγορότερα για πάνω από 10 χιλιόμετρα μέχρι να φυτέψεις ένα νέο δέντρο στον κήπο σου».


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .