Το ποιος θα είναι ο ανεμιστήρας που θα επιλέξεις εξαρτάται από τις δικές σου ανάγκες. Πρέπει να σκεφτείς αν θα χρειαστεί να τον μεταφέρεις από δωμάτιο σε δωμάτιο ή ακόμη και να τον πάρεις μαζί σου σε κάποιο ταξίδι. Αν θα τον χρησιμοποιήσεις σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο, ο τόπος που μένεις, η επάρκεια του χώρου σου κ.α.

Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά. Η υψηλή θερμοκρασία έχει αρχίσει να σε ταλαιπωρεί και είναι ανυπόφορη ακόμη και μέσα στο σπίτι. Το βράδυ τα πράγματα είναι χειρότερα. Η ατμόσφαιρα δεν σου επιτρέπει να χορταίνεις ύπνο και το πρωί νιώθεις απερίγραπτη κούραση, κατάπτωση και έλλειψη ενέργειας.

Φακές σαλάτα με ρίζες – Κουζίνα: Ιστορίες με τον Ανδρέα Λαγό

Ο κρύος αέρας προκαλεί συσπάσεις των μυών οπότε η έκθεση σε αυτόν ενδέχεται να προκαλέσει ενόχληση στον αυχένα ή σε άλλα σημεία του σώματος, αν και τα παραπάνω συμπτώματα οφείλονται περισσότερο στο air condition και λιγότερο στον ανεμιστήρα. «Αν παρόλα αυτά, δεν μπορείτε να κοιμηθείτε χωρίς κλιματισμό, τότε η θερμοκρασία δεν πρέπει να είναι κάτω από 20 βαθμούς Κελσίου και φυσικά να μην πέφτει κατευθείαν πάνω σας ο κρύος αέρας» συμβουλεύει ο dr. Horowitz.

Σε όσους επιλέγουν να κοιμούνται με ανεμιστήρα, οι ειδικοί προτείνουν να τον τοποθετούν σε απόσταση από το κρεβάτι ώστε να μη τους φυσάει απευθείας στο πρόσωπο και να καθαρίζουν το υπνοδωμάτιό τους τακτικά από τη σκόνη. Επιπλέον, ένας ιονιστής συμβάλλει σημαντικά στον καθαρισμό της ατμόσφαιρας, ενώ οι ρινικές πλύσεις με αλατόνερο είναι πολύ αποτελεσματικές για όσους ξυπνούν με αίσθηση ξηρότητας στη μύτη ή μπούκωμα. Μυϊκοί πόνοι

Η καλοκαιρινή ζέστη μπορεί να γίνει βασανιστική, ιδίως χωρίς air condition. Ωστόσο, πολλοί είναι εκείνοι που δεν αντέχουν ούτε αυτό αλλά ούτε τη ζέστη, κι έτσι καταλήγουν στην εναλλακτική του ανεμιστήρα. Πόσο ασφαλές όμως για την υγεία μας είναι να κοιμόμαστε με τον ανεμιστήρα σε λειτουργία;

Στην περίπτωση των ενηλίκων διαπιστώθηκε ότι όσοι ένιωθαν να μην ταυτίζονται με κάποια κοινωνική ομάδα, αντιμετώπιζαν 20 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης, ενώ είχαν τριπλάσια πιθανότητα να έχουν πάρει αντικαταθλιπτικά κατά το τελευταίο εξάμηνο, σε σχέση με όσους αισθάνονταν να εντάσσονται και να ταυτίζονται με την οικογένεια, την τοπική κοινότητα ή κάποια άλλη κοινωνική ομάδα.

Στην πρώτη περίπτωση μελετήθηκε ο βαθμός που κάποιος αισθανόταν ότι ανήκει σε μια ομάδα, είτε αυτή ήταν η οικογένειά του, είτε κάποια άλλη κοινωνική ομάδα. Οι ερευνητές συσχέτισαν τον βαθμό ένταξης και ταύτισης των εθελοντών, με το ιατρικό ιστορικό καθενός και συγκεκριμένα, το αν είχε λάβει αντικαταθλιπτικά φάρμακα μέσα στο τελευταίο εξάμηνο.

Η μοναξιά κάνει κακό στη σωματική και ψυχική υγεία, ενώ αντίθετα η ένταξη σε κοινωνικές ομάδες, από έναν αθλητικό όμιλο έως μια χορωδία, λειτουργεί προστατευτικά. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας βρετανικής επιστημονικής έρευνας, που έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν από προσωπική εμπειρία.

Ναι, αν η διατροφή μας βασίζεται σε τροφές με πολύ υψηλή περιεκτικότητα λιπαρών, λογικά θα πάρουμε κιλά. Αν, όμως, προσέχουμε πόσα καταναλώνουμε (όπως πρέπει να κάνουμε και με κάθε άλλη τροφή, δηλαδή), δεν θα έχουμε πρόβλημα. Συγκεκριμένα, πρέπει περίπου το 20% των συνολικών μας θερμίδων μέσα σε μια μέρα να προέρχεται από υγιεινά λιπαρά. Μύθος 2: Τα λιπαρά δεν μας χρειάζονται

Ακούμε συνεχώς απόψεις για τα λιπαρά. Κάποιοι προσπαθούν να τα απενοχοποιήσουν, και αμέσως μετά υπάρχει κόσμος που στηρίζει ότι πρέπει να τα κόψουμε εντελώς από την διατροφή μας. Σε γενικές γραμμές, τα λιπαρά είναι από τις πιο παρεξηγημένες διατροφικές ομάδες, και είναι πολύ λογικό όλη αυτή η παραπληροφόρηση να σας έχει επηρεάσει.

Συντηρήστε σωστά και έγκαιρα το κλιματιστικό σας Η συντήρηση μιας κλιματιστικής μονάδας έχει διπλό σκοπό. Την εξασφάλιση της λειτουργίας της, όσον αφορά στην απόδοση, αλλά και τον καθαρισμό της αποφεύγοντας τη δημιουργία μικρο-οργανισμών που μπορεί να βλάψουν την υγεία σας. Για την συντήρηση του κλιματιστικού σας κλείστε ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ο καύσωνας μιας και δεν θα βρίσκεται ψυκτικό να το κάνει ή θα σας χρεώσουν πολύ παραπάνω λόγω της περιόδου.

Βεβαιωθείτε ότι οι ανεμιστήρες οροφής δουλεύουν αριστερόστροφα Οι περισσότεροι μοντέρνοι ανεμιστήρες διαθέτουν ειδικό διακόπτη από τον οποίο μπορείτε να επιλέξετε τη φορά περιστροφής τους. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα πρέπει να βάλετε τον ανεμιστήρα να κινείται δεξιόστροφα ώστε να συμπιέζει τον ζεστό αέρα προς τα κάτω ενώ το καλοκαίρι ρυθμίστε τον να γυρίζει αριστερόστροφα για να κυκλοφορήσετε τον βαρύτερο δροσερό αέρα.


Δημοσίευση: 16/11/2019


. .