Η κλινική ψυχολόγος Dr. Elizabeth Lombardo, δήλωσε ότι μπορείτε να θέλετε την τελειότητα αλλά θα καταλήξετε εξουθενωμένη. Οι μητέρες που έχουν την καλύτερη απόδοση ζητούν βοήθεια. Δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνη σας και ούτε πρέπει. Ζητήστε από κάποιον συγγενή να κρατήσει το μωρό για λίγες ώρες, προσλάβετε βοηθό ή κυρία για να καθαρίζει ή να κάνει οικιακές εργασίες και ψώνια. Βλέπετε φίλες ή βρίσκετε χρόνο για τον εαυτό σας;

Ο γιατρός σας, ενδεχομένως σας είπε ότι όλα είναι καλά στον έλεγχο των 6 εβδομάδων αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αισθάνεστε έτοιμη για σεξ. Αν ο σύντροφός σας μπορεί να σας βοηθήσει με το μωρό ή με τις δουλειές του σπιτιού, μπορεί να αποκαταστήσετε μέρος της ενέργειάς σας. Θα είστε ακόμα κουρασμένη αλλά το σεξ με τον σύζυγό σας είναι πολύ καλό για τη σχέση σας και την υγεία σας. Ζητάτε βοήθεια ή προσπαθείτε να είστε σούπερ μαμά;

Να είστε προετοιμασμένες ότι μπορεί αρχικά να είναι δύσκολο ή άβολο ή ενδεχομένως να μην αισθάνεστε άμεσο δέσιμο με το μωρό. Αν ο θηλασμός γίνει πολύ δύσκολος, άσχετα από τις αιτίες και επηρεάζει την ψυχική σας ευεξία, κάντε ένα διάλειμμα. Να θυμάστε ότι παρόλα αυτά δώσατε στο μωρό σας άφθονες θρεπτικές ουσίες, δέσιμο και ανοσία. Λίγο μητρικό γάλα είναι καλύτερο από καθόλου. Σεξ ή ύπνος;

Ίσως να θεωρείτε ότι το να γίνετε γονέας έχει πολλές προκλήσεις, ενθουσιασμό, απογοητεύσεις και υπέροχα πράγματα την ίδια στιγμή. Αλλά αν περιγράφετε τη ζωή σας ως ʺχαοτικήʺ μετά τον ερχομό του παιδιού σας, να προσέχετε. Σύμφωνα με μια μελέτη που αφορούσε στη μείωση της ικανοποίησης από το γάμο μετά τον ερχομό ενός παιδιού, οι άνδρες και οι γυναίκες που περιέγραφαν τη ζωή τους ως χαοτική βίωναν σημαντική μείωση στην ικανοποίηση από τη σχέση μετά τον ερχομό του μωρού.

Οι μπαμπάδες χρειάζεται να έχουν ισότιμο ρόλο στην ανατροφή των παιδιών. Οι άνδρες συμφωνούν ότι οι πράξεις εξισορρόπησης είναι δύσκολο να επιτευχθούν ειδικά όταν χρειάζεται να συνδυάσουν τις δουλειές του σπιτιού, την επίλυση διαφωνιών ,την ένταση και τελικά τη συζυγική δυσαρέσκεια. Αλλά αν αυτές οι πράξεις εξισορρόπησης οδηγούν στο χωρισμό και ο άδικος φόρτος εργασίας οδηγεί στο χωρισμό , πώς μπορεί να επιβιώσει μια σχέση;

Τα βρέφη χρειάζονται φροντίδα, φυσικά, αλλά και οι δικές σας ανάγκες δεν διαφέρουν και πολύ επειδή απλά είστε ενήλικες. Είναι πολύ εύκολο κάποιος να νιώθει παραμελημένος, καταπιεσμένος, εξουθενωμένος και νυσταγμένος. Αυτά τα συναισθήματα δεν αφορούν μόνο το νεογέννητο. Ο καθένας χρειάζεται υποστήριξη και βοήθεια όταν έρχεται ένα μωρό, και δεν είναι πάντα εύκολο να καταλάβετε πως θα πάρετε αυτό που έχετε ανάγκη.

Η συχνή άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία, αυξάνει το μεταβολισμό, κάνει καλό στο ανοσοποιητικό σύστημα και σας χαρίζει καλύτερη διάθεση. Ακόμα και μία καθημερινή βόλτα μπορεί να κάνει θαύματα στη διάθεσή σας. Όταν θηλάζετε, γίνεται ακόμα πιο απαραίτητη η σωστή διατροφή με πρωτεΐνες και πολλά υγρά. Όσον αφορά στον ύπνο, υπάρχουν τρεις χρυσοί κανόνες: να κοιμάστε όταν κοιμάται το μωρό, να ξαπλώνετε νωρίς και να κοιμάστε ακόμα για λίγο με κάθε ευκαιρία.

Το μεγάλωμα των παιδιών δεν είναι πάντοτε ένα φυσικό ένστικτο. Οι περισσότεροι γονείς ανακαλύπτουν στην πορεία το τι θα κάνουν και πώς θα λειτουργήσουν όταν προκύπτει το ο,τιδήποτε. Χρειάζεται παρατήρηση, κατανόηση, επιμονή, φαντασία, ειλικρίνεια και αρκετή ενέργεια! Είναι εντάξει να νιώθετε αυτοπεποίθηση για αυτά που γνωρίζετε, όπως είναι και εντάξει να παραδέχεστε ότι δεν ξέρετε τα πάντα και να ρωτάτε για να μάθετε.

Αν δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε καθόλου στη δουλειά, αφήστε για άλλη μέρα τα πιο απαιτητικά καθήκοντα. Αν δεν έχετε εναλλακτική, ξεκινήστε τη μέρα σας με τις πιο δύσκολες εργασίες. Αποφύγετε το πολύ βαρύ φαγητό, όπως η πίτσα και οι μακαρονάδες, γιατί σας προκαλούν ακόμα μεγαλύτερη υπνηλία. Προτιμήστε φρούτα, λαχανικά και μικρότερες ποσότητες υδατάνθρακα.

Αν είστε νέος γονιός, οι μέρες και οι νύχτες μπορεί να σας φαίνονται μόνιμα θολές. Αυτό δεν θα διαρκέσει για πάντα, αλλά ίσως χρειαστείτε μερικά κόλπα για να μπορέσετε να ξεκουραστείτε. Αν όμως βλέπετε ότι συνεχίζετε να στερείστε εντελώς τον ύπνο, είναι καλό να ενημερώσετε το γιατρό σας γιατί ίσως αντιμετωπίζετε κάποια διαταραχή ύπνου.

Ως νέα μαμά ήθελα πολύ να τα καταφέρω μόνη μου, να έχω τον έλεγχο των πάντων και να μην αφήνω τίποτα στην τύχη ή στα χέρια κάποιου άλλου. Φοβόμουν πως, αν ζητώ συνέχεια τη βοήθεια των άλλων, αυτό θα φανεί σαν αδυναμία ή φυγοπονία. Σύντομα κατάλαβα ότι δεν πρέπει να σκέφτομαι έτσι γιατί αυτό που προέχει είναι να γίνουν όλα σωστά και το μωρό να έχει την καλύτερη δυνατή φροντίδα ανά πάσα στιγμή.

Κι όμως, είναι! Στην αρχή ταράχτηκα λίγο όταν συνηδειτοποίησα ότι δεν είμαι όσο ψύχραιμη νόμιζα με το μωρό, αλλά σύντομα είδα τα πράγματα με πιο καθαρή ματιά. Πως θα μπορούσα άλλωστε, αφού είναι η πρώτη μου φορά και όλα όσα συμβαίνουν είναι εντελώς καινούργια για μένα και τον σύντροφό μου;

Είστε πιο επιρρεπείς στα ατυχήματα όταν νυστάζετε. Πολλά ατυχήματα συμβαίνουν εξαιτίας της έλλειψης νύστας. Το τιμόνι είναι σοβαρή υπόθεση και η νύστα ακατανίκητη όταν οδηγείτε. Προτιμήστε να πάρετε ταξί, να ειδοποιήσετε ένα φίλο να σας μεταφέρει ή να μεταφερθείτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς εάν νυστάζετε.

Λάβετε υπόψη ότι ενώ οι παρακάτω συμβουλές μπορεί να σας βοηθήσουν να επιβιώσετε μια κουραστική μέρα, η μόνη θεραπεία για την έλλειψη ύπνου είναι να κοιμηθείτε. «Απλά δεν υπάρχει υποκατάστατο για έναν καλό ύπνο», λέει ο Gary Zammit, διευθυντής του Ινστιτούτου Διαταραχών Sleep στη Νέα Υόρκη.


Δημοσίευση: 15/11/2019


. .