Αντιμετωπίστε Την Αϋπνία Εναλλακτικά - Τα 16 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Η έλλειψη ύπνου δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα στην ομαλή ισορροπία του οργανισμού και μάλιστα αν είναι παρατεταμένη μπορεί να κάνει τα οργανικά προβλήματα να ενταθούν. Η έλλειψη ύπνου μπορεί ακόμη και να οδηγήσει και σε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, μπορεί ακόμη και να ευθύνεται για κάποια μορφής κατάθλιψη. Τι μπορούμε να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε τις αϋπνίες; Εφόσον δεν έχουμε κανένα οργανικό πρόβλημα και καμία πάθηση σας παρουσιάζουμε μερικά κόλπα για όνειρα γλυκά!

Το γέλιο και ο ύπνος είναι τα καλύτερα φάρμακα του κόσμου, αναφέρει μια Ιρλανδέζικη παροιμία. Όχι άδικα, ο ύπνος είναι από τα σημαντικότερα αγαθά, και αυτό το αναγνωρίζουν μόνο όσοι ταλαιπωρούνται από αϋπνίες.

Γ. Μαργαρίτης: Η Κυβέρνηση επιδιώκει σύγκρουση με νόμο και τάξη για την υποταγή μας

Τεχνικές χαλάρωσης. Ένα μυαλό που συνεχώς κάπου «τρέχει» ή ανησυχεί αποτελεί τον μέγιστο εχθρό του ύπνου. Κάποιες φορές, η σωματική ένταση είναι εκείνη που ευθύνεται για την αϋπνία, επομένως κάποιες τεχνικές για να «ηρεμήσετε» το μυαλό σας μπορεί να σας βοηθήσουν να κοιμάστε καλύτερα. Δοκιμάστε τον διαλογισμό, ασκήσεις αναπνοής, προοδευτική χαλάρωση των μυών και τη βιοανάδραση.

Για να βρεθεί μια αποτελεσματική λύση αντιμετώπισης της αϋπνίας, το βασικότερο είναι να αποκαλυφθεί η αιτία που την προκαλεί. Σχεδόν τα μισά περιστατικά αϋπνίας οφείλονται σε ψυχολογικά ή συναισθηματικά ζητήματα. Ήπια κατάθλιψη, κάποιο στρεσογόνο συμβάν ή μια αγχώδης διαταραχή μπορούν να κάνουν τον ύπνο ένα τεράστιο πρόβλημα, είτε στο ξεκίνημα είτε στη διάρκειά του.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από αϋπνία δεν ξεκουράζονται όσο θα έπρεπε στον νυχτερινό ύπνο και συχνά αναζητούν τρόπους να κοιμούνται καλύτερα. Πολλές φορές νιώθουν να νυστάζουν στη διάρκεια της ημέρας και παρόλα αυτά δε μπορούν να κοιμηθούν ούτε για λίγο, με αποτέλεσμα να αισθάνονται αγχωμένοι, ευέξαπτοι ή να αντιμετωπίζουν προβλήματα μνήμης και συγκέντρωσης.

Μην σκέφτεστε τη δουλειά όταν πέφτετε για ύπνο Η κρεβατοκάμαρα δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να βλέπετε τηλεόραση, να δουλεύετε, να τσακώνεστε με τον σύντροφό σας ή να τρώτε. Είναι ο χώρος που έχει σχεδιαστεί για να ηρεμείτε και να αποφορτίζεστε από οτιδήποτε άλλο σας απασχολεί. Γι΄αυτό και οποιαδήποτε σκέψη ή συνήθεια που δεν σας αφήνει να ηρεμήσετε, ή σας αγχώνει, πρέπει να γίνεται εκτός της κρεβατοκάμαρας.

Αποφύγετε την κατανάλωση φαγητού πριν κοιμηθείτε Είναι ζωτικής σημασίας να τρώτε το βραδινό σας γεύμα δύο ή τρεις ώρες πριν πέσετε για ύπνο. Αν ακολουθήσετε ένα τέτοιο πρόγραμμα διατροφής, το στομάχι σας θα έχει τον χρόνο να χωνέψει το φαγητό που καταναλώσατε, χωρίς να αντιμετωπίσετε προβλήματα δυσπεψίας, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε αϋπνία.

Μία από τις βασικές ανάγκες κάθε ανθρώπου είναι η ξεκούραση και η χαλάρωση. Γι’ αυτό και οι επιστήμονες επιμένουν πως είναι απαραίτητο να κοιμόμαστε τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ.

Φυτοθεραπεία: Η φυτοθεραπεία είναι μια εναλλακτική προσέγγιση που δεν προκαλεί εθισμό και υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας. Διαιτητικά συμπληρώματα διατροφής (εκτός από βότανα): Εκτός από τα συμπληρώματα διατροφής με συνδυασμό ψευδαργύρου και βιταμίνης B6 που ενδείκνυνται για το stress και την νευρικότητα, όλα τα συμπληρώματα διατροφής που συντελούν στην απελευθέρωση της μελατονίνης είναι ευεργετικά.

Η παροδική αϋπνία είναι μια παροδική διαταραχή που αφορά υγιή κατά τα άλλα άτομα και μπορεί να οφείλεται σε σωματικό ή ψυχικό πόνο ή εξ αιτίας περιβαλλοντικών συνθηκών (θόρυβος, αυξημένη θερμοκρασία) και αλλαγή γεωγραφικών μεσημβρινών (Jet lag).

Αν τα βράδια στριφογυρίζετε στο κρεβάτι και δεν σας παίρνει ο ύπνος με τίποτα, ίσως πρέπει να δοκιμάσετε κάποιες εναλλακτικές λύσεις πριν καταφύγετε στα φαρμακευτικά σκευάσματα.

Παρακάτω, παραθέτω κάποιους τρόπους που όμως δεν πρέπει να αποτρέψουν έναν άνθρωπο από το να αναζητήσει βοήθεια σε ένα εξειδικευμένο κέντρο για ύπνο. Ποιοι τρόποι ενδείκνυνται για την αντιμετώπιση της αϋπνίας; Με ποιους τρόπους κάποιος μπορεί να απολαύσει ξανά έναν ξεκούραστο ύπνο; • Με το να αποφεύγει κάθε ηλεκτρονική συσκευή τουλάχιστον μία ώρα πριν τη νυχτερινή κατάκλιση.

Η αϋπνία έχει χτυπήσει την πόρτα των περισσότερων από εμάς που βρεθήκαμε να προσπαθούμε ώρες, για να μας επισκεφτεί ο Μορφέας κάτω από ένα μαξιλάρι. Με τη λέξη αϋπνία περιγράφουμε την αδυναμία έλευσης του ύπνου για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Ποια είναι τα αίτια που προκαλούν την αϋπνία;

Πολύ σημαντική 'πηγή αϋπνίας', αν και συνήθως δεν την αναγνωρίζουμε ως τέτοια, είναι η ανησυχία μας για την ίδια την αϋπνία: Τα περιστασιακά προβλήματα ύπνου που ξεκινούν ως μεμονωμένα γεγονότα (για παράδειγμα εξαιτίας στρεσογόνων καταστάσεων ή κάποιας ασθένειας που προκάλεσαν αϋπνία), μπορούν να μετατραπούν σε χρόνια μέσω των σκέψεων - αντιλήψεων τις οποίες διαμορφώνουμε γι’ αυτά και της αυξημένης διέγερσης που προκαλούν στον οργανισμό αυτές οι σκέψεις (π.χ.

Για πολλούς ανθρώπους σε κάποια φάση της ζωής τους η αϋπνία γίνεται ο χειρότερος εφιάλτης τους! Ωστόσο, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι κάποιες φορές το πρόβλημα δεν είναι η ίδια η αϋπνία, αλλά το πώς την ορίζει (και επομένως την αντιμετωπίζει) το ίδιο το άτομο.


Δημοσίευση: 22/11/2019


. .