Η καλύτερη λύση για να δημιουργήσετε ενεργειακό έλλειμμα δεν είναι να περιορίσετε δραστικά το φαγητό σας. Είναι να αυξήσετε τις καύσεις που κάνετε. Εάν συνδυάσετε τη δίαιτά σας με γυμναστική (αερόβιο ή βάρη) τα αποτελέσματα θα είναι εξαιρετικά. Η γυμναστική εκτός του ότι θα αυξήσει κατακόρυφα τις καύσεις σας θα προστατέψει και το μυϊκό σας σύστημα οπότε δε θα χάσετε μυϊκή μάζα.

Εάν θέλουμε να χάσουμε βάρος πρέπει να δημιουργήσουμε ενεργειακό έλλειμμα. Με άλλα λόγια πρέπει είναι να μειώσουμε τις θερμίδες που τρώμε καθημερινά ή να αυξήσουμε τη σωματική μας δραστηριότητα (με άσκηση ή όχι) ώστε να κάψουμε περισσότερες θερμίδες. Παράγοντες που επηρεάζουν την απώλεια βάρους

Πάνω από όλα πρέπει να γνωρίζουμε τι είναι εφικτό και να βάζουμε ρεαλιστικούς στόχους. Πρέπει πρώτα από όλα όμως να δούμε τους παράγοντες και τους μηχανισμού που επηρεάζουν την όλη διαδικασία. Το αρχικό στάδιο. Πόσα κιλά ζυγίζουμε σήμερα

Σαφώς η διατροφή αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο, από εκεί και πέρα όμως εμπλέκονται διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν, από προβλήματα υγείας, τοξίνωσης, διαταραχές ορμονών και ελλείψεις βιταμινών μέχρι και η μόλυνση του περιβάλλοντος. Διάβασε παρακάτω ποιες είναι οι πιο συχνές αιτίες που μπλοκάρουν το μεταβολισμό και κατ’ επέκταση την απώλεια βάρους και πώς πρέπει να φερθείς σε κάθε περίπτωση για να καταλήξεις να έχεις λεπτό και υγιές σώμα.

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούν πως η διατροφή είναι το μοναδικό «όπλο» για την απώλεια βάρους και της συντήρησής του σε φυσιολογικά επίπεδα. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι η επίλυση του προβλήματος της παχυσαρκίας είναι πολυπαραγοντική.

Έκανες δίαιτα και έχανες βάρος εύκολα, αλλά τώρα σταμάτησες να αδυνατίζεις; Η δρ Μαρία Ψωμά εξηγεί τι συμβαίνει και πώς θα το αντιμετωπίσεις.

Όμως, αυτό για το οποίο πλέον είμαστε σίγουροι, δεδομένου ότι υποστηρίζεται από επιστημονικές μελέτες, είναι ότι αυτοί που διατηρούν το βάρος τους σταθερό και μετά την απώλεια βάρους είναι σε μεγαλύτερο βαθμό όσοι έχουν βάλει την άσκηση και τη σωματική δραστηριότητα στη ζωή τους, ενώ όσοι κάνανε μία δίαιτα χωρίς παράλληλη άσκηση συνήθως ξαναπαίρνουν πίσω το χαμένος βάρος, ή και ακόμα περισσότερο.

Τα άμεσα προβλήματα είναι ότι για να χάσει κάποιος βάρος περιορίζοντας μόνο αυτό που τρώει, χωρίς να βάλει καθόλου την άσκηση στην προσπάθειά του, θα πρέπει να εφαρμόσει μια αυστηρή δίαιτα, η οποία αφενός μπορεί να μην είναι ισορροπημένη, αφετέρου θα είναι τόσο δύσκολο να την υιοθετήσει στο σύνολο της ζωής του, που τελικά είναι πολύ πιθανό να παρατήσει την προσπάθεια στη μέση.

Στην πραγματικότητα, αυτό που καθορίζει το αν θα πάρουμε, θα χάσουμε ή αν θα διατηρήσουμε το σωματικό μας βάρος σταθερό είναι αυτό που ονομάζουμε ενεργειακό ισοζύγιο ή αλλιώς θερμιδικό ισοζύγιο, και αποτελεί την πρώτη και βασική αρχή όταν θέλουμε να ελέγξουμε το βάρος μας.

Στόχος είναι να μειώσουμε τους λογαριασμούς των τροφίμων, αγοράζοντας οικονομικές συσκευασίες, στη πραγματικότητα όμως, σύμφωνα με την ψυχολόγο Brian Wansink, συγγραφέας του Mindless Eating, το 50% των τροφίμων / σνακ που αγοράζονται, καταναλώνονται σε 6 μέρες από την αγορά. Επίσης, άλλη έρευνα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι προετοιμάζουν 23% περισσότερο φαγητό κατά το μαγείρεμα λόγω της μεγάλης συσκευασίας που ανοίγουν και φυσικά τρώνε σχεδόν τη διπλάσια ποσότητα.

Η ψυχολογική μας διάθεση και ο χώρος κατανάλωσης φαγητού είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν τα κιλά μας και φυσικά την προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος. Οι έρευνες που συσχετίζουν τα χρώματα του σερβίτσιου, το μέγεθος του πιάτου, τη μουσική στο εστιατόριο και ακόμη και τον φωτισμό με την όρεξή μας είναι πολλές και με ενδιαφέρουσες παραμέτρους. Τα στατιστικά στοιχεία είναι αποκαλυπτικά

Δίαιτα Πώς η κουζίνα σας επηρεάζει το βάρος σας;

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι λίγες ώρες ύπνου σε συστηματική βάση συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης της παχυσαρκίας. Η έλλειψη ύπνου διαταράσσει τα επίπεδα των ορμονών (της γκρελίνης και της λεπτίνης) που σχετίζονται με την όρεξη. Η λεπτίνη που ρυθμίζει την όρεξη μειώνεται, ενώ η γκρελίνη που δημιουργεί το αίσθημα της πείνας αυξάνεται.

Όσο μεγαλώνουμε διενεργούνται ορισμένες ορμονικές μεταβολές στον οργανισμό μας, οι οποίες μειώνουν τον ρυθμό του μεταβολισμού και αυξάνουν τη συσσώρευση του ενδοκοιλιακού λίπους. Έχει διαπιστωθεί μάλιστα ότι μετά την ηλικία των 30 ετών και ανά δεκαετία η μείωση του μεταβολισμού αγγίζει το 10%.

Λίγο το στρες και η «συναισθηματική πείνα», λίγο η έλλειψη χρόνου να μαγειρέψουμε υγιεινά και να κάνουμε γυμναστική, όλα έχουν ως αποτέλεσμα να φορτωνόμαστε με περιττά κιλά, τα οποία πολύ δύσκολα χάνουμε.

Έχετε υπόψη σας ότι αυτοί οι τρεις τρόποι για εύκολο αδυνάτισμα είναι καλό να υποστηρίζονται από μια καλή διατροφή και από μια ρουτίνα ασκήσεων, όμως αυτό δεν είναι απαραίτητο. Αν θέλετε να αδυνατίσετε, δώστε προσοχή σε αυτά που πρέπει να κάνετε. Επίσης υιοθετήστε και άλλες υγιεινές συνήθειες ζωής . Παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν προσπαθείτε να αδυνατίσετε


Δημοσίευση: 16/11/2019


. .